بازدید 13506
۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «تابناک»؛

آمریکا انتقام خشکاندن ریشه داعش را از سردار سلیمانی گرفت/ تروریست بودن آمریکا بیش از گذشته برای جهانیان علنی شد/ سردار سلیمانی توطئه‌های بزرگی علیه ایران را خنثی کرد

بله قطعا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، نقشه‌های بلند مدت کشیده و آرزومند بودند که بتوانند از طریق داعش، تسلط کاملی بر منطقه پیدا کند. فعالیت‌های شهید سلیمانی برای کشورمان آنجا بسیار ارزشمند می‌شود که وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، بیشتر در می‌یابیم که در زمان حملات داعشی‌ها، از عوارض فعالیت‌های آنها، تقریباً در داخل کشور مصون بودیم...
کد خبر: ۹۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 07 January 2020

«شهید سپهد سلیمانی مرد جهاد و حماسه بود و آمریکای جنایتکار، با شهید کردن ایشان، خود را در دنیا مفتضح کرد.» این جملات بخشی از صحبت‌های «سید مصطفی میرسلیم» است که در مورد خصوصیات شهادت مقتدرترین مرد نظامی منطقه و همرزمانش مطرح کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام همچنین معتقد است که سپهد شهید «حاج قاسم سلیمانی» توطئه‌های بزرگی از جمله قضیه ناامنی ناشی از به‌ وجود آمدن داعش و سیطره آمریکا در منطقه را از سر کشورمان، ایران، دور کرد. وی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» نکاتی درباره این شهید والامقام و همچنین ابعاد شخصیتی وی و اقدامات مهمی که در راه خدمت به ملت ایران انجام داده است، ذکر کرد.

آنچه در ادامه می خوانید مشروح گفت وگوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ابعاد مختلف شخصیتی سپهد شهید «حاج قاسم سلیمانی» است.

* با توجه به شناخت شما از سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»، درباره شخصیت سیاسی و اخلاقی او چه مسائلی را می توان گفت؟

- شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ابعاد مختلف قابل بررسی است؛ چه به لحاظ نظامی چه به لحاظ امنیتی و چه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی و همچنین اخلاقی و از نظر انقلابی که بنده می‌خواهم به آن اشاره کنم. این سه وجه خیلی مهمی است که ما باید به آن توجه کنیم: یک وجه آن میهنی است و آثاری که اقدامات مرحوم شهید حاج قاسم سلیمانی برای کشورمان داشته است و نگذاشت موضعی که دشمنان ما طراحی کرده بودند، برای بر هم زدن امنیت کشور ما در داخل کشور ما ریشه بدواند.

آمریکا انتقام خشکاندن ریشه داعش را از سردار سلیمانی گرفت/ تروریست بودن آمریکا بیش از گذشته برای جهانیان علنی‌ شد/ سردار سلیمانی توطئه‌های بزرگی علیه ایران را خنثی کرد

ایشان با درایت این موضوع را در سرچشمه‌هایش در عراق و سوریه، مهار کرد که برای عملی شدن این مساله، همّت وافری گذاشت و جانانه تلاش کرد و با کمک رزمندگان اسلام، حرکتی که به نام داعش شروع شده بود را از ریشه خشکاند.

* البته سرچشمه داعش، آمریکا و اسرائیل بودند...

- بله قطعا، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، نقشه‌های بلند مدت کشیده و آرزومند بودند که از طریق داعش، بتوانند تسلط کاملی بر منطقه پیدا کند. فعالیت‌های شهید سلیمانی برای کشورمان آنجا بسیار ارزشمند می‌شود که وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، بیشتر درمی‌یابیم که در زمان حملات داعشی‌ها، از عوارض فعالیت‌های آنها، تقریباً در داخل کشور مصون بودیم، جز چند مورد مختصر که رخ داد، بقیه درگیر‌ی ها در خارج از کشور انجام گرفت؛ یعنی در خارج از مرزهای سرزمین عزیزمان ایران.

* و امروز مردم با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی و هم‌رزمان‌شان، نشان دادند که قدران زحمات این شهید والا مقام هستند...

- مردم ما قدردان زحمات و مجاهدت‌های مرحوم حاج قاسم سلیمانی بوده و هستند، به ویژه در دوران اخیر، که توطئه بزرگی را از سر همه ایرانیان دور کرد و آن هم قضیه ناامنی ناشی از به‌ وجود آمدن داعش و سیطره آمریکا در منطقه بود. مطمئنا مردم ایران هم بسیار قدردان این وجه از فعالیت‌های مرحوم بوده و خواهند بود. جایگاه شهید سلیمانی واقعاً در صمیم دل مردم ماست.

* در بعد منطقه ای هم سردار سلیمانی بسیار تاثیرگذار بود و هواداران زیادی هم در خارج کشور داشت.

- وجه دوم شخصیت او، به لحاظ منطقه‌ای است. در منطقه ما یک جبهه مقاومت داریم؛ مقاومت مقابل نفوذی که اسرائیل آن را طراحی کرده و می‌خواهد برای باقی ماندن ظالمانه و غاصبانه خودش، کل منطقه را به تشدد بکشاند و منطقه را تضعیف کند.

در مقابل این فعالیت نیم قرنی اسرائیل و شاید هم بیشتر از نیم قرن باشد، جبهه‌ای به تدریج تشکیل شد که جبهه‌ای به نام جبهه مقاومت اسلامی مشهور است و سوریه و لبنان در لبه اول این جبهه قرار گرفتند و پشت آنها عراق و ایران است. طرح‌هایی که در این زمینه ریخته شده و می‌شود، برای برهم زدن تعادل و آرامش و جلوگیری از پیشرفت این کشورهاست که در جبهه مقاومت قرار دارند.

فعالیت‌های مرحوم سلیمانی فعالیت‌هایی بود که جبهه مقاومت را تشدید و تقویت کرد و حضور ثمربخش به جبهه مقاومت داد، به‌ویژه از جنگ ۳۳ روزه به این طرف، ما شاهد ذلیل شدن تدریجی اسرائیل در مقابل این جبهه مقاومت هستیم و مردم و کشورهای منطقه نسبت به این فعالیت عظیم بسیار هشیار و قدردان هستند. آنها امروز می‌دانند که چه خدمت بزرگی انجام گرفت برای اینکه در مقابل توطئه‌های اسرائیل از بین نروند.

* دلیل نفوذ و محبوبیت شهیدسلیمانی در منطقه چه بود؟

- فعالیت‌های هوشمندانه حاج‌قاسم و رزمندگان اسلام و شخصیت دادن به مردم کشورهای منطقه که بتوانند بسیجی وار آن طور که در کشور ما بسیج پایگاه ارزشمند و نیرومند و موثر است، در این کشورها جبهه مقاومت نیز چنین فعالیت مردمی با ریشه‌های بسیار مستحکم شکل بگیرد و اثر گذار باشد. خوشبختانه موفقیت‌های بسیار مهمی هم حاصل شده که مانع از بین رفتن استقلال و فروپاشی بسیاری از این کشورهای منطقه گشته است؛ بنابراین اگر به دل مردم منطقه هم نگاه کنید، از یمن گرفته تا لبنان و فلسطین، حاج‌قاسم جایگاه بسیار قدرتمند و ارزشمند دارند و امروز از دست دادن حاج قاسم را با تاسف عمیق نگاه می‌کنند.

* چرا آمریکایی‌ها و خصوصا صهیونیست‌ها تا این اندازه نگران عملکرد حاج قاسم در منطقه بودند؟

- پاسخ این پرسش را می‌توان در وجه سوم شخصیت سپهبد سلیمانی که جنبه جهانی پیدا می‌کند، بررسی کرد که کم اهمیت نیست، حضور قدرتمند شهید حاج قاسم سلیمانی در صحنه مبارزه با ترس‌آوری تروریسم و جهالت و سوء استفاده از نام دین، آنچنان قدرتمندانه، مهم و موثر بود که برای مقابله با تروریسم و خصوصا تدابیر آمریکا و اسرائیل در این زمینه که از نقاط مختلف جهان نیرو برای توسعه تروریسم گردآوری کرده بودند، آرامش خاصی را ایجاد کرده بود.

آمریکایی‌ها و سران رژیم اشغالگر قدس، برای اینکه معادلات منطقه را بر هم بریزند، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دادند، اما این مبارزه بزرگ، موجب به هم ریختن بسیاری از معادلات در جهان شد، حتی می‌توان با صراحت گفت که آثار و تبعات فروپاشی داعش، دامن بسیاری از کشورهای اروپایی حتی بعضی از کشورهای آسیایی را گرفت.

بنابراین همه مردم دنیا باید قدردان فعالیت‌های جانانه، دقیق و هوشمندانه حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده سپاه قدس باشند، زیرا ایشان آنچنان محکم مقابل فعالیت‌های تروریستی که به زشت‌ترین شکل در دنیا شکل گرفته و به قبیح ترین روش و ناپسندترین نوع آن نمود پیدا کرده بود، قرار گرفت که در نهایت آنها را از ریشه خشکاند.

امروزه تمام کسانی که در دنیا ندای آزادی خواهی و ندای جستجوی عدالت سر می دهند، باید قدردان کوشش‌های مداوم و خستگی ناپذیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، خدمتی که او به جهان معاصر کرد خدمتی بی‌بدیل تلقی می‌شود و همین موضوع یعنی خشکاندن ریشه داعش توسط حاج قاسم باعث شد که آمریکایی ها و همراهاهن و هم پیمانانش در منطقه در نهایت دست به چنین اقدام دیوانه واری در به شهادت رساندن فرمانده محور مقاومت بزنند، شاید از این طریق بتوانند جلوی این موضوع را بگیرند که البته این تصور اشتباهی است.

* به نظر می‌رسد شهادت حاج قاسم شناخت بیشتری را به مردم از خوی آمریکایی ها در بدعهدی، خباثت و تلاش برای برداشتن آنهایی که برنامه های قلدرمآبانه آنها را با مشکل مواجه می سازند، داد.

- قطعا همین گونه است، از دو سال یا شاید دو سال و نیم پیش این موضوع تقریباً هویدا شده بود، بدعهدی و خباثت آمریکا، ناچیز شمردن تعهدات بین المللی، قلدرانه رفتار کردن و حتی اجرای طراح‌های بسیار خبیثانه، برای از میان برداشتن تمام کسانی که در مسیر مبارزه با استکبار قد علم کردند و می‌کنند.
همچنین آمریکایی‌ها در این مدت سعی کردند با توطئه‌های مختلف، بسیاری از مبارزان در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها، حتی در ایران خودمان را حذف کرده؛ آن هم در حالی که شعار مبارزه با تروریست هم سر می‌دادند.

آمریکا تلاش کرده در دنیا این طور نشان دهند که پرچمدار مبارزه با تروریسم است، ولی وقتی نقشه شوم شهادت سردار سلیمانی را عملی کرد، حالا نه‌تنها برای ایرانیان بلکه برای مردم منطقه و مردم دنیا آشکار شد، آنچه آمریکا به عنوان مبارزه با تروریست و جلوگیری از تامین مالی تروریسم، مطرح می‌کند، پوشالی بوده و جز ظاهر فریبی، هدف دیگری ندارد.

این اتفاق کاملا نشان داد خود آمریکا در پس تمام فعالیت‌های تروریستی قرار دارد و کار طراحی و طبقه‌بندی گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی در دنیا را انجام می‌دهد و برای دستیابی به افکار خبیثانه‌اش، که وادار کردن تمام کشورها به سر تسلیم فرود آوردن مقابل اهداف جهانی‌اش، هر اقدام غیرانسانی را انجام می‌دهد.

* بسیاری از کارشناسان مطرح سیاسی دنیا معتقدند، شهادت سپهبد سلیمانی، تروریسم بودن دولت آمریکا و رئیس جمهور را بیشتر آشکار کرد...

- شهید کردن سردار سلیمانی که سردار مبارزه و مقابله با تروریسم است، دست دولت‌مردان و سیاست‌مداران آمریکایی را بیش از گذشت رو کرد و نشان داد که صحبت‌های آنها برای مقابله با تروریسم، همراه با نقاق و کاملا دروغ است. همچنین این موضوع را کاملا نمایان کرد که آمریکایی‌ها سر منشا آدم کشی ها در دنیا هستند.

از سوی دیگر، این واقعیت این برای همه عیان شد، رئیس جمهور این کشور یعنی ترامپ، همانطور که در دو سال پیش برجام را یک جانبه کنار گذاشت و تحریم‌های ظالمانه را علیه ما تصویب کرد، به هیچ پیمان، میثاق، معاهده و نتایج مذاکراتی پایبند نیست و مذاکره را جز برای تسلیم کردن طرف مقابل نمی‌خواهد.

آمریکا انتقام خشکاندن ریشه داعش را از سردار سلیمانی گرفت/ تروریست بودن آمریکا بیش از گذشته برای جهانیان علنی‌ شد/ سردار سلیمانی توطئه‌های بزرگی علیه ایران را خنثی کرد

مطمئنا امریکا با شهید کردن سردارسلیمانی خود را در دنیا مفتضح کرد، زیرا اگر آنها می‌خواستید به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم عمل کنند، همانطور که تنها شعارش را سر داده، خودنمایی کرده و خود را مخالف تروریسم می‌دانند، چگونه سردار اعظم مقابله با تروریسم را ناجوانمردانه به قتل رساندند؟!

این تعرض آمریکایی‌ها امروز برای تمام عالمیان آشکار شده، حتی خود ملت آمریکا هم اعتراف کردند که این اشتباه بزرگی بود که دولت آمریکا مرتکب شد و این نشان‌دهنده عظمت و ارزش خون این شهید بزرگوار است که از خدا می‌خواهیم راهش را پردوام نگه دارد و ما را جزو مدافعان حقانیت که او به دنبالش بود، قرار دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
اسلام راستین پیروز واقعی این حادثه تروریستی هست و خدا دینش حفظ کرد و می کنه و خواهد کرد
با تشکر از سید مصطفی میرسلیم بابت توضیحات اینقدر زیبا در مورد سردار شهیدمان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
صرفنظر از ایده و دیدگاه صحیح آقای میر سلیم در مورد ماهیت دولت آمریکا، باید این حقیقت تلخ را قول کنیم که بخاطربرخی اقدامات در سیاست خارجی، امروز به جایی رسیده ایم که هرگونه تحرک نظامی غیر عقلانی از طرف ما، اوضاع را علیه ما بسیار بغرنج تر خواهد کرد.
مرگ بر آمریکا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان