بازدید 33251

اعلام حمایت«ناتو» از آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

هیچ یک از نمایندگان ناتو، وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات وزارت دفاع این کشور را که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه راجع به محاسن حمله تروریستی پهپادی روز جمعه توضیح می دادند، به چالش نکشیده است. این دیپلمات‌ها همچنین گفتند که در مورد لیست اهداف ترامپ، در صورت تلافی جویی ایران که شامل اماکن فرهنگی نیز هست، هیچ بحث و انتقادی نبوده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 07 January 2020

تحریریه تابناک جهان؛ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، مواضع خود را برای حمایت از ایالات متحده اعلام کرد. این سازمان همچنین خواهان تداوم ماموریت خود در عراق، علیرغم درخواست پارلمان این کشور برای خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک عراق است.

به گزارش «تابناک»؛ روز دوشنبه استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد که همه اعضای این سازمان پس از اطلاع از جزئیات حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده در فرودگاه بغداد به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، پشت ایالات متحده ایستاده اند و از این کشور حمایت می کنند.

ناتو موضع خود در قبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را اعلام کرد

استولتنبرگ همچنین پس از یک دیدار نادر بین سران ناتو در مورد ایران و عراق که در آن آمریکا به متحدین خود درباره حمله تروریستی روز جمعه گذشته گزارش هایی داده بود، با تکرار مواضع برخی از سران کشورهای اروپایی خواستار کاهش تنش ها شد.

وی در این سخنان گفته: ما در محکوم کردن حمایت ایران از انواع مختلف گروه های تروریستی متحد هستیم. در جلسه امروز، متحدان خواستار خویشتنداری و تنش زدایی شدند. درگیری جدید به نفع هیچ کس نخواهد بود؛ بنابراین، ایران باید از خشونت و تحریک های بیشتر خودداری کند.

علیرغم عصبانیت سال گذشته در میان متحدان اروپایی ناتو در مورد استراتژی ایالات متحده در خاورمیانه در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دو دیپلمات حاضر در این جلسه، تأیید کرده اند که این نشست دو ساعته در مقر ناتو بدون هیچ تنش و چالشی انجام شده است.

آنها گفته اند كه هيچ یک از نمایندگان ناتو، وزارت امور خارجه آمريكا و مقامات وزارت دفاع این کشور را كه از طريق ویدئو كنفرانس دراین جلسه راجع به محاسن حمله تروریستی پهپادی روز جمعه توضیح می دادند، به چالش نکشیده است.

این دیپلمات ها همچنین گفتند، در مورد لیست اهداف ترامپ، در صورت تلافی جویی ایران که شامل اماکن فرهنگی نیز هست، هیچ بحث و انتقادی وجود نداشته است.

پس از قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور، این جلسه ناتو كه مصادف با روز تشییع پیکر شهید سلیمانی و سایر شهدای آن حادثه در ایران بود، عمدتاً بر تصمیم ناتو مبنی بر تعلیق مأموریت های آموزشی خود در عراق متمرکز بوده است.

در حالی که این نگرانی وجود داشته که کشته شدن سردار سلیمانی می تواند باعث بروز درگیری در خاورمیانه شود، فرانسه، آلمان و دیگر کشورها بیان کرده اند، خواستار تداوم ماموریت ناتو در عراق هستند. یکی از دیپلمات های ناتو گفته: در صورت عقب نشینی از عراق، سیگنال اشتباهی را ارسال می کنیم.

مأموریت ناتو در عراق، متشکل از چند صد نفر از مربیان، مشاوران و کارمندان پشتیبانی هم از ۲۹ عضو ناتو و هم از کشور‌های شریک غیر ناتو، شامل پرسنل نظامی و غیرنظامی است.

این مأموریت که در اکتبر سال ۲۰۱۸ پس از سه سال جنگ علیه داعش در بغداد شروع شده، یک ماموریت "نبرد و مشاوره" غیر جنگی برای کمک به ساختار‌ها و نهاد‌های امنیتی عراق برای جلوگیری از شورش‌های آینده است. کارکنان مشغول در این ماموریت در جریان عملیات‌ها در نیرو‌های عراقی مستقر نمی‌شوند.

هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای هیات اعزامی ناتو در عراق اتفاق خواهد افتاد. نیرو‌های ناتو روز شنبه به دلایل امنیتی عملیات آموزش را به حالت تعلیق درآوردند. قانون گذاران عراقی از نیرو‌های خارجی خواسته اند تا این کشور را ترک کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۲۵
دنیای کثیفی! نه از وضع مملک گردانی مسولان داخلی رضایت داریم و نه به این انسانهای بی وجدان در ناتو و ...
توجه کنید بیش از 40 درصد پرسنل این به اصطلاح سازمان متعلق به ایالات متحده است (رتبه های بعدی ترکیه 14 درصد و فرانسه 6 درصد). بیشتر کشورهای عضو این سازمان تنها بخاطر مناقع سیاسی و اقتصادی عضو این پیمان شده اند. کشورهایی مانند یونان، اسپانیا، رومانی، پرتغال، هلند و... هرگز علاقه ای به ورود به درگیری با ایران ندارند و البته در حد یک سوم از ایران هم نیستند.
جنگ با جهان کفر مستلزم تدابیر و امکانات و تدارکات ویژه هست ولی پیروز واقعی خدا و دین اسلامه
جای تاسف است.
اقایان ترامپ ثابت کرد اگر بمب اتم نداشته باشید حمله میکند به اشخاص و کشور ضد خودش.
الان زمان مناسب برای ازمایش یک یا چند ازمایش اتمی قوی است تا امریکا ادم شود در غیر اینصورت به ایران آسیب میزنند.
میگویند آلمانها هم خبر داشته اند از ترور حاج قاسم.
المانها نقش بسیار منفی بازی کردند در این ایام.
همه تون با هم چند
این دیگر جنگ آخر است. به زودی ناتو هم تغییر موضع خواهد داد.
دلیلش کاملا مشخصه با چپاول نفت و گاز خاور میانه و تقسیمش بین همدیگه همه راضی هستند ایران فقط موی دماغه همین
ایران تمام تعهدات هسته ای اش را باید کنار بگذارد و غنی سازی ۹۰ درصد هم انجام دهد تا بازدارندگی اش را بالا ببرد و این اعضای ناتوی عوضی ادم شوند.
قابل توجه اونهایی که هنوز خوش خیالانه فکر میکنند اروپا با آمریکا فرق میکنه
قوانین بین المللی فقط برای استثمار کشورای ضعیفتره.. هیچکدوم به هدف قرار دادن مکانهای فرهنگی ما انتقادی نداشتن.. دنیا یه جنگل واقعیه فقط باید زور داشت
به خدای احد و واحد ؛حقش بود جمهوری اسلامی ایران وسپهبد سلیمانی طوری داعش افسارگسیخته را سوی کشورهای اروپای هدایت میکردند که اروپایی های قدرنشناس را همین داعشی به خاک و خون می کشیدند
پاسخ ایران راحت است. این همه هزینه های مالی و انسانی برای کنترل و جلوگیری از انتقال مواد مخدر به اروپا از سوی ایران اصلا منطقی و شرعی نیست لذا باید در این خصوص تجدید نظر کرد.
اعلام حمایت ناتو تشریفاتی نیست به معنی این هست که ناتو هم ممکنه به حمایت از آمریکا علیه ایران وارد عمل بشود بستگی به شدت منازعه خواهد داشت
مرگ بر ناتو مرگ بر آمريكا
چه‌ جور میشه از نظر شما تابناکی ها ، موقع جنگ تخت جمشید و پاسارگاد اماکن فرهنگی هستند ولی موقع بر‌گزاری مراسم و دریافت بودجه جزو اماکن غیر فرهنگی و ممنوعه؟!
قابل توجه برادران بعضی کشورهای مرتجع عربی

ایکاش مسلمان ها هم به اندازه ساکسونها و اسلاوها پشت هم بودند
قابل توجه اونهایی که فکر کردن میتونن روی اروپا حساب کنن!! سگ زرد برادر شغاله!
باسلام؛
گزارش دبیر کل ناتو در خصوص وجود اتفاق ارا در خصوص اقدام آمریکا (بخوانید شیطان اکبر) کاملاً مشکوک است. همین امروز وزیر دفاع امریکا در پاسخ به پرسشی درباره تهدید ترامپ مبنی بر اقدام به حمله به مراکز فرهنگی ایران ، اعلام کرد که آمریکا به معاهدات بین المللی در خصوص جنگ پایبند است.( اگرچه پایبندی به تعهدات در ذات آمریکا نیست) ( این یعنی دارند سعی می کنند حرف های یک دیوانه را به شکلی توجیه کنند تا بازتاب منفی کمتری داشته باشد) من فکر می کنم جلسه امروز ناتو، جلسه کاملاً پرتنشی بوده است و اعضاء ناتو در باره حمله آمریکا به فرودگاه بغداد و تهدید به حمله به مراکز فرهنگی ایران واکنش تندی داشته اند و اجماعی صورت نگرفته است. دبیر کل ناتو هم به شکلی گزارش می دهد که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده و اعضاء درباره یک موضوع ساده دور هم جمع شده اند تا چای بنوشند و گپی هم زده باشند.
بقول میرزا رضای کرمانی(ره) باید ریشه فساد را قطع کرد . باید نیروهای انتحاری جان بر کف برای به درک فرستادن ترامپ و نوچه های پلیدش سریعا اقدام کنند و جان و مال و ناموس میلیاردها انسان را از شر این جنایتکاران بالفطره نجات دهند .
بزرگترین مشگل بارزانی خائن هستش...
در جنگ اراده ها همه ترسیدن ولی پیروز واقعی اسلام راستین و اهل بیتی و حضرت زهرایی است
پس همه کشورهای عضو ناتو می توانند هدف باشند . نیروهای امریکایی که در کشور ما نیستند که به انها حمله کنیم . حتی از خلیج فارس و برد موشکهای نقطه زن ما هم بیرون رفته اند و چاره ای جز حله به انها در خاک متحدانش وجود ندارد. حیف از ان همه شهیدی که دادیم تا داعش را از بین ببریم اگر داعش را از بین نبرده بودیم حالا قطعا بخشی از اروپا را در اختیار داشت و حداقل هزاران تن از این نامردهای قدرناشناس را کشته بود. هزاران جوان ایرانی در سالهای اخیر در مبارزه با مواد مخدر و داعش کشته شده اند که حاصل ان امنیت بیشتر برای اروپا بوده است . پس از این باید اجازه عبور کاروانهای مواد مخدر به سمت اروپا را بدهیم . در کشور ما که کمبودی وحود ندارد و همه انواع مواد مخدر فراوان و ارزان است فقط برای اروپایی ها حوانان و پولمان را نابود می کنیم.
جنگ آینده فقط با آمریکا نیست. کل ناتو و غیر ناتو پشت امریکا هستند. هیچکدوم از منافعشون در منطقه دست بر نمی دارند. یا اباصالح المهدی کمکمون کن...ای خورشید عشق ما را در برابر کفار یاری فرما.... مسلمین مخصوصا شیعیان خیلی تنها مونده اند.. فقط به یاری غیبی شما دل بسته ایم....آقاجان سرفرازمون کن.... بذار دنیا بدونند که آقای خوبیها دوستدارانشو یاری می کنه..
خوبه دیگه اینبار جنگ بشه اروپام با ایران نیست
نه پس چی فکر کردین فکر کردین مثلن صبح ترامپ پاشوده رفته گلف بعد پومپوو بدو بدو اومده به ترامپ لیست داده و بعد ترامپ چوب گلفش رو زدهرو اسم سردار و پومپوو بدو بدو رفته اونجا

این یک برنامه ریزی دقیق بوده اروپا حالا برنامه داره ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر