بازدید 12314

فارن پالیسی: آمریکا برای ظریف روادید صادر نمی‌کند

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا قصد ندارد برای وزیر امور خارجه ایران جهت شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک روادید صادر کند.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴ 07 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی فارین پالیسی به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که این وزارتخانه برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که قرار بود به‌منظور حضور در نشست شورای امنیت به نیویورک سفر کند، روادید صادر نخواهد کرد.

بر اساس اظهارات این منبع آگاه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند هفته پیش برای شرکت در این نشست از وزارت خارجه آمریکا درخواست روادید کرده است، اما وزارت خارجه آمریکا قصد ندارد برای وی روادید صادر کند.

دولت آمریکا پیش از این صدور روادید برای محمدجواد ظریف و حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که اوایل مهرماه امسال برگزار شد را نیز با تأخیر زیاد انجام داده بود و حتی کار را به جایی رساند که دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار صدور روادید برای مقامات ایرانی شد.

تکرار اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه دیپلمات‌های برخی کشور‌ها -مشخصاً کشور‌های مخالف سیاست‌های واشنگتن- باعث شده است که مقامات تعدادی از کشور‌ها ضرورت انتقال مقر سازمان ملل متحد به کشور‌های بی‌طرف را مطرح کنند.

چندی پیش «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز از سنگ‌اندازی‌های مکرر دولت آمریکا در راه سفر دیپلمات‌های روس شاغل در سازمان ملل به نیویورک انتقاد کرده و خواستار برخورد قانونی سازمان ملل متحد با این اقدامات شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر