بازدید 14037
۲
گزارش

افشای نقش رییس وزنه‌برداری دنیا درفساد دوپینگی: ده‌ها مدال جابجا شد

دورین بالموس پزشک تیم ملی وزنه‌برداری مولداوی که به خاطر فساد دستگیر شده بود، در مصاحبه با دوربین مخفی اعتراف کرد که چگونه نمونه‌های اخذ شده را دستکاری می‌کردند.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 06 January 2020

سایت «ARD» آلمانی دست به افشاگری بزرگی درباره فساد سیستماتیک در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و تاماش آیان، رئیس این فدراسیون زد.

به گزارش تابناک ورزشی، این رسانه آلمانی با پخش مستندی با عنوان «فرهنگ فساد و دوپینگ» پشت پرده دوپینگ‌های سیستماتیک در IWF را برملا کرد. این رسانه معتبر مدعی شد: وزنه برداران سرشناس در سال‌های گذشته خیلی کم تست دوپینگ دادند. آن‌ها با پرداخت رشوه نمونه‌های اخذ شده را دستکاری کردند. از ۴۵۰ مدالی که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اهدا شد، نیمی از دارندگان این مدال‌ها تست دوپینگ ندادند.

دورین بالموس پزشک تیم ملی وزنه‌برداری مولداوی که به خاطر فساد دستگیر شده بود، در مصاحبه با دوربین مخفی اعتراف کرد که چگونه نمونه‌های اخذ شده را دستکاری می‌کردند. همچنین در فیلمی که بوسیله دوربین مخفی گرفته شده، راتیکان جولنو وزنه‌بردار تایلندی دارنده مدال برنز المپیک، اعتراف می‌کند که او در سال ۱۸ سالگی دوپینگ کرده است. این فیلم می‌تواند باعث شود تا مدال او گرفته شود.

کریستیان بومگارتنر، رئیس فدراسیون ورزنه‌برداری آلمان به این رسانه خبر داد که تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی مسئول این دوپینگ سیستماتیک است. این مسئول بلندپایه آلمانی، گفت: آیان، در چند دهه گذشته در ورزنه برداری دوپینگ سیستماتیک را بنا نهاد. او فرهنگ فساد را در این سال‌ها منتشر کرد.

علاوه بر دوپینگ‌های سازمانی این رسانه مستنداتی را منتشر کرد که ۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کمیته بین المللی المپیک برای فدراسیون جهانی وزنه برداری به ۲ حساب در سوئیس واریز شده که آیان بر آن‌ها نظارت داشته است. این رسانه آلمانی پیش از این در سال ۲۰۱۴ علیه دوپینگ‌های سازمانی روس‌ها دست به افشاگری زده بود که در نهایت این افشاگری‌ها کار دست آن‌ها داد و در نهایت روسیه ماه گذشته به مدت ۴ سال از حضور در میادین بین المللی محروم شد.

Image result for ‫تاماش آیان + بهداد سلیمی‬‎

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضازاده و ایان دوستان صمیمی بودند
یاد آقای ح. ر افتادم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر