بازدید 29085

آمریکا ۶۰ ایرانی را در مرز کانادا بازداشت کرده است

یک موسسه آمریکایی از بازداشت غیرقانونی ده‌ها ایرانی در مرز‌های آمریکا و کانادا و بازجویی‌های مختلف از آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ 05 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک موسسه آمریکایی از دستگیری ده‌ها ایرانی و ایرانی-آمریکایی در شهر «بلین»، در مرز کانادا با آمریکا و توقیف گذرنامه‌های آن‌ها خبر داد.

به گزارش موسسه «کر واشنگتن» روز شنبه بیش از ۶۰ ایرانی و ایرانی آمریکایی در مرز‌های آمریکا و کانادا توسط آژانس محافظت از گمرک و مرز‌های ایالات متحده دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، به دلیل کمبود ظرفیت در آژانس محفاظت از گمرک و مرز‌های آمریکا به واسطه دستگیری و بازجویی از ایرانیان، شماری زیادی از این افراد موفق به ورود به خاک آمریکا نشدند.

گفته می‌شود که گذرنامه‌های دستگیرشدگان توقیف شده و آن‌ها با بازجویی‌های مختلف از جمله نوع گرایش، دیدگاه‌های سیاسی و حتی رشته تحصیلی در دانشگاه مواجه شدند.

بر اساس گزارش این مؤسسه، وزارت امنیت ملی آمریکا به تازگی با صدور دستوری به آژانس محافظت از گمرک و مرز‌های ایالات متحده دستور داده هر ایرانی تبار به طور بالقوه مظنون یا دشمن، فارغ از وضعیت شهروندی‌اش را دستگیر کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند وزارت امنیت داخلی آمریکا از بیم پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، دستورالعمل‌های امنیتی تازه‌ای صادر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر