بازدید 25053
۱
از سوی اتحادیه اروپا

ظریف به بروکسل دعوت شد

در پی اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اتحادیه اروپا از وزیر خارجه ایران برای سفر به پایتخت بلژیک دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 05 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «جوزف بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه امروز (یکشنبه) این اتحادیه ضمن تأکید دوباره بر «تنش‌زدایی» در منطقه غرب آسیا، از وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل دعوت به عمل آورد.

طبق این گزارش، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ارائه یک تاریخ دقیق برای سفر ظریف و در بیانیه‌ای که جزئیات گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه خود با وزیر خارجه ایران را تشریح کرده بود، دعوت از رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را به مقر اتحادیه اروپا اعلام کرد.

روز گذشته (شنبه) نیز، «جوزف بورل» در صفحه توییتر خود به گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه با ظریف اشاره و بر لزوم تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.

وی در این زمینه نوشت: «درگفت‌و‌گو با محمدجواد ظریف درباره تحولات اخیر، عدم تشدید تنش‌ها، خویشتنداری و اجتناب از تنش بیشتر تأکید کردم. من همچنین با وزیر خارجه ایران درباره اهمیت حفظ برجام که برای امنیت جهانی مهم است، رایزنی کردم.»

در پی اقدام تروریستی روز جمعه (۱۳ دی ماه) واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» به همره ۶ نفر دیگر، موجی از واکنش‌های منفی در منطقه و سراسر جهان به راه افتاده است و اکثر کشور‌های اروپایی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه شده‌اند. با اینحال، گروه‌های مقاومت و مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که انتقام سختی را از این اقدام جنایتکارانه آمریکا خواهند گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱
رد کنید ...چه گستاخ .... اگر هم میخواهند التماس کنند باید بیایند ایران و جواب رد بشنوند ...آمدنشان را هم نپذیرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر