بازدید 5369

معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا و انگلیس می‌رود

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند؛ «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان برای رایزنی با هدف کاهش تنش در منطقه، به آمریکا و انگلیس سفر می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 05 January 2020

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند؛ «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان برای رایزنی با هدف کاهش تنش در منطقه، به آمریکا و انگلیس سفر می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، خالد بن سلمان به دستور برادرش محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در دو روز آینده به واشنگتن و لندن سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر دفاع سعودی در سفر به واشنگتن با مقام‌های کاخ سفید و وزارت دفاع این کشور گفت وگو خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید؛ هدف از سفر این مقام سعودی به آمریکا و انگلیس، گفت وگو برای دستیابی به راهکارهایی با هدف کاهش تنش‌ها، جلوگیری از افزایش بحران و تقویت امنیت و ثبات در منطقه اعلام شده است.

ملک سلمان پادشاه سعودی نیز شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با برهم صالح رییس جمهوری عراق، خواستار اجرای اقداماتی برای کاهش تنشها و جلوگیری از گسترش بحران در منطقه شد.

همچنین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، به تبادل دیدگاه‌ها درخصوص اهمیت همکاری برای جلوگیری از تشدید فراگیر تنش‌ها در منطقه پرداخت.

پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه گذشته به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر را در مسیر فرودگاه بغداد ترور و به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت تهدید کردند که انتقام سختی را از آمریکا خواهند گرفت.

گروه‌ها، احزاب، مقام‌های عراقی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش را بشدت محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل