بازدید 18752
۳

نظر گزارشگر ویژه سازمان‌ملل درباره ترور سردارسلیمانی

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: اقدام آمریکا در هدف قرار دادن سردار قاسم سلیمانی بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی است.
کد خبر: ۹۴۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 04 January 2020

 

به گزارش تابناک؛ ‎انیس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فرا قضایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان به صورتی غیر مستقیم گفت: اقدام آمریکا در هدف قرار قرار دادن سردار قاسم سلیمانی، بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی بوده است.
کالامار گفت: چندین قانون در ارتباط با کشتار‌های هدفمند وجود دارد.
این سوال مطرح می‌شود که آیا آمریکا در دفاع از خود این اقدام را انجام داد؟ در راستای دفاع از خود، آمریکا باید این موضوع را اثبات کند که سلیمانی در روند اجرای یک حمله قریب الوقوع و سریع علیه منافع آمریکا مشارکت داشت. تاکنون ما اطلاعاتی کافی در ارتباط با این موضوع دریافت نکردیم که آیا یک تهدید قریب الوقوع وجود داشت یا خیر و این که آیا واکنش آمریکا یک واکنش مناسب به این تهدید بود یا خیر.
وی افزود بر اساس قوانین حقوق بشری، بعید به نظر می‌رسد هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی اقدامی قانونی بوده باشد.
همچنین بعید یه نظر می‌رسد ژنرال سلیمانی یک تهدید مستقیم و قریب الوقوع برای جان کسی بوده باشد.

کالامار گفت: اگر شما این موضوع را در چارچوب یک درگیری مسلحانه بین المللی مورد بررسی قرار دهید می‌بینید که بر اساس قوانین حقوق بشر بین المللی لزوما سبب نمی‌شود او به یک هدف مشروع تبدیل شود.
گزارشگر سازمان ملل در باره نقش سازمان ملل متحد در چنین شرایطی گفت: به نظر من، سازمان ملل متحد و کارشناسان بین المللی می‌توانند نقشی حیاتی در این زمینه ایفا کنند. ضروری است که قوانین بین المللی و چارچوب‌های قوانین بین المللی و روابط بین المللی بر اساس منشور سازمان ملل متحد را در این باره بکار گرفت. به نظر من، دبیرکل سازمان ملل متحد باید رویکردی قاطع را در این باره اتخاذ کند. شماری از گزینه‌ها وجود دارند. من نمی‌گویم که آن‌ها حتما یک اقدام ملموس و سریع را انجام خواهند داد، اما من می‌خواهم بار دیگر بر این موضوع تأکید کنم مهم است که سازمان‌های بین دولتی بین المللی در این روند دخیل شوند. به نظر من، عراق می‌تواند یک نقش مهم ایفا کند. عراق در حال حاضر، خودش یکی از قربانیان اتفاقی که رخ داد محسوب می‌شود، زیرا عراق یک کشور مستقل است و حق حاکمیت دارد و این موضوع در ارتباط با مردم عراق نیز صدق می‌کند. به نظر من، گزینه‌های پیش روی عراق شامل مراجعه به فرآیند‌های تحت هدایت سازمان ملل متحد می‌شود. این کشور می‌تواند خواستار انجام شدن تحقیقاتی در ارتباط با این حمله‌ای شود که روز گذشته رخ داد. به نظر من، این اقدام عراق می‌تواند به شدت کمک کننده باشد و می‌تواند سبب کاهش تنش‌ها گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
از حرف تا عمل فاصله است
اگر سازمان ملل و شورای امنیت می خواهند اعتبار خود را حفظ کنند باید سریع اقدام کنند!!!
فقط انتقام سخت
زرشك ، حالا كه آمريكا اين جنايت را مرتكب شده، همه به دنبال انصراف ايران از انتقام به بهانه كاهش تنش هستند!
بهترين انتقام از اين دولت خبيث، نفرت روزافزون مردم منطقه از آمريكا و تبديل شدن آن به سيل براي بيرون انداختن آنها از منطقه خاورميانه است، هيچكدام از كشورهاي منطقه به واسطه خضور آمريكا در منطقه روي خوش نديده و نخواهند ديد چه كشورهاي وابسته و چه كشورهاي مخالف اين كشور
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار