بازدید 11291

عبدالله عبدالله : به مردم ایران تسلیت می‌گویم

ریاست اجرایی افغانستان شهادت سردار سپهبد سلیمانی را به خانواده شهید، دولت و مردم ایران تسلیت گفت و تاکید کرد که ایران در دهه‌های گذشته همواره از افغانستان حمایت کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 04 January 2020

 

به گزارش تابناک، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به ترور سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای گفت: از وقوع حادثه‌‌ صبح جمعه در بغداد که منجر به جان باختن سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متأسف هستیم. این رخداد را به خانواده سردار سلیمانی، حکومت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.

عبدالله با اشاره به حمایت‌های ایران از افغانستان در دهه‌های اخیر گفت: «جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان و متحدان کشور ما است. در دوران جهاد و مقاومت در کنار مردم ما ایستاد و در مرحله بازسازی و در سالیان پس از آن نیز از ثبات، استقرار و بازسازی حمایت کرد و سال‌ها است که از میلیون‌ها مهاجر افغانستان میزبانی می‌کند.»

وی افزود که آمریکا نیز از متحدان استراتژیک افغانستان است و در دو دهه گذشته دولت افغانستان را در مبارزه با تروریسم، تأمین ثبات، بازسازی و حکومت‌داری یاری کرده است.

رئیس اجرایی افغانستان ادامه داد: «افغانستان به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و خشونت، خواستار تنش‌زدایی در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد و امیدوار است حوادث اخیر بر وضعیت و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تأثیر منفی نگذارد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر