بازدید 6966
۲

انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران

روز ۱۳ دی ماه سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد و قلب یک آقای ۳۴ ساله‌ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به مردی ۵۰ ساله و نیازمند پیوند قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، پیوند شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 04 January 2020

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب در کشور از تبریز به تهران خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش با اشاره به انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به تهران، گفت: روز ۱۳ دی ماه سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد و قلب یک آقای ۳۴ ساله‌ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به مردی ۵۰ ساله و نیازمند پیوند قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، پیوند شد.

وی افزود: همچنین کبد این فرد برای پیوند به فرد نیازمند پیوند کبد، به شیراز منتقل شد. این سیزدهمین انتقال هوایی قلب بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف در حال پیوستن به این اقدام هستند تا انتقال هوایی عضو در کشور نهادیه شود.

شادنوش تاکیدکرد: تاکنون از استان‌های یزد، گیلان، بوشهر و تبریز انتقال هوایی عضو انجام شده است. از استان‌های دیگر هم خواسته‌ایم که مراقبت کنند تا حد امکان هیچ عضو مفید و قابل پیوندی به خاک سپرده نشود و حتی اگر مشکلی در انتقال عضو وجود دارد، با هماهنگی در سطح وزارت بهداشت و هماهنگی‌های کشوری، تلاش می‌کنیم که به سرعت بتوانیم آن را منتقل کنیم و در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
مگه در تبریز پیوند اعضا نداشتیم؟؟؟
بسیار عالی , خدا رو شکر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار