بازدید 22646

انتقاد ایران از مواضع آلمان درمورد ترور سردار‌سلیمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از مواضع منتسب به دولت آلمان در قبال ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی مستقر در عراق به‌شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 03 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مواضع حمایتی منتسب به دولت آلمان در قبال حمله وحشیانه و تروریستی اخیر آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان شد را محکوم کرد و افزود: اینگونه اظهارات نشان از فاصله برلین با واقعیت‌های منطقه داشته و خواسته و یا ناخواسته این کشور را در مسیر همسویی با تروریسم دولتی آمریکا قرار می‌دهد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع دولت آلمان در حمایت از اقدامات ددمنشانه، یکجانبه و مغایر با حقوق بین الملل آمریکا را به نوعی مشارکت در این اقدامات دانسته و به دولت آلمان نقش برجسته سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم داعش که تداوم حیات آن جان افراد بیگناه بیشماری را حتی در اروپا به خطر می‌انداخت، یادآوری می‌نماید.

دولت آلمان در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیرو‌های آمریکایی در عراق، خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد. اولریکه دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان، جمعه ۱۳ دی در برلین و در اظهاراتی یکجانبه در عین حال گفت: «ما نیز تحرکات منطقه‌ای ایران را با نگرانی دنبال می‌کنیم.»

دمر افزود: «تنش به نقطه خطرناکی رسیده و حال وظیفه اصلی تلاشی توأم با عقلانیت و خویشتنداری برای رفع تنش است.»

این مقام دولتی در عین حال در برابر پرسش خبرنگاران حاضر به انتقاد از اقدام واشنگتن در بغداد نشد و مدعی شد: «اقدام آمریکا واکنشی به یک سلسله تحریکات نظامی بوده که ایران مسئولیت آن را برعهده دارد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل