بازدید 7716
در پی شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی

پیام تسلیت مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی

مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت سردار سرافراز جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۴۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 03 January 2020

 

به گزارش تابناک، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد:نام او در تاریخ اسلام و جهان باقی خواهند ماند.

در پیام آیت الله مکارم شیراز‌ی آمده است:شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو. جنایتکاران آمریکا با این عمل وحشیانه قبر خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست. اینجانب این ضایعه بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابو مهدی المهندس را به همه رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آن‌ها تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که علاقه‌مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

آیت الله نوری همدانی نیز تاکید کرد:دشمن بداند امروز میلیون‌ها عاشق شهادت راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است:بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند: "شهادت هنر مردان خداست". امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت الله جوادی آملی نیز تاکید کرده است:شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانى (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم کرد.

در ادامه این پیام آمده است:این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیة الله الأعظم (ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی با تسلیت این ضایعه اسف بار آمده است:باردیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملت‌های منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشور‌ها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشور‌ها زحمات فراوانی را کشید موجب تاثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را ازبین برده و ضربه هولناکی به نقشه‌های دشمنان مستکبر و ایادی آن‌ها وارد کنند، همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخرالامر به دست آن‌ها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند نائل گردید.

شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی‌توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی نیز آمده است: با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام، مجاهد سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش‌های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود، که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست‌های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند.

شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم.

نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت الله سبحانی نیز شهادت سردار سر افراز شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

آیت الله سبحانی در این پیام سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانسته و آورده است:این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سال‌ها فرماندهی سپاه انجام داد.

وی با اشاره به حضور این سردار بزرگ در عرصه‌های خطر و مقاومت افزود: او عاشق شهادت در راه خدا بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار