بازدید 6320

افزایش قربانیان سانحه هوایی سودان به ۱۸ نفر

سخنگوی ارتش سودان اعلام کرد همه ۱۸ سرنشین هواپیمای نظامی سانحه دیده در منطقه دارفور این کشور ار جمله چهار کودک کشته شدند.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱ 03 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی ارتش ارتش سودان در گفتگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد: «یک فروند هواپیمای نظامی از نوع "آنتونوف ۱۲ " پنجشنبه شب در شهر "الجنینه" در ایالت "دارفور" د. رغرب سودان سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شدند.»

منابع سودانی پیش از این از کشته شدن دستکم چهار نفر در این سانحه خبر داده بودند.

به گفته منابع سودانی سه قاضی و یک کارمند سازمان برنامه جهانی غذا در این هواپیما بودند.

«فیصل محمد صالح» وزیر اطلاع رسانی سودان هم در اظهاراتی به تلویزیون سودان گفته است که همه سرنشینان هواپیما در این سانحه جان باختند.

از سوی دیگر سرتیپ «عامر محمد الحسن محمداحمد» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح سودان تصریح کرد: «این هواپیمای نظامی پنج دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه الجنینه در غرب سودان سقوط کرد که منجر به انهدام هواپیما و مرگ سرنشینان آن شد.»

وی گفت: «هواپیمای سانحه دیده هفت نفر خدمه و کادر پرواز داشته که چهار نفر آن‌ها افسر و سه نفر با درجه‌های دیگر بودند. سه قاضی و هشت غیرنظامی از جمله چهار کودک هم از جمله مسافران این پرواز بودند.»

به گفته این مقام نظامی سودان، تحقیق درباره علل وقوع این سانحه هوایی در دست بررسی است.

فعالان سودانی گفتند بر خلاف شایعات، وزیر دادگستری و دادستان کل سودان جزء سرنشینان این هواپیمای سانحه دیده نبودند.

این در حالی است که منطقه دارفور سودان بار دیگر هم شاهد درگیری بین قبایل این منطقه بود که بر اثر آن، ۴۱ نفر کشته و ۲۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل