بازدید 10961

آقای سفیر انگلستان، روشن اعلام کنید کدام یک از تعهدات برجامی تان را انجام داده اید؟

رابرت مک ایر، سفیر انگلستان در تهران مدعی شده که اقدامات ایران برجام را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. در این گزارش تعهدات برجامی اروپایی‌ها که آمریکا هم نقشی در آن ندارد را فهرست کرده ایم. سوال از آقای سفیر این است که مشخصا برای افکار عمومی ایرانیان روشن کنند کشورش و دیگر کشور‌های اروپایی کدام یک از تعهدات فهرست شده را ـ که اتفاقا مستقل از آمریکا است ـ انجام داده اند؟ بی تعهدی و عدم وفای به عهد آنان، برجام را در معرض خطر قرار داده یا اقدام متقابل ایران بر اساس برجام؟!
کد خبر: ۹۴۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 02 January 2020
تحریریه تابناک جهان؛ کشور‌های اروپایی و از جمله سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، علی رغم عدم پایبندی به برجام و ناتوانی در کاهش اثرگذاری تحریم‌های آمریکا، اخیرا پا را فراتر گذاشته و ایران را به نقض برجام متهم کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران با متهم کردن ایران به نقض برجام عنوان کرد: سال نو، سال امیدواری است و من امیدوارم در سال ۲۰۲۰ به چالش‌های دشوار بین ایران و جامعه بین الملل بپردازیم؛ مثل برجام، امنیت منطقه و حقوق بشر و همچنین بتوانیم با هم در زمینه مشکلاتی مثل تغییرات اقلیمی که همه کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همکاری کنیم.

سفیر بریتانیا با بیان اینکه ایران با چالش‌های سنگین اقتصادی مواجه است، اظهار داشت: اقدامات ایران در زمینه هسته‌ای (گام‌های کاهش تعهدات) برای جامعه بین الملل نگران کننده است و به حل مشکلات اقتصادی کمک نمی‌کند.

مک ایر مدعی شد که این اقدامات برجام را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. وی گفت: ما (بریتانیا، آلمان و فرانسه) به عنوان شرکای اروپایی برجام با اینکه آمریکا از آن بیرون رفته، تمام سعی خود را می‌کنیم که این توافق عملی شود.

سفیر بریتانیا در حالی که کشورش به همراه دو عضو دیگر اروپایی برجام و از جمله اتحادیه اروپا اقدامی عملی در راستای اجرای تعهدات برجامی صورت نداده اند در این ویدئو مدعی شد: ما به تمامی تعهداتمان در این توافق پایبندیم و برای رساندن ایران به مزایای لازم حتی فراتر از آن تعهدات نیز می‌رویم. وی گفت: امیدوارم ایران از این فرصت استفاده کند تا با ما و دیگر کشور‌هایی که خواهان برقراری صلح و شکوفایی در منطقه هستند، همکاری کند. وی با بیان اینکه امنیت منطقه همچنان آسیب پذیر است، اظهار داشت: حملات این هفته در عراق نشان می‌دهد تا چه حد این بی ثباتی به وجود آمده توسط گروه‌های شبه نظامی و اشاعه تسلیحات می‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها شود و خطر خطای محاسباتی را بالا ببرد.

سفیر بریتانیا اضافه کرد: سال ۲۰۲۰ سال مهمی برای موضوعی که برای همه مردم جهان اهمیت دارد، یعنی مسئله حقوق بشر نیز هست؛ در سال آینده جامعه بین الملل به ترغیب ایران برای عمل به استاندارد‌های حقوق بشر که شامل محاکمات عادلانه و آزادی بیان است، ادامه خواهد داد.مک ایر بیان کرد: امیدوارم سال جدید فرصتی برای تفاهمات بیشتر باشد. تا بتوانیم درباره مسئله مهمی که برای همه اهمیت دارد به صورت سازنده همکاری کنیم.

سفیر انگلیس در حالی عنوان کرد که اروپا به تعهدات خود پایبند بوده و حتی فراتر از آن خواهد رفت که اروپایی‌ها تاکنون نتوانسته اند در برابر اقدامات آمریکا در نقض برجام کاری از پیش ببرند.
 
سند تعهدات مستقل اروپایی ها در برجام: هیچ یک اجرا نشده اند
 
آقای سفیر مشخصا روشن کنید کدام یک از تعهدات برجامی تان را انجام داده اید؟

هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ آمریکا رسما از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد. ترامپ با در نظر گرفتن دو دوره زمانی سه و شش ماهه، همه تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را مجددا اعمال کرد. علاوه بر این تحریم‌ها، حدود سیصد مورد تحریم جدید نیز بر تحریم‌های گذشته افزود. حلقه تحریم‌های آمریکا علیه ایران روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال تکمیل شد و آمریکا با عدم تمدید معافیت‌های مربوط به خرید نفت ایران، از این روز خرید نفت از ایران را برای همه کشور‌های دنیا ممنوع اعلام و تهدید کرد در صورت خرید نفت از ایران، مشمول مجازات‌ اقتصادی و سیاسی آمریکا خواهند شد.

در مقابل، علی رغم همه قول‌های قبلی اروپا مبنی بر حفظ برجام، تامین منافع این توافقنامه برای ایران و پر کردن خلأ ایالات متحده آمریکا آن‌ها نتوانستند به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کنند که بخشی از آن نتیجه اختلافات درونی اتحادیه اروپا و بخش دیگر در نتیجه نقشه کشی‌ها و اقدامات عملی واشنگتن است.

بی اثر بودن اینستکس

این در حالی است که سال ۲۰۱۹ نیز پایان یافت و وارد سال ۲۰۲۰ میلادی شدیم. در نهایت اروپا با سرپیچی از اجرای تعهدات برجامی و با یک رویکرد تقلیل گرایانه و حداقلی، اعلام کرد که کانالی به تام «INSTEX» (ابزار پشتیبان مبادلات مالی) -  مبادله پول نفت دیگر کشور‌ها با غذا و دارو-  را راه‌اندازی کرده است؛ کانالی که از SPV هم ضعیف‌تر بود.

اساساً روش مبادله نفت در برابر غذا و دارو، نیازی به اینستکس و اس‌پی‌وی نداشت. این کانال مالی، به هیچ عنوان اقلام تحریمی آمریکا را پوشش نمی‌داد. به همین خاطر بود که وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای صراحتا اعلام کرد که انتظار نداریم کانال‌هایی از این دست به هیچ نحو بر کارزار فشار حداکثری ما علیه ایران اثرگذار باشند.

در همین راستا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد که اروپایی‌های حاضر در برجام کمتر از یک درصد تعهدات برجامی خود را انجام داده اند. ظریف از رفتار‌های دوگانه اروپا در قبال ایران انتقاد و تصریح کرد اروپایی‌ها در بیانیه‌هایی که درباره برجام صادر می‌کنند، خود را کامل و ۱۰۰ درصدی متعهد به برجام می‌دانند، اما در عمل، کمتر از یک درصد تعهدات‌شان در برجام را انجام می‌دهند؛ لذا باید گفت، بر خلاف اظهارات سفیر انگلیس، اقدامات آمریکا در نقض برجام و در مقابل عدم اراده و عزم اروپا برای مقابله با سیاست‌های تحریمی آمریکا و محافظت از برجام است که این توافق را با خطر فروپاشی مواجه کرده است، به گونه‌ای که اندیشکده «استراتفور» یادداشتی تحلیلی درباره روابط اتحادیه اروپا با ایران و همچنین روابط اروپا با آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» منتشر کرده و درباره سخت‌شدن مواضع اروپا علیه ایران و احتمال خروج این کشور از برجام هشدار داده است.

لازم به ذکر است، در برجام آمده: اتحادیه اروپایی همه مفاد «مقررات اتحادیه اروپایی» که کلیه تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای را اجرایی می‌سازد، لغو خواهد کرد و این لغو شامل تمامی تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده در حوزه‌های نقل و انتقالات مالی بین اشخاص و نهاد‌های اروپایی، فعالیت‌های بانکی، ارائه خدمات بیمه، ارائه خدمات پیام رسانی مالی (از جمله سوئیفت)، حمایت مالی از تجارت با ایران (اعتبارات صادراتی، تضامین، یا بیمه)، پرداخت وام‌های بلاعوض، کمک‌های بلاعوض، خدمات و کمک‌های مالی و وام‌های ترجیحی به دولت ایران، واردات و صادرات حمل نفت، فراورده‌های نفتی، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی ایرانی، کشتیرانی و کشتی سازی، دسترسی به فرودگاه‌های اتحادیه اروپایی برای هواپیما‌های باری ایرانی، طلا، فلزات گرانبها و الماس و همچنین لغو فهرست اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های مذکور در برجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
الان یه عده خودجوش از دیوار سفارت میرن بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حالا شما جوش نیار اونی که تو جوشه انگلیسی استعمارچیه شما کاسه ی داغتر از اش نشو. ما اگه این پنجاه شصت سال جنایت های امریکا در حق مردم ایران رو فراموش کنیم دو قرن خباثت و جنایت انگلیس در مورد تمامیت ارضی و چپاول منابع نفت و ... ایران رو فراموش نمی کنیم
افتاد دلخسته ی انگلیس
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خودشو ناراحت نکن، خود انگلیسی ها بدشون نمی آد کسی از دیوارشون بالا بره.
تابناک چه مغرضانه تیتر میزنی اتفاقا تنها کار مثبتی اروپای ها الخصوص انگلیسی ها برای مردم ایران تنجام دادن تو همین قضیه برجام بود که بیشتر ین خدمت هم دادن تابیعت انگلیس اروپای بوده که به برخی مسئولان این مملکت دادن دیگه چی از این بهتر ، خدمت از این بزگتر دیگه جا نمیشه اخه تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
انگلستان اگر به تعهدات خود عمل نکرده، حداقل برجام را نقض نیز نکرده است
چی شد موقع برجام جناب تابناک هی دلواپس دلواپس می زدی حالا کمی هم اقرار کن سادلوحی امثال خویش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
آفرین
اما ایکاش اگر بعضیا به ساده لوحی خودشون اقرار نمیکنند و عذرخواهی نمیکنند لااقل از این موضوع درس و عبرت گرفته باشند و در آینده از این عبرتها استفاده کنند
همینها ما رو بدبخت کردن، همین انگلیس و امریکا با آن برجام لعنتی، و اعتماد بی خود به اینها.... باید نگاه به شرق داشته باشیم و از ظرفیت های شرق استفاده کنیم. Huawei رو ببنید یک غول عظیم فن آوری که apple آمریکا بهش حسودی میکنه.
وقتی روی موشک جمله محو کشور دیگر را می نویسید، همین می شود

پس بهتره از دیگران انتظار تعهد نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
درباره کدام کشور صحیت می کنید؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
وقتی اون کشور رسما ما رو تهدید اتمی میکند خوب کاری میکنیم که می نویسیم در ضمن نمی دونستیم یکی از تعهدات ما در برجام این است که حق نداریم شعار هم بدیم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
برجام خودش کثافت محض بود . مگر میشه به کثافت گند زد ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دورد بر اسراییل بنویسیم همه چی حله یعنی?
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
اولا اون کشور نیست رژیم اشغالگر است
که نه ملت داشته نه سرزمین و نه دولت
بعلاوه نوشتن نام یک کشور روی موشک بد عهدی است
شما طرفدار ایرانی یا سخنگوی آن کشور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
کشور چوب سادگی امثال تو رو میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
برای شماها و بزرگتراتون همیشه یک بهانه ای برای شونه خالی کردن از زیر بار قولها و فعلهاتون وجود داره و اگر هم بهانه ای نداشته باشید یک بهانه ای براش میتراشید
مثال برای این حرفم فراوونه ولی جدیدترین نمونه بهونه تراشی اینه که 《قولها و وعده های ما مربوط به زمان صلح بود ولی شرایط فعلی ما شرایط جنگ است》و البته بهانه شعار روی موشک هم که شما گفتید از همین زبان برای اولین بار گفته شد
حالا شما جواب بده که اگر ما اصلا موشکی تولید نکنیم که بشه روی اون شعار نوشت مشکل شما حل میشه یا نه؟
مطمئن باش بعدش شما و بزرگتراتون برای بهانه تراشی و البته جلب رضایت کدخدا خواهید گفت که اصلا چرا ما تفنگ داریم و احتمالا بعدش میگید اصلا سرباز میخواید چکار و بعدش میگید.....!!!!!ا
نفرین مردم ایران و نفرین مادران فرزند مرده ایرانی مطمئنا گریبان مسئولان آمریکایی و اروپایی را خواهد گرفت
روباهی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
الان تبدیل به بچه روباه شده
من اگر رئیس دولت فرانسه یا آلمان و انگلیس بودم، میگفتم بسیار خب، امریکا از برجام خارج شد و تحریم فراسرزمینی علیه ایران اعمال کرد. مهم نیست، و فورا بلند میشدم می آمدم ایران و شخصا به طور نمادین 10 بشکه نفت از ایران به قیمت 600 دلار میخریدم. پولش را هم به پوند یا یورو پرداخت میکردم و به امریکا میگفتم جرات داری من را تحریم کن. اگر اروپا واحد و یکپارچه عمل میکرد و دولت ها پشت شرکت های تجاری شان می ایستادن، هرگز امریکا در تحریم فراسرزمینی موفق نمیشد. اراده سیاسی برای این مساله نیست.
پاسخ ها
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
شام زیاد خوردی رودل کردی ،یا ترشی مونده خوردی الکل ان طبیعی نبود
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
دوباره قرصاتو پشت رو خوردی که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
شما درست میفرمایید اما مشکل از جای دیگس.
همینکه تا الان حمله مستقیم به کشور نشده و جهت شلوغی های آبان تحریم سازمان ملل نشدیم خدارو شکر اکه همین اروپا نبود تا الان ترامپ با ایران وارد جنگ مستقسم شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
می گن قراره فرانسه بابت شلوغی هاش بره تحریم سازمان ملل شه . به نظرت می ره یا کلاهشونو بندازن بالا ؟
علی
| United States of America |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
آمریکا اگه میتونست غلطی بکنه وقتی که ایران مدرنترین، گرانترین، و رادار گریزترین پهپادشون رو که به قول خودشون تو آبهای بین‌المللی هدف گرفت، زد، و لاشه‌اش رو هم از آب گرفت و به دنیا نشون داد ، یک غلطی می‌کرد. دست بردارید یک کم به خود بیایید و سرتونو بالا بگیرید و افتخار کنید به استقلال ایران .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
یه عده در داخل حافظ منافع امریکا و اروپا هستن و مدام هم از کشور و مردم حرف میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
ببین، یواشکی بهت میگم، برو یه گوشه که کسی نبیندت و همونجا بمیر، آبرومندانه مردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
مشکل ایران نه ترامپه نه اروپا مشکل امثال تو هستند که با اینگونه افکار باعث مشکلات میکشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
خدا تو ودوستای تورو از ترامپ‌نگیره
تا شماها هستید ترامپها هم هستند و تحریمها هم همچنین
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
ناشناس کی بودی تو؟
جناب سفیر چقدر وقیحانه, هرچه خواسته اند, گفتند!
چرا وزارت خارجه, پاسخ درخوری به این آقا نداده اند
علیرغم صداقت ایران تا همین چند وقت پیش، متاسفانه اروپا واقعاً کم کاری کرده و همانطور که در تیتر فرمودید عملاً کاری نکردن، اما تا دلت بخواهد انتظار دارند
برجام دیگه یه تیکه کاغذه که جرات ندارید پارش کنید
حالا دیگه متوجه شدید کدخدا کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
برجام از اول یک تیکه کاغذ نبوده و نیست . دستمال توآلت بوده و کاربردش در مستراح
مشگل بزرگ ایران داخلیست و نه خارجی! و تنها از داخل تهدید میشویم و نه از خارج، کاش کسانی که کشور را اداره میکنند منافع خود را بمنافع ملت ترجبح نمیدادند! تا ایران به واسطه ملت نجیب و خوبش به اوفا رفا و سعادت برسه،اما دریغ که چنین امیدی واهیست!!
هر وقت شما با مردم خودتون رو راست بودید اونوقت از اونها انتظار رو راستی داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
این هم یک بهانه جدید دیگه.علی برکت الله
مگر از اول قرار بود آمریکا و اروپا به تعهدات‌شان عمل کنند؟! یعنی این همه سال تاریخ خواندید و سرنوشت روش رفتار غربی‌ها با مستعمرات و کشورهای ضعیف‌تر را خواندید نفهمیدید که قرار نیست آنها کاری بکنند بلکه چون خود را آقا می‌دانند فقط ما قرار است اطاعت بکنیم.
جدا عجیب است برخی در کشور فکر می‌کردند مثلا رابطه ما با آمریکا یا اروپا قرار است یک رابطه مساوی و متوازن باشد در حالی که آنها خود را ابرقدرت و صاحب دلار می‌دانند. چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید...
واقعا غربی ها پرو هستند نه تعهدی انجا میدن اذیت هم میکنن توقع دارن هرچی میگن ما بگیم روی چشم فکرکردید کمی تکنلوزی جلوتر هستید هر کاری دوست دارید میکنید ملت اگاه باشید اینها دشمن واقعه اب خاک ما هستند با ما قرار داد سخت می بندن ولی بلدن چطوری بزنن زیرش
من ارشد حقوق بین الملل هستم و به شما هموطنان عزیز میگم که متن برجام هیچ الزام اقتصادی برای طرف های مقابل ایجاد نمیکنه.جنبه ی تبعی پیشنهادی داره.مقصر خودمون هستیم که قراردادهایی که میبندیم همیشه در حد گلستان و ترکمانچای هست.ما در بستن قرارداد بسیار ضعیف هستیم.
در ضمن،چین به تنهایی میتونه تمام نیازهای مارو پوشش بده حداقل با خرید نفت،چرا کشوری که ادعای دوستی داره کاری نمیکنه؟غربی ها تکلیفشون معلومه.تمام کشورهای اروپایی به نوعی مستمره ی آمریکا هستن و منفعتی در کمک به ایران براشون وجود نداره.
مسئولان محترم ما متوجه هستن که روسیه و چین با بازی با کارت ایران دارن از غرب امتیاز میگیرن؟
احتمالا روشون نمیشه اعتراف کنن.
هنوز خبر درگیری نیروهای روسی با نیروهای هوادار ایران در سوریه یادم هست،روسیه و چین از غرب بدترن.رو بازی نمیکنن.
تابناک،من هیچ توهینی نکردم
سلام
من حوصله نداشتم همه ی مطلب را بخوانم
فقط چند جمله ی اول را که خواندم یاد سنگ پا قزوین افتادم
این سوال رو ما باید از خودمون بپرسیم. چرا در طول چهل سال به یک ساختار سیاسی قوی نرسیده ایم که بخواهیم محتاج برجام و خارجی ها باشیم؟
این سوال رو ما باید از خودمون بپرسیم. چرا در طول چهل سال به یک ساختار سیاسی قوی نرسیده ایم که بخواهیم محتاج برجام و خارجی ها باشیم؟
قطعاً سفیر انگلیس برای سوالات مطرح شده شما هیچ جوابی ندارد زیرا بیشتر کشورهای اروپایی و در راس آن انگلیس بطور دربست در اختیار آمریکا هستند و بدون اجازه مقامات واشنگتن که آنها هم از مقامات لابی قدرتمند آبپک دستور می گیرند آب هم نمی خورند.
مسئولان ما هنوز نفهمیده اند که جواب (های) (هوی) است. آیا برجام از کجا نشات گرفت؟ آیا غیر از این بود که شخصیتی چون احمدی نژاد دست روی هولوکاست گذاشت و چیزی را که اروپایی ها به آن اعتقاد داشتند را به توهین و سخره گرفت و این درحالی است که بنا بر آیه صریح قران خدا مسلمانان را حتی از به سخره گرفتن و توهین به اعتقادات کافران هم منع کرده است. متاسفانه برخی افراد گمان می کنند توهین به مقدسات دشمنان یعنی زیر بار زور رفتن و عین اسلام است در حالی که کاملا اشتباه می کنند.
چطور ما در طول جنگ ۸ ساله که حتی سیم خاردار هم تحریم بودیم چنین مشکلات اقتصادی و معیشتی که الان داریم را نداشتیم ولی الان که برجام دچار اختلال شده باید همه چیز را گردن تحریم ها بیندازیم؟! دروغ تا کجا؟! اگر تحریم ها باعث مشکلاتی شد ولی دوچندان به نفع پژوهشگاه های تحقیقاتی و صنعتی شد که نقش به سزایی در مهندسی معکوس داشتند. آیا موشک های نقطه زن و دانش هسته ای نتیجه تحریم ها هستند یا شرایط غیر تحریمی؟ مشکل اساسی کشور در مدیریت کشور است که با بی تدبیری انگیزه ها را از بین برده و همه را شاکی و عصبانی کرده است
حسن روحانی دهم دی ۹۸: ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت تحریم درسالهای ۹۷-۹۸ به مردم ایران،؛ دست مسوولان درد نکنه واقعا، در تمام دنیا مسوولین اشتغال ایجاد می کنند و سرمایه میارن مملکتشون، مسئولین ما دقیقا برعکس کار میکنند و با دشمنی بیهوده و بی دلیل با آمریکا خسارات جبران ناپذیر تاریخی به ملت میزنند!
هرچی بدبختی تو این دنیا هست یه سرش میرسه به همین انگلیسی های کثیف
بچسبید یه اقتصاد داخلی تنها راه کم کردن تحریم قطع امید از غرب و تمرکز روی تولید داخل هست انچه ما در داخل بتوانیم تولید کنیم دیگر هرگز سراغش نمیروند بتزین در دوره قبل تحریم شد الان دیگر تیست.
روسیه و چین اگر راست میگویند سریع به ایرلن تنها وام بدهتد برای ساخت نیردگاه و پالایشگاه کازگران ایران کار خواهند داشت و منافع به انها هم برمیگردد.
این نوع تفسیر از برجام رو روحانی و ظریف همش بااصرار میگن که آره مابا برجام به پیروزی بزرگی دست پیدا کردیم و از این حرفا!حالاهم میگن چرا طرف مقابل هیچ به تعهداتش عمل نمیکنه درصورتی که اینکه برجام رو امضا کردن ود‌رواقع بصورت یکطرفه متعهدشدیم بخاطر این بود که ایران زیر بند هفت شورای امنیت قرارداشت ودرواقع مجبورشدیم امضا کنیم و متعهد به یکسری محدودیتها بشیم (نرمش قهرمانانه)طبق مفاد برجام ما متعهد هستیم در هر شرایطی برای ارجاع نشدن دوباره به شورای امنیت دربرجام بمانیم ودرصورتی که دیگران رعایت نکردن هیچ حقی برای ایران درنظر گرفته نشده وباید بصورت یکطرفه تعهداتش راانجام دهد !
هرچه میکشیم ازدست انگلیس است
خون مظلوم بی جواب نمیمونه.
انگلیس خودش با خروج از اتحادیه اقتصادش فروریخته.
یه تعهدشونو خیلی خوب بلدن انجام بدن و تا حالا هم خیلی خوب انجام دادن ...اظهار نگرانی کنن.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل