بازدید 11019

گاف انتخاباتی تلویزیون یا سانسور نماینده!

برنامه تلویزیون «هرکی که شما بگین» هر هفته سراغ یکی از نمایندگان فعلی مجلس می‌رود، اما نه تنها چهره آن‌ها را نشان نمی‌دهد که در صدای نماینده هم نوعی تغییر ایجاد می‌کند و در برنامه همزمان زیرنویس می‌شود که «به دلیل نزدیک بودن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویر و صدای نماینده نماینده محترم با رضایت و اجازه شخصی خودشان تغییر کرده است».
کد خبر: ۹۴۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 02 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، اگر تا پیش از این تصور می‌کردید که فقط چهره خلافکاران، متهمین یا کسانی که قرار نیست با مشخص شدن چهره‌شان آبرو و اعتبارشان از بین برود شطرنجی می‌شود، سخت در اشتباه بوده‌اید. تلویزیون در هفته گذشته نشان داد می‌تواند نماینده مجلس را هم در مقابل دیدگان شما بنشاند و تصویر او را با اشکالی مخدوش کند تا شما متوجه نشوید چه کسی در مقابل قاب دوربین است! شیوه‌ای که به مدل «آباژور» برای سانسور معروف بود و در چند روز اخیر در پخش یک برنامه انتخاباتی سر و صدای زیادی به پا کرد.

برنامه تلویزیون «هرکی که شما بگین» هر هفته سراغ یکی از نمایندگان فعلی مجلس می‌رود، اما نه تنها چهره آن‌ها را نشان نمی‌دهد که در صدای نماینده هم نوعی تغییر ایجاد می‌کند و در برنامه همزمان زیرنویس می‌شود که «به دلیل نزدیک بودن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویر و صدای نماینده نماینده محترم با رضایت و اجازه شخصی خودشان تغییر کرده است». هم تصاویر عجیب هم این زیرنویس عجیب‌تر باعث شد خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و واکنش‌های انتقادی چهره‌های رسانه‌ای را هم نسبت به این اتفاق در بر داشته باشد.

 

بخشی از این اتفاقات به زیرنویس برنامه مربوط می‌شد که اگر قرار است نمایش این نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات تبلیغاتی محسوب شود چرا نمایندگان در بسیاری از برنامه‌های دیگر تلویزیون حضور پیدا کرده و در باب موضوعات مختلف حرف می‌زنند و اتفاقا این نحوه بروز و ظهور رسانه‌ای آن‌ها در برنامه «هر کی شما بگین» باعث می‌شود مخاطب با توجه به سوال و جواب‌ها بیشتر در پی این سوال باشد که سخنان چه کسی را می‌شنود؟ حتی در قسمتی که این هفته پخش شد با توجه به لهجه نماینده دعوت شده و گفته‌های او پیرامون حوزه انتخابیه با کمی جستجو به راحتی می‌توان حدس زد چه کسی در مقابل دوربین نشسته است!

علاوه بر این‌ها آنچه باعث شد با پخش برنامه هجمه زیادی به آن وارد شود، نحوه سانسور و محو تصاویر این نماینده بود که به ساده‌ترین و سطحی‌ترین شکل ممکن و به دور از هر گونه جذابیت گرافیکی یا حتی اتفاق رسانه‌ای بدیع و بکر در طراحی شکل گرفته بود و همه این‌ها باعث شد خروجی آنچه که در نهایت روی آنتن رفته بود، بیشتر بی احترامی به مهمان برنامه تعبیر شود. نه تنها نمایش او که قاب کلی برنامه نیز دم دستی طراحی شده و در کنار همه این‌ها حضور مهران رجبی که او را بیشتر در بازیگری نقش‌های طنز می‌شناسیم در مقام مجری یک برنامه که هیچ نشانی از طنازی و فانتزی‌های مدل رجبی ندارد، بیشتر بر سوال و ابهام مخاطب نسبت به برنامه اضافه می‌کند.

ابهامی که متولیان برنامه حاضر به پاسخگویی درباره آن نشدند. اما در همین هفته مرتضی میرباقری معاون سیما نیز این اتفاق را یک حرکت اشتباه قلمداد کرد و در ادامه سخنانش از اصلاح برنامه خبر داد. با این حال مشخص نیست که برنامه چگونه اصلاح خواهد شد، چون تمام قسمت‌های این برنامه ضبط شده است و باید دید مدل محو کردن چهره از این پس قرار است چه تغییری داشته باشد.

نکته جالب توجه این برنامه این است که در طراحی و پشت پرده آن ساخت یکی از کارگردانان جنجالی سینما قرار دارد که نامش هنوز در میان عوامل برنامه رسانه‌ای نشده است. باید دید چه زمانی به شکل رسمی نام او منتشر خواهد شد. او پیش از این چند تله فیلم هم کارگردانی کرده و در آثار سینمایی خود هم معمولاً حاشیه‌های زیادی را تجربه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر