بازدید 7801

دلالان عامل گرانی گوشت هستند نه دامداران

رییس اتحادیه دامداران با بیان اینکه دام سوا شده‌ وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده‌ای به بازار عرضه می‌شود، گفت: اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می‌شود، ارزان به دست مردم برسد، توان خرید مردم بیشتر خواهد شد، اما معمولا دلالان از این فرصت استفاده می‌کنند و نرخ بازار را تعیین می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 02 January 2020

رییس اتحادیه دامداران با بیان اینکه دام سوا شده‌ وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده‌ای به بازار عرضه می‌شود، گفت: اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می‌شود، ارزان به دست مردم برسد، توان خرید مردم بیشتر خواهد شد، اما معمولا دلالان از این فرصت استفاده می‌کنند و نرخ بازار را تعیین می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، سعید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارات علی‌اصغر ملکی - رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی - که گفته بود دام سبکی که ۲۸ درصد ارزانتر از دست دامدار خریداری می‌شود مربوط به قیمت دام گله است، اما دامی که قصاب خریداری می‌کند، دام سوا شده بوده و قیمت آن ارزان نشده است، اظهار کرد: دام سوا شده‌ای وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده‌ای به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: دامداران برای عرضه و فروش دام، آنها را پروار می‌کنند؛ زیرا به طور کل دامی که پروار نشده یا بیش از حد نگهداری شده باشد، برای ارائه به بازار صرفه اقتصادی ندارد.

سلطانی ادامه داد: دام سبک پروار شده همچنان ۲۸ درصد و دام سنگین پروار شده همچنان ۴۰ درصد نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۸ ارزان‌تر از دست دامدار خریداری می‌شود و این در حالی است که قیمت گوشت به این نسبت، کاهش نداشته است.

رییس اتحادیه دامداران اضافه کرد: دام در گله به دو دسته داشتی (تولید بره) و پرواری (افزایش وزن دام) تقسیم‌ می‌شود. دام داشتی دام‌های مولد و شیرده هستند، اما دام پرواری برای کشتارگاه فرستاده می‌شوند.

سلطانی در پاسخ به این سوال که گفته شده کاهش کشتار دام و کاهش توان خرید مردم باعث شده دام بر روی دست دامدار بماند و آیا این موضوع علت ضرردهی دامداران است؟ گفت: این هم یکی از موضوعات ضرردهی صنف دامداران است، اما اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می‌شود به دست مردم ارزان برسد، طبیعتا مردم توان خریدشان بیشتر خواهد شد، اما معمولا از این فرصت استفاده می‌شود و دلالان بازار را تعیین می‌کنند. در حقیقت اگر واسطه‌ها به سود کم قانع باشند و با همان قیمت اولیه دام را به فروش برسانند، مردم هم می‌توانند گوشت مورد نیازشان را خریداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا چهارشنبه ۱۱ دی، دام سنگین پروار شده کیلویی ۲۵ هزار تومان و دام سبک پروار شده کیلویی ۳۶ هزارتومان از دامدار خریداری می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
کاش یه روزی با این دلالان هم به عنوان ضد انقلاب ، تشویش اذهان عمومی ، ضربه به اقتصاد و همین چیزهایی که هر روز میشنویم برخورد می کردند !
سلام
مسائل رو میشه تحلیل کرد :
یک گروه هستند که تولید گوشت میکنند و مدعی هستند که مشتری برای خرید گوشت اونا وجود نداره و حاضرند با پایین ترین قیمت گوشت رو بفروشند .
یک گروه هستند که نمیتونند بخاطر گرونی گوشت خریداری کنند .
یک گروه هستند که بخاطر تنظیم بازار دارن گوشت وارد میکنند و هیچگونه تفکر منفعت طلبی ندارند
سوال :
چرا گوشتهای گروه اول را مستقیم بدست گروه دوم نمیرسونند ؟
این سوال را میشه هم از پرورش دهنده گوشت کرد
هم اتحادیه پرورش دهندگان
هم دولت
پیشنهاد میکنم در 5 نقطه هر شهر جشنواره فروش گوشت راه بیندازند
گروه اول و دوم همزمان نفع میبرند
گروه سوم به ذخیره استراتژیک گوشت ادامه بدن و در این کار خیر خواهانه و خدا پسندانه بپردازند
کدوم دلال؟؟؟
حالا که دولت داره گوشت رو وارد میکنه و حساب کتاباتون به هم ریخته کی بود کی بود من نبودم راه انداختید؟؟؟
شما اگه راست میگی مجوز بگیر و مستقیم بیا گوشت رو با قیمت 50 60 هزار تومن به مردم بده.
واقعا کسی نیست این دلال بازی رو تو این مملکت پایان بده و مردم رو از شر این جماعت نجات بده؟؟؟؟؟؟!!!!
اییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییگفتی خدا هرچه ریشه دلال است در ایران بکند
فرض کنیم رسیدیم به اینکه عامل گرانی یکی و یا هر دوی ایناست. که چی اونوقت؟ چه مشکلی از مردم حل میشه؟
طبق آمار خود حکومت چند درصد مردم می تونن گوشت بخرن؟
اصن گوشت رو بکنین کیلو یه میلیون تومان. فرقی نداره.
آها، گوشتخوارها صدای اعتراضشان بلندتر است
واقعا جالبه دولت مردان نمیتونن اینو مدیریت بکنن بعد همه چی رو گردن استکبار میندازن ،لازم نیست اونا کاری بکنن خودمون کار اونا رو راحت کردیم
کلاه نقی سر تقی....گرانی معضل جامعه است،حالا چه کسی مسبب آن است،علاج درد نیست
در اين مملكت هم دلالان نور چشمي هستند و در حاشيه امنيت مشغول خالي كردن جيب مردم!!!!!!!!! واقعاً كسي نيست جلو اين كلاشان رو بگيره؟
دلالی در کار نیست و همه اینا وابسته به دولت هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان