بازدید 5707
نماینده پارلمان عراق:

حمله آمریکا به حشد‌الشعبی مانع معرفی نخست‌وزیر شد

نماینده پارلمان عراق و عضو جریان ملی حکمت به رهبری «سید عمار حکیم» روز چهارشنبه تاکید کرد که حمله اخیر نیرو‌های آمریکایی به پایگاه الحشد الشعبی در استان الانبار مانع معرفی نخست وزیر جدید عراق شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 01 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ «حسن خلاطی» گفت که حمله آمریکایی‌ها به مقر بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) همه تلاش‌ها و رایزنی‌ها را برای تعیین و معرفی کاندیدای نخست وزیری ناکام گذاشت.

وی ادامه داد که این حمله همه بحث‌های انتخاب نخست وزیر را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع با توجه به شرایط پیچیده موجود در کشور و استعفای دولت، نقض آشکار حاکمیت عراق است.

فراکسیون «البناء» (سازندگی) بعد از ظهر یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که نام‌های سه گزینه جدید را برای سمت نخست وزیری عراق به «برهم صالح» پیشنهاد میدهد.

«عبدالغنی الاسدی» رئیس سابق سازمان مبارزه با تروریسم، «توفیق الیاسری» استاندار کنونی نجف و «محمد توفیق علاوی» وزیر اسبق ارتباطات عراق به عنوان نامزد‌های نخست وزیری عراق به رییس جمهوری پیشنهاد خواهد شد.

فراکسیون سازندگی همان روز اعلام کرد که در ساعت‌های آینده این نام‌ها را به صالح رییس جمهوری عراق ارایه میدهد تا از بین آنان یک نفر را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

نیرو‌های امریکایی دقیقا عصر همان روز یکشنبه که مردم عراق منتظر اعلام نام نخست وزیر جدید بودند پایگاه‌های الحشد الشعبی را در سه منطقه استان الانبار هدف قرار دادند که در نتیجه آن ده‌ها نفر از نیرو‌های بسیج مردمی عراق کشته یا زخمی شدند.

این حمله و حوادث بعدی آن از جمله تجمع معترضان عراقی مقابل سفارت امریکا که از اقدام نیرو‌های این کشور علیه الحشد الشعبی به خشم آمده بودند نگاه همه شخصیت‌ها و سیاسیون عراقی را از انتخاب نخست وزیر به سمت بحران جدید معطوف کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل