بازدید 29779

معرفی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

کد خبر: ۹۴۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 01 January 2020

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به زودی آغاز خواهد شد. تورنمنتی که در آن الهلال عربستان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حضور خواهد داشت و ۵۱ تیم دیگر نیز شانس خود را برای اهداف مشخص، امتحان خواهند کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، هر چند دور نهایی لیگ قهرمانان با حضور ۳۲ تیم به انجام خواهد رسید، اما پیش از شروع مرحله گروهی، ۲۸ تیم در مرحله پلی آف به مصاف هم خواهند رفت تا سرنوشت هشت جای خالی نیز مشخص شود.

تابستان ۲۰۱۹ با پایان لیگ‌های کشوری در منطقه غرب آسیا، تکلیف سهمیه‌های این منطقه روشن شد، اما در شرق، امروز با پایان جام حذفی ژاپن، ویتسل کوبه با پودولسکی، اینیستا و... به عنوان آخرین تیم به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت تا جدول رقابت‌ها کامل شود.

در مجموع قرار بود که تیم‌هایی از ۲۵ کشور در لیگ قهرمانان حاضر باشند، اما مشکلات سیاسی کشور سوریه باعث شد تا این تیم همچون سال گذشته غایب ACL لقب گیرد. از غرب آسیا کشور‌های امارات، عربستان، قطر، ایران، ازبکستان، عراق، تاجیکستان، هند، اردن، کویت و بحرین در لیگ قهرمانان نماینده دارند و از شرق، کره جنوبی، چین، ژاپن، استرالیا، تایلند، مالزی، هنگ کنگ، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، هندوستان و میانمار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا در نهایت یک تیم را برای برگزاری بازی فینال، به مصاف قهرمان غرب آسیا بفرستند.

معرفی تیم‌های ۲۳ کشور حاضر در مرحله پایانی لیگ قهرمانان آسیا

۱. امارات متحده عربی: ۳+۱ نماینده (الشارجه، شباب اهلی، الوحده و العین)

امارات در جدول AFC با بیشترین میزان امتیاز صدرنشین است و طبیعتا بیشترین تعداد نماینده را هم خواهد داشت. قهرمان لیگ و حذفی این کشور یعنی الشارجه و شباب اهلی به طور مستقیم در لیگ قهرمانان حضور دارند. باتوجه به نایب قهرمانی شباب اهلی، الوحده نیز در مرحله گروهی خواهد بود و العین به پلی آف می‌رود. این تیم در پلی آف به مصاف برنده بنیادکار - الزورا خواهد رفت و در صورت صعود، با سپاهان از ایران هم گروه خواهند شد.

۲. کره حنوبی: ۳+۱ نماینده (چونبوک موتورز، سون سامسونگ، اولسان هیوندای و FC سئول)

کره جنوبی نیز با ۸۷ امتیاز در رتبه دوم جای دارد. آن‌ها نیز سه سهمیه مستقیم در مرحله گروهی دارند و یک تیم را هم در پلی آف خواهند داشت. چونبوک، سون سامسونگ و اولسان هیوندای در مرحله گروهی خواهند بود و FC سئول به پلی آف می‌رود تا به مصاف برنده هنگ کنگ - مالزی برود. فصل گذشته چونبوک قهرمان K. لیگ شد و سون سامسونگ نیز جام حذفی را فتح کرد تا قهرمانان کره جنوبی باشند.

۳. چین: ۳+۱ نماینده (گوانژو اورگراند، شانگ‌های شنهوا، بیجینگ و شانگ‌های SIPG)

سوپرلیگ چین همین چند هفته قبل به پایان رسید که البته قهرمانی تیم اورگراند در رسانه‌های ایرانی، تحت الشعاع صعود تاریخی تیم افشین قطبی به سوپرلیگ قرار گرفت. فصل گذشته تیم شنهوا نیز جام حذفی را به دست آورد تا این دو به عنوان قهرمان‌های فوتبال چین و بیجینگ به عنوان نایب قهرمان لیگ، در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند. شانگ‌های SIPG هم که اسکار، هالک و... را در اختیار دارد در پنجمین تجربه آسیایی اش، باید یک پلی آف را پشت سر بگذارد.

۴. عربستان: ۳+۱ نماینده (النصر، التعاون، الهلال و الاهلی)

خیلی‌ها تصور می‌کردند که امسال برانکو ایوانکوویچ هدایت الاهلی را برعهده خواهد داشت و در لیگ قهرمانان همراه این تیم خواهد بود، اما وی خیلی زود اخراج شد. چند روز پیش نیز پائولو سرجیو سرمربی سابق صنعت نفت از هدایت التعاون کنار رفت تا جذابیت تیم‌های سعودی برای فوتبال دوستان ایرانی کمتر شود، اما به هر حال تیم‌های این منطقه با نمایندگان ایران هم گروه هستند. التعاون با پرسپولیس و النصر با سپاهان در یک گروه قرار دارند و ممکن است الهلال و الاهلی نیز به مصاف استقلال و شهر خودرو بروند.

۵. ژاپن: ۲+۲ نماینده (هیروشیما، ویتسل کوبه، FC توکیو و کاشیما آنتلرز)

جام امپراطوری ژاپن امروز با قهرمانی ویتسل کوبه به پایان رسید تا این تیم نماینده مستقیم ژاپن در کنار سانفرانس هیروشیما قهرمان لیگ این کشور باشد. اف سی توکیو که نایب قهرمان جی لیگ شد باید به همراه کاشیما آنتلرز قهرمان سال ۲۰۱۸ آسیا در پلی آف بازی کنند. البته تیم‌های ژاپنی باتوجه به امتیاز بالایی که در رنکینگ دارند، تنها یک بازی پلی آف خواهند داشت و در آن نیز میزبان خواهند بود.

۶. قطر: ۲+۲ نماینده (السد، الدحیل، السیلیه و الریان)

فصل گذشته تیم السد بالاخره توانست قهرمانی لیگ ستارگان را به دست آورد تا نماینده نخست فوتبال قطر در لیگ قهرمانان باشد. الدحیل که نایب قهرمان لیگ بود نیز به مقام قهرمانی جام حذفی رسید و همین موضوع سبب شد تا الریان تیم چهارم لیگ هم سهمیه کسب کند. این تیم به همراه السیلیه در پلی آف خواهند بود. السیلیه که کریم انصاری فرد را در اختیار دارد، احتمالا با شهر خودرو بازی خواهد کرد و الریان نیز میزبان استقلال خواهد بود.

۷. ایران: ۲+۲ نماینده (پرسپولیس، سپاهان، استقلال، شهر خودرو)

شاید فوتبال ایران خوش شانس است که تیم‌های استرالیایی هیچ وقت عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان ندارند وگرنه شاید حالا در رنکینگ، ایران به رده هشتم نیز سقوط می‌کرد. با این حال پرسپولیس که در قهرمانی دبل کرد، نماینده نخست ایران خواهد بود. به سبب قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی، سپاهان هم به صورت مستقیم در مرحله گروهی حضور خواهد داشت و استقلال و شهرخودرو به پلی آف خواهند رفت.

۸. استرالیا: ۲+۱ نماینده (پرث گلوری، FC سیدنی و ملبورن ویکتوری)

چندین سال از آخرین درخشش تیم‌های استرالیایی در لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد و حالا این تیم کمترین میزان نماینده را در میان قدرت‌های فوتبال آسیا دارد. از این کشور پرث گلوری و FC سیدنی در مرحله گروهی خواهند بود و تیم ملبورن ویکتوری به پلی آف می‌رود و باید دو بازی را ببرد. البته یکی از این دو بازی مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند اندونزی یا سنگاپور خواهد بود.

۹. ازبکستان: ۱+۲ نماینده (پاختاکور، لوکوموتیو و بنیادکار)

ازبک که در یک دهه اخیر به مدعی جدی فوتبال غرب آسیا تبدیل شده اند، سه نماینده در لیگ قهرمانان خواهند داشت که البته تنها یکی از آن‌ها که پاختاکور باشد، به صورت مستقیم در مرحله گروهی خواهد بود. این تیم با شباب اهلی و الهلال هم گروه است و امکان دارد شهر خودرو نیز به جمع آن‌ها ملحق شود. دو نماینده دیگر هم لوکوموتیو و بنیادکار خواهند بود.

۱۰. تایلند: ۱+۲ نماینده (چیانگرای یونایتد، پورت، بوریرام یونایتد)

خیلی‌ها فوتبال تایلند را با بوریرام یونایتد می‌شناسند. تیمی که یک فصل تا یک چهارم نهایی هم پیش آمد و در نهایت به استقلالِ قلعه نویی باخت و حذف شد. اما این فصل قهرمان‌های لیگ تایلند، تیم‌های چیانگرای و پورت هستند و بوریرام به عنوان نایب قهرمان حضور خواهد داشت.

۱۱. عراق: ۱+۱ نماینده (الشرطه و الزورا)

عراقی‌ها امسال یک نماینده مستقیم در مرحله گروهی خواهند داشت که الشرطه قهرمان لیگ برتر این کشور خواهد بود. قهرمان جام حذفی نیز به دور دوم پلی آف می‌رود تا شانس خود را آنجا امتحان کند. الشرطه در گروه اول با تیم الوحده هم گروه است و دو تیم دیگر در پلی آف مشخص خواهند شد.

۱۲. تاجیکستان: یک نماینده (استقلال)

تاجیکستان به عنوان یکی از کشور‌های در حال توسعه‌ی منطقه، فوتبال پویایی نیز دارد و با گذر از مشکلات، حالا مدیران این کشور ورزش را به شکلی جدی‌تر دنبال می‌کنند. استقلال تاجیکستان که پیراهن قرمز رنگ هم دارد، در پلی آف با لوکوموتیو ازبکستان دیدار خواهد کرد و سپس باید به مصاف الاهلی برود و در صورت برد، برای نخستین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند و فرصت تقابل با همنام ایرانی را نیز خواهد داشت.

۱۳. مالزی: ۱+۱ نماینده (جوهور داروالعظیم و کِده)

مالزیایی‌ها دوباره جوهور را به عنوان نماینده مستقیم معرفی کرده اند. تیمی که فصل گذشته عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و این فصل نیز با هدایت بنجامین مورای مکزیکی در ACL خواهد بود. کده دیگر نماینده این کشور است.

۱۴. هنگ کنگ: یک نماینده (تائی پو)

هنگ کنگ نیز مثل تاجیکستان یک نماینده در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. قهرمان لیگ این کشور که تائی پور است، باید دو پلی آف را پشت سر بگذارد تا به مرحله گروهی برسد.

۱۵. هند: یک نماینده (چن‌های سیتی)

فوتبال هندوستان در لیگ قهرمانان آسیا یک نماینده دارد که البته کار سختی برای حضور در مرحله گروهی خواهد داشت. تیم چن‌های که برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، پنج خارجی را در ترکیب خود می‌بیند و باید سه پلی آف را پشت سر بگذارد.

۱۶. سوریه: صفر نماینده

کشور سوریه به دلیل مشکلات سیاسی حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

۱۷ تا ۲۵. هر کدام یک نماینده در پلی آف

ویتنام، اردن، کویت، بحرین، فیلیپین، سنگاپور، اندونزی و میانمار هر کدام یک نماینده خواهند داشت که در بین آن‌ها هیچ تیم سرشناسی دیده نمی‌شود. این تیم‌ها باید در پلی آف شانس خود را امتحان کنند تا به مرحله گروهی برسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان