بازدید 7718
۷
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

از درآمد میلیاردی، مالیات گرفته نمی‌شود/ ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

سا‌لهاست که درخصوص اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه فریاد میزنیم. مالیات برعایدی سرمایه جلوی دلالی‌های حوزه مسکن، طلا، ارز و ... را می‌گیرد. در این بخش هم تعارض منافع داریم. اگر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به نتیجه می‌رسد دیگر کسی سرمایه خود را وارد دلالی و بازارهای غیر مولد نمی‌کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 01 January 2020

تابناک اقتصادیسا‌لهاست که درخصوص اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه فریاد میزنیم. مالیات برعایدی سرمایه جلوی دلالی‌های حوزه مسکن، طلا، ارز و ... را می‌گیرد. در این بخش هم تعارض منافع داریم. اگر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به نتیجه می‌رسد دیگر کسی سرمایه خود را وارد دلالی و بازارهای غیر مولد نمی‌کرد.

سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛ درباره لزوم مقابله با فرار مالیاتی در کشور گفت: مقابله با فرار مالیاتی در شرایط فعلی که کشور با کمبود منابع مالی روبه‌روست، الزامی است. 35 درصد بودجه مورد نیاز کشور به نفت وابسته است. درحال حاضر که فروش نفت به دلیل تحریم‌های امریکا محدود شده، ناگزیر به افزایش درآمدهای مالیاتی هستیم.

برآوردی از رقم فرار مالیاتی

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای رسمی تقریبا بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم. اگر این مالیات اخذ شود، بودجه مورد نیاز پروژه‌های عمرانی کشور تا حدودی تامین می‌شود.

از درآمد میلیاردی، مالیات گرفته نمی‌شود/ ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

نماینده مردم کردستان با اشاره به فرار مالیاتی گروه‌های خاص شغلی گفت: اگر به دنبال عدالت هستیم باید با فرار مالیاتی پزشکان، دلال‌ها و ... مقابله شود. در این زمینه هم قانون و هم اجرای آن ضعف دارد.

دستگاه‌هایی که در حوزه اخذ مالیات و ممیزی‌ دارایی‌ها فعالیت می‌کند، مسئول هستند. از کارمندی که 2 میلیون حقوق دریافت می‌کند، مالیات گرفته می‌شود ولی از کسانی که درآمد میلیاردی دارند، مالیات گرفته نمی‌شود.

علوی با اشاره به فرار مالیاتی به واسطه استفاده از حساب‌های بانکی و کارت‌های بازرگانی دیگران گفت: حساب‌های اجاره‌ای و کارت‌های بازرگانی را باید مدیریت و ساماندهی کرد. دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های متولی در این زمینه نباید کوتاهی کنند. اجاره دادن حساب به دیگران و استفاده از کارت‌های بازرگانی روستاییان باید جرم تلقی شود. زیرساخت‌های قانونی این بخش فراهم است. متاسفانه مشکل اجرای قانون و تعارض منافع است.

مقابله با سوداگری‌های اقتصادی با مالیات بر عایدی سرمایه

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه گفت: سا‌لهاست که درخصوص اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه فریاد میزنیم. مالیات برعایدی سرمایه جلوی دلالی‌های حوزه مسکن، طلا، ارز و ... را می‌گیرد. در این بخش هم تعارض منافع داریم. اگر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به نتیجه می‌رسد دیگر کسی سرمایه خود را وارد دلالی و بازارهای غیر مولد نمی‌کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اگر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به نتیجه برسد دیگر کسی سرمایه خود را وارد دلالی و بازارهای غیر مولد نمی‌کرد.

دقیقا ... الان اگر کسی واقعا دلسوز آینده کشور ایران است باید این قانون را حمایت و تصویب کند
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آدم کم اطلاع کدام عایدی سرمایه؟ما عادت کرده ایم کسی حرفی را در دهانمان بیاندازد و ما دقیقا همان حرف ها را درست یا غلط قرقره کنیم.در مملکتی که تورم 45 درصدی دارد کدام بخش آن عایدی دارد که بخواهی از آن مالیات بگیری؟دلار 4000 تومانی در یک سال نیم شده 13400 تومان یعنی 3.35 برابر در این مدت نرخ مسکن 2.8 برابر و نرخ سکه به خاطر کاهش حباب آن 3 برابر شده است یعنی حتی خریداران مسکن و سکه هم زیان کرده اند چه برسد به اصناف و فعالین اقتصادی که بیچاره شده اند.کمی اقتصاد بخوان تا بفهمی مقایسه سود و زیان وقتی مفهوم دارد که به نرخ ثابت صورت بگیرد نه نرخ ظاهر ریال که 40 ساله 20000 برابر کاهش یافته است
اگه از درامدهای میلیلردی مالیات نمی گیرید! پس از کی میگیرید، اون بدبخت و بیچاره های حقوق بگیر و کم درآمدا؟
زیرا از قدیم گفته اند چاقو دسته اش را نمیبرد
...به سپرده بانکی که مالیات نمیبندند
قوانین خوب فقط در دست بررسی هستند و هیچ وقت به نتیجه نمی رسند کافیست قانونی که صد ساله در کشورهای پیشرفته در حال اجرا است را ترجمه کنید البته از دارالترجمه معتبر استفاده کنید که احیانا به نفع شخص یا اشخاصی ترجمه نشود
مطمئن باشید اخذ هر گونه مالیات به ضرر طبقه متوسط به پایین است. پولدارها کیا هستند. اکثریت شان که کارخانه دار و ... هستند به اسم تولید کننده معاف می شوند. ملاکین هم به اسن سازنده معاف می شوند و ... ضمنا با این تورم 200 درصدی طبقه متوسط به پایین که دارن مالیات میدن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر