بازدید 5214

پُربازده ترین سهم‌های وال استریت در سال ۲۰۱۹

شرکت سرگرمی های دیزنی با ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلار توانست در فصل پاییز خدمات زنجیره ای خود را افزایش دهد. شرکت پروکتل اند گمبل نیز با ارزش بازار ۸۲ میلیارد دلار یکی دیگر از شرکت های پربازده این بازار است.
کد خبر: ۹۴۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 01 January 2020

پُربازده ترین سهم‌های وال استریت در سال ۲۰۱۹

پُربازده ترین سهم‌های وال استریت در سال ۲۰۱۹ اعلام شد.

به گزارش ایبِنا به نقل از فوربس در یک سال گذشته، شاخص اس اند پی توانست با بازدهی ۲۷ درصدی همراه شود به این ترتیب می توان گفت که سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از بهترین سال ها برای سرمایه گذاری در بازار سهام آمریکا بوده است.

رشد شاخص اس اند پی نشان دهنده این است که، صنعت تکنولوژی بیشترین طرفدار را در میان دیگر صنایع داشته است و به این ترتیب این صنعت، برترین صنعت و پربازده ترین آن در میان دیگر رقبا بوده است و توانسته با رشد ارزش بازار یک سال گذشته را به پایان برساند.

با رشد بی نظیر این صنعت، صنایع رقیب دیگر مانند صنایع دارویی، شیمیایی و خدماتی از رشدی که در صنعت تکنولوژی ایجاد شده بود عقب ماندند و با این که این صنایع نیز رشدی نسبی را داشتند اما هیچ یک به اندازه صنعت تکنولوژی نتوانستند رکوردی به ثبت برسانند.

آمار بحران

شاخص اس اند پی تا قبل از به پایان رسیدن ماه دسامبر بیش از ۲۹.۶ درصدی بازدهی را از آن خود کرد و توانست بهترین بازدهی را نسبت به ۶ سال گذشته به نام خود به ثبت برساند. در حالی که اگر این متغیر می توانست با ادامه فعالیت های خود تا بیش از ۳۱ درصد بازدهی کسب کند می توانست بهترین بازدهی را در ۲۲ سال اخیر از آن خود کند

با این احوال، بهترین سهم های موجود در این شاخص که در سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش ارزش بازار خود همراه شده اند را مرور می کنیم:

اپل

می توان گفت سال ۲۰۱۹ برای شرکت اپل یک سال حیاتی بوده و ارزش بازار این شرکت را با افزایش ۴۹۷ میلیارد دلاری به سر حد ۱.۲۵ هزار میلیارد دلار رسانده است و در نیمه سال ۲۰۱۹ توانست با قیمت باورنکردنی سهم مواجه شود. درآمد این شرکت از فروش موفق و ورود به دنیای نمایشگرهای بزرگ و مسطح(تلویزیون) بابت فروش اپل تی وی پلاس بوده است.

مایکروسافت

یکی دیگر از شرکت های موفق تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ شرکت مایکروسافت بوده است که توانست در سال جاری تجارت خود را گسترش دهد و ارزش بازار خود را با رشد ۴۰۸ میلیارد دلاری به ۱.۱۹ هزار میلیارد دلار برساند و موازی با شرکت اپل از رشد صنعت تکنولوژی بهره مند شود.

گوگل

گوگل که یکی از برندهای معتبر در زمینه تبلیغات دیجیتال و موتور جستجوی برتر دنیاست توانست با توسعه مسیر تجارت خود به سمت هوش مصنوعی و ابداع ماشین های بدون سرنشین ارزش بازار خود را با رشد ۲۱۴ میلیارد دلاری به ۹۳۴ میلیارد دلار برساند.

فیس بوک

فیس بوک که سعی کرده است دامنه کاری خود را وسعت ببخشد، با خرید اینستاگرام و واتس اپ دامنه دسترسی کاربران خود را افزایش داد و با رشد ۲۱۳ میلیارد دلاری ارزش بازار خود، هم اکنون دارای ارزش بازاری بالغ بر ۵۸۷ میلیارد دلار است.

آمازون

این شرکت با افزایش ۱۵۰میلیارد دلاری ارزش بازار خود هم اکنون دارای ارزش بازاری برابر با ۸۸۷ میلیارد دلار است که به دلیل رشد پرقدرت خدمات وب آمازون و تبلیغات و خدمات بازرگانی موفق شد رشد چشمگیری را برای خود به ارمغان بیاورد.

از دیگر شرکت های سهامی که توانستند سال ۲۰۱۹ را با موفقیت پشت سر بگذارند می توان به شرکت های خدمات مالی مثل ویزا(با ارزش بازار ۱۱۵ میلیارد دلار)، جی پی مورگان چیس(ارزش بازار ۱۱۱ میلیارد دلار) و مسترکارت(۱۶ میلیارد دلار) اشاره کرد.

در این میان شرکت سرگرمی های دیزنی نیز با ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلار توانست در فصل پاییز خدمات زنجیره ای خود را افزایش دهد. شرکت پروکتل اند گمبل نیز با ارزش بازار ۸۲ میلیارد دلار یکی دیگر از شرکت های پربازده این بازار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار