بازدید 41886
پروانه سلحشوی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

افرادی وقیحانه چندهمسری را ترویج می‌دهند/جریانی مشکوک در پشت پرده ترویج چندهمسری است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده‌ای وقیحانه به دنبال ترویج چندهمسری هستند، گفت: افرادی با ادعای نویسندگی، بدون معرفی هویت اصلی به دنبال آسیب زدن به مفاهیم ارزشی در حوزه خانواده و مملکت هستند.
کد خبر: ۹۴۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 31 December 2019

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشندروز گذشته کلیپی در فضای مجازی درباره زندگی مردی با چهار همسر منتشر شد که علنی تبلیغ چند همسری می کرد. انتشار این کلیپ با واکنش های بسیاری از سوی کاربران شبکه های مجازی روبه رو شد و علاوه بر آن نیز بسیاری از نمایندگان مجلس و مسئولان از این رویه انتقاد کردند.

به گزارش «تابناک»؛ یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای وقیحانه به دنبال ترویج چندهمسری هستند، گفت: افرادی با ادعای نویسندگی، بدون معرفی هویت اصلی به دنبال آسیب زدن به مفاهیم ارزشی در حوزه خانواده و مملکت هستند.

پروانه سلحشوی در گفت‌وگو با تابناک در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره زندگی مردی با چهار همسر گفت: به نظرم نباید زیاد درباره این موضوعات واکنش نشان داد، چون خواسته مروجان چندهمسری بزرگنمایی و ترویج این پدیده است.

وی با ایجاد ابهاماتی درباره پشتیبانی مالی این فرد برای ساخت چنین کلیپی گفت: این که این فرد با کدام پشتیبانی مالی توانسته چنین کلیپی بسازد، ابهام برانگیز است! به راستی منابع مالی و پشت پرده این جریان چه نهاد‌ها و افرادی هستند؛ این نمونه نشان از پشتیبانی مالی این افراد دارد.

سلحشوری با اشاره به سخنان این فرد که خود را متولد سال ۱۳۶۹ و دارای بیست عنوان جلد کتاب معرفی می‌کند، اظهار کرد: چطور کسی با ۲۹ سال سن، توانسته بیست جلد کتاب بنویسد؟ یعنی این فرد از ده سالگی شروع به نوشتن کرده، یا اینکه با سرهم کردن مطالبی آن را در قالب کتاب منتشر کرده است. البته که قبل از این کلیپ، کسی این فرد را نمی‌شناخت و الان هم بیشتر به چهره‌ای منفور شباهت دارد که زنان را استثمار می کند. کاش ایشان دو کتاب از نوشته هایشان را معرفی می کردند تا اینکه انسان را تابع غرایز معرفی کنند.

وی پشت پرده را جریانی مشکوک خواند و افزود: این فرد با ادعای سواد، به نام دین، به دنبال آسیب زدن به مفهوم خانواده و ایجاد فاصله بیشتر بین حاکمیت و مردم است. این آقایی که ظاهرا روحانی است، از کجا پول آورده که چهار خانواده را اداره می کند، حال آن که اکنون جوانان ما قدرت ازدواج ندارند؟

خانم سلحشوری در ادامه یادآور شد: این حس بی اعتمادی و بدبینی را دامن می زند. شعار داده می شود که گرسنگی و بدبختی امتحان الهی است، ولی خودشان چهار تا چهار تا زن می گیرند. این یعنی جریانی عامدانه به راه افتاده که اعتماد عمومی را بیش از پیش نابود کند. به نظرم حتی نمی‌توان آن‌ها را منتسب به جریان اصولگرایی دانست، چون برخی اصولگرایان نیز در واکنش گفته اند ریشه این افراد معلوم نیست و آن‌ها به دنبال تخریب افکارعمومی هستند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد: در شرایطی که جوانان زیادی واجد شرایط برای ازدواج در کشورمان هستند، چطور فردی می‌تواند چهار همسر داشته باشد؟ کسی که عکس او ملبس به لباس روحانیت منتشر شده، یا اینکه کلیپی در فضای مجازی از صحبت‌های دو نوجوان چهارده و شانزده ساله درباره ازدواجشان منتشر می‌شود؛ این اتفاقات تنها ابهامات مردم را زیاد می‌کند که این افراد از چه حمایت‌های مالی برخوردارند که توانسته اند بدون مشکل ازدواج کند و از آن طرف فردی با مدرک دکترا و داشتن یک حرفه، نمی‌تواند ازدواج کند و از حداقل‌های زندگی برخوردار باشد!

سلحشوری این افراد را طبقه نوساخته‌ای خواند که از راه‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند؛ افرادی که شاید نماینده حاکمیت نباشند، اما به تعبیر مردم نماینده حاکمیت هستند و هدفشان هم موجه سازی چند همسری است؛ حال اینکه از گذشته شاهد این قبیل اتفاقات از سوی افراد مشهور در جریان اصلاح طلب و اصولگرا بودیم که با اقداماتشان، نه تنها نتوانستند به عادی سازی چندهمسری کمک کنند، بلکه آسیب‌های ناشی از آن به وضوح دیده شد؛ مثل ازدواج آقای نجفی. این کار‌ها تنها باعث ایجاد بی اعتمادی و تنفر اجتماعی، جریحه دار شدن احساسات عمومی، تقلیل زنان به بردگان هوسرانی مردان است. در کشور ما در بسیاری از مناطق عرف نیست و اتفاقا کار قبیحی هست.

این عضو فراکسیون زنان مجلس، این پدیده را باعث انسجام جامعه زنان دانست و گفت: از آن جا که زنان اصلاح طلب و اصولگرا موافق چندهمسری نیستند، برای مقابله با ترویج این پدیده همراه می‌شوند، چون از گذشته طرح این مباحث در جامعه قبیح بوده و امروز افرادی قبیحانه به خود جرات طرح آن را می‌دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ترویج چندهمسری هشدار جدی برای متولیان امر فرهنگ است، اظهار کرد: باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شورای اجتماعی زنان موضع‌گیری کرده و توضیح دهند، آیا موافق این پدیده‌ها هستند و آن را آسیب زننده می‌دانند؟ آیا انتشار ترویج این موضوع باعث شکاف بیشتر جامعه و حاکمیت نمی‌شود؟

اخیرا کلیپی در فضای مجازی در شش قسمت از زندگی مشترک یک مرد با چهار زن از نقاط مختلف کشور در یک خانه مشترک منتشر شده که وی در آن خود را نویسنده بیست جلد کتاب معرفی می کند؛ کلیپی که واکنش‌های بسیار و عمدتا منفی به دنبال داشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰۶
ایشان از روحانیت معزز هستند و نمیتونند کار وقیح کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
به نظرم آن زنان که زن چنین فردی شدند یا خواستگار نداشتند یا تسلیم سرنوشت بودند یا خواستگار نداشتند یا فقیر بودند یا علشان و فکرشان در همان حدی بود که فکر میکردند با این روش به حقوق خود میرسند . در اینده خواهیم دید قصاوت را به اینده و بعد از اینکه فرزندان بزرگتر شدن قصاوت خواهیم کرد
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
طرف گفته با سه میلیون تومان درامد در ماه چهار همسر و شش بچه و سه عمل زایمان در پیس دارم و براحتی از پسش بر می ایم. خدمت سربازی هم نرفته.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این جور زندگی چقدر مشمیز کننده هست . ان کسانیکه از چند همسری حمایت نمیکنند ولی اتهام به این هستند که خوب برای زنان‌مجرد چه برنامه ای دارید ........برنامه این هست که علم و علوم اجتماعی میگوید چرا باید چند تا دختر بدنیا بیاورید سپس نتوانید بخاطر فقر مالی تحصیل کنند و مجبور شوید به هر الدنگی دخترتان را هبه کنید .
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در کل چند همسری با رعایت عدالت که دستور خداوند است بهتر است از بالا بردن سن ازدواج با تئوری های غربی و متلاشی کردن خانواده . اما اگر کسی بخواهد همسر دوم اختیار کند بهتر نیست دو جوان را که تامین مالی ندارند را با هم مزدوج کند؟
اصخر کوپک
| Germany |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقا بزارید حالشو ببریم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
زنا رو خداوند در قران بیان کرده که توبه کنید و می بخشد ولی حق الناس را هرگز، خیلی مساله ساده ایست که هرگز نمیتوانید از آه و نفرین نابود کردن این زنها رهایی پیدا کنید که فقط برای تجربه روابط مختلف اضافه شد اند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وقتی مرد شماره یک ما زن دوم میگیره و بعد هم عاشقانه هاشون رو ترویج می کنن و هیچ مسئولی نیست که برخورد کنه ، باید منتظر چنین افرادی هم
باشیم که چهارتا چهارتا می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دولتی ها و مجلسی ها باید در این موارد ساکت باشند و حق اظهار نظر ندارند
این بابا با هر فکر و عقیده ای که داشته تونسته بره چهارتا زن بگیره به شما چه ربطی داره
شما اگر دغدغه دارید امور ازدواج و گرانی رو سامان بدید که امثال من هم بتونن بعد چند سال نامزدی برن سر خونه و زندگیشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بنظر من این اقدام در جامعه فعلی کار قبیح و حتی حرامی است لیکن نباید اظهار نظرها و نگاهی به این خانومها و اقایان داشت کهجنایت کرده اند و تنفر ایجاد کرد و لی اگر قبح جامعه و شرایط اقتصادی و تفکر حاکم تغییر کند که البته تقریبا محال است قطعا از نوع رفتارهای رایج فعلی در روابط ازاد و متنوع جنسی مردان متاهل و دختران مجرد و حتی متاهل و پسران تنوع طلب ازاد که برعکس موجب افتخار شده و قبح زدایی میشود بهتر است
بابا جمع کنید این خبرها رو. جونهای سی چهل ساله به دلیل شرایط اقتصادی عزب موندن و یک همسر هم نمی تونن بگیرن اون وقت شما امار یک در هزار رو تو بوق می کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چرا مساعلو باهم قاطی میکنید
اون به جای خود...من خودم جوون 30ساله مجردم
اما نباید در برابر چنین اخباری سکوت کرد
خانم سلحشور فرمودند :ه نظرم نباید زیاد درباره این موضوعات واکنش نشان داد
پس در برابر قاچاقچی مواد مخدر هم سکوت کنیم یه وقت تبلیغ کارش نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اینو خوب اومدی!
البته من احتمال می دهم بزرگ کردن این قضیه سیاسی و انتخاباتی است.
دست خالی برای انتخابات اصلاح طلبان را وادار کرده ازین قضایا را بزرگ نمایی کنند. گرنه در عمل بیشترین تعدد همسر را خود اصلاح طلبان از قبیل نجفی، و... انجام داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عزیز من مشکلاتی که الان مثل سرطان تو جامعه ما سایه افکنده همشون چند سال پیش به قول شما یک در هزار هم نبودند ولی به دلیل بی اعتنایی شدند 999 در هزار
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خانم های این مرد کلا فاطما کاماندو و خاله فضه هستند من که صد تا از این ها رو هم بدن قبول نمی‌کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مواد مخدر یک نرم داره که الان بالاست. قراره چندهمسری سوژه بشه که بی کفایتی های امثال خانم سلحشور فراموش بشه.
چند همسری یعنی هر شخص میتونه چند همسر داشته باشه؟ زن و مرد هم نداره؟؟
فکر نمیکنید اسم این داستان چند زن داشتنه. وقتی مردی تنوع در رابطه میخواهد. تا اینجای کار به ما ربطی نداره. قانون هم که دستشون را باز گذاشته. پس نیاز به تبلیغ و مبارزه هم نداره. ولی وقتی به زور میخواد به روحیه تنوع طلبیش رنگ الهی بده همه چی چندش آور میشه.راحت بگه دوست دارم چند زن داشته باشم . همه تفریحات زندگیم و امکاناتم روبراهه فقط تنوع زناشویی میخوام و دم قانونگذارها گرم که بهم این حق را دادن. نه اینکه حالت روحانی و معنوی به تنوع زناشوییشون بدن
پاسخ ها
تتلیتی باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تعدد زوجات یعنی اینکه حق جوانان‌مجرد در ازدواج پایمال بشه اگر در کشور یک درصد مردان چند همسر داشته باشند به همان تعداد مردانی خواهیم داشت که مجرد باقی خواهند ماند چون تعداد زنان و مردان هر جامعه یک نسبت تعریف شده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چند همسری جز در بین کشورهای مسلمان و قبایل نیمه متمدن آفریقایی در هیچ جامعه ای پذیرفتنی نییست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این همه دختر بی شوهر رو دست خانواده ها مونده .مرد مجردم که نمیتونه ازدواج کنه .بذارید اقلا اون که میتونه بقیه رو خوشبخت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اوه بعله پذیرفتنی نیست ولی به جای ان دوستی جنس مخالف و چند خوابگی خارج از زناشویی مجاز است در غرب و ازاد و رشد زیاد از طرف شما
التماس تفکر
خطاب به۵:۴۳
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قانون دین عزیزمون اسلام است کسی هم حق اعتراض نداره
بخواهیم چند همسر اختیار میکنیم نخواهیم نمیکنیم
درود بر اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
علت شرایط سخت ازدواج دختران همین امثال این کامنت گذاران این پست است اگر همسر اول این اقا حق طلاق و مهریه بالا داشتند ایشان جرات همچین کاری داشت؟ هرگز !!ضمنا کسی با زندگی کنار یک مرد هرز رفته خوشبخت نمیشود ارزانی خانواده عزیزانی که طرفدار چندهمسرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یعنی الان اگر خبر این بود که یک مرد نه خیلی مردا و خیلی اقایان ، با داشتن یک همسر با 3 زن دیگر هم رابطه دارد و هر چند وقت هم عوض میشوند و زن اصلی هم خبر ندارد .. بنظرم عکس العمل ها خیلی عادی تر بود .. نبود .؟؟ و از این قبیل افراد که بسیار انگشت شمار هم هستند بر خلاف چند همسری رسمی که چقدر زیادند 3-4 همسری در کشور!!!و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ناشناس 12:31
زنان امروز چند همسری و تنوع طلبی شما دردانه های عالم بشریت را تحمل نخواهند کرد
ابتدا برای مهریه اقدام می کنند
سپس کفش های خود را می پوشند و رو به شمال چنان اردنگی جانانه ای به مرد هوسران می نوازند که یک نفس تا موسکو بتازد

بی جهت نیست اوضاع مهریه ها این شکلی شده
نسل مردانی چون شما هنوز منقرض نشده و مهریه ی بالا واقعا لازمه
حاشیه سازی برای فرافکنی افکار عمومی

مبارزه با فساد مالی و مسئولان فاسد نباید تحت تاثیر این حاشیه سازی قرار گیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
باشه خانم سلشحوری . شما درست میفرمایید . بگو برای بنزین چه کردی؟ برای افتضاحات اقتصادی دولت چه کردی؟ چند همسری مشکل من نیست اما قیمت بنزین دقیقا مشکل منه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
صیغه ساعتی با پول در زیر چتر شرعی
حالا ایشونم 4 تا زن گرفتن 10 تایم صیغه موقت داشته باشن دنیا که به آخر نمی آید! شما هم آزادید که 4 همسر داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خرجشون رو کی میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چقدر کوته فکر
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شماکه جرات نداشتی اسمتوبنویسی چرانظرمیدی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آهان تازه فهمیدددددم
پس درباره اختلاسا اینطوری به هم دیگه میگید و سر مردم رو با یارانه ۴۵ هزارتومنی گرم میکنید
وقتی ثروت به صورت ناعادلانه در جامعه توزیع می شود گروهی بدون زحمت زیادی ثروتمند می شوند و چون ثروت زیادی دارند دوست دارند چند همسری را هم تجربه کنند در مقابل گروه زیادی شغل و توانایی حتی یک زندگی بسیار را هم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ثروت نا عادلانه خوب نیست ولی خیلی ها زحمتشو میکشن و بنظرم میتونن چند همسر بگیرم. بنده یک سرمایه دار میشناسم که زن هفدهمشو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اونایی که عرضه ندارن پول دربیارن که نباید انتظار داشته باشن، تو ازدواج هم یارانه بگیرن و ازدواج کنن. دنیا قوانینی داره، هر کی قویتره می بره. ضعیف طبق قانون دنیا حذف میشه. منطقشم درسته. مثلاً فرض کنید ضعیفا بمونن. نسلهای بعدی ضعیف و ضعیفتر میشن و آخرش منقرض میشن. اما دنیا با ایجاد رقابت، باعث میشه قویترها بمونن و ژنهای قویتر و باهوشتر ادامه بقا پیدا کنن. اینجوری میشه که تکامل، موجودات رو به اینجا رسونده. این یک اصل منطقی و علمیه. پاسخ پایدار و رو به رشد طبیعت، انتخاب قویترهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چهارتا زن كمه برو پنجاه تا زن بگير. ثواب هم داره. مردم گرسنه اند شما سيرشون مي كني.خانواده و اينها هم همه كشك است. بذاريد حداقل چند نفر درد گرسنگي نكشند
این جناب روحانی باد تو گلو پر کرده و با افتخار از زنهای مختلفش تعریف میکند.
دقیقا با این کار،‌نمک بر زخم نحیف جوانهای این مملکت میپاشه و اونها رو به سخره میگیره.
پاسخ ها
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
زخم نحیف دیگه چجور زخمیه؟؟ خب خانواده ها و جوان ها هم تشریفات رو بذارند کنار با هزینه کم ازدواج کنند. این امکان پذیره/ خودم وقتی ازدواج کردم کل جهیزیه ی همسرم در یک وانت نیسان جا شد. تا یکسال هم یخچال نداشتیم نصف حقوق ماهانه ام را اجازه خانه میدادم با نصفش زندگی میکردیم. سختی کشیدیم اما زندگی همدلانه و شیرین داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اقا اگه یکی میتونه زناشو اداره کنه چند همسری خیلی هم خوبه.زوری که نیست با اختیار و شرط طرف زن میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقا سعید از مشهد
تا ببینم شما کی ازدواج کردید؟؟؟
الان طوری شده کسی که ۶ ماه پیش ازدواج کرده از لحاظ خرید وسایل منزل سود برده چون الان چند برابر شده همون وسایلش
خب شما احتمالا ۱۰ سال پیش ازدواج کردید ،اون موقع ثبات قیمت بود نه الان که یک یخچال پلاستیکی قیمتش ۵ میلیون شده
به هر حال جوونها باید به خدا توکل کنند و توقعاتشون رو پایینتر بیاورند
معمولا این تیپ افراد با کار کردن زن مخالف هستند
خب کسی که 4 تا زن داره 5 تا پیمانه برنج هم در روز بریزه تو قابلمه دو سال دیگه باید این 5 تا رو بکنه 20 تا چون بچه دار میشه

اینجوری پیش بره ماهی سه تا گونی برنج باید بخره که برنج هندی هم اگر باشه سرجمع میشه ماهیانه 300 تومن!
فقط پول برنج!
حالا مرغ و لبنیات هم حساب کن
حالا حساب کن هزینه بچه رو
پوشک
شیر خشک!

نتیجه گیری سریع:
از خزانه غیب! یه شیلنگ کشیده به جیب مبارکش وگرنه حتی اگر نون مدارکش هم بخوره که قطعا میخوره! اینقدر در نمیاره
تازه
اینم حساب کن که این بابا 4 تا زن گرفته که مینیمم 16 تا 30 تا بچه به خونه اضافه کنه

پس دیگه پراید زیر پاش نمیندازه
یه اتوبوس دو کابینه هم کمه
پس باید خونه اش بزرگ باشه!!!

خب دیگه وارد جزییات شدیم
بسه دیگه
برید بخوابید
به ما چه اصن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اين فرد اينقدر روحيه استثماري داره كه زنها رو وادار به كهنه شويي ميكنه . اين زن وقت نداشت زن بعدي و بعدي و بعدي
شير خشك هم منتفي است . شير مادر، اگه مادر شير نداشت يكي از زنانش كه در فصل زاد ولد بوده ميتونه كمك كنه وگرنه بايد يك فكري ديگه بكنه ؟! و در مدت زمان ثمر دادن فكرش ! ميتونه در اين ٩-١٠ ماه ، يك دايه بگيره چون پولش رو داره و پرداخت ميكنه
و همين طور حال به هم زن و تهوّع آور به زندگيش ادامه بده ، قصه ما به سر رسيد كلاغه به خونه اش نرسيد
خوب اين خودش يك كتاب شد كتاب بعدي
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دولت در سایه در چنین‌مواردی اگر خیلی خوب ساندیس زده باشند حمایت میکنه چون ترویج تعدد زوجات و فرزند زباد و صیغه و سپس به تبعات ان توجه ندارند که چنین فصای اگر مرد خانه وقتی بیماریهای روانی یا جسمی و جنسی گرفت همان زنان متعدد ممکن هست رو به فصای خیانت بروند و سپس سنگسار و اعدام و دعوای خانوادگی ......
نماینده اگه نماینده هست افتضاح بیخبری در نرخ بنزین رو جمع کنه نه بیاد برای حالتهای کاملا استثنا نظر بده
پاسخ ها
مهناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خانم سلحشوری از معدود نمایندگانی هستند که همیشه با جسارت از حقوق مردم دفاع می کنن.
برخي اقايون خيييييلي اسير تمايلات جنسي شان هستند و چون جامعه اين ها را طرد مي كند با هزاران خدعه و فريب عمل زشت خود را توجيه مي كنند . مردك مفتخرانه مي گويد اگر يكي از همسرانم نتوانست به دلايلي وظيفه زناشويي را انجام دهد ميروم سراغ ان يكي . دوست داشتي پدرت هم اين كار رو مي كرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ور بپري با اين سانسور كردنت :))))
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اگر انگیزه اصلی تمایلات جنسی بود که بدون ازدواج ارزونتر و متنوع تر میشه تامین بشه/ قبلول مسئولیت سرپرستی 4 زن معنی ش تمایلات جنسی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سعید از مشهد ، اگر انگیزه تمایلات جنسی نیست یعنی حاضرند با زنی ازدواج کنند که به خاطر سن زیاد یا بیماری نمیتواند رابطه زناشویی داشته باشد؟؟؟ خودت و دیگران را گول نزن برادر من
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
ناشناس عزیز دقت نکردی / گفتم انگیزه " اصلی "اگر تمایلات جنسی بود. واقعا اگر تنها عامل چند همسری میخواست تمایلات جنسی باشه طرف میتونست با روابط آزاد ، تمایلات خودش رو تامین کنه و مسوولیت سنگین سرپرستی چند زن رو به عهده نگیره/ به این بخش جواب ندادی خودت رو گول نزن
پروانه سلحشور خودش بالاتر از اسلام و قران می دونه؟؟؟ شما چی تابناک ؟؟؟ البته شما طرف دار فمینیسم هستی و زن سالار هستید
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
از اسلام فقط همینو بلدی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
فرمایش رهبر به گوشت نخورده؟ یا خورده و تو خودت را بالاتر از اسلام و قرآن می‌دانی؟
تتلیتی باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چند همسری اولا مبنای شرعی نداره ثانیا موجب میشه عده ای چهار تا چهار تا زن بگیرند عده ای محروم از ازدواج شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
معنی مردم سالاری از نوع دینی اینه؟ یعنی استیلای یک جنس بر جنس های دیگر ؟؟ به صورتی از برده داری مدرن؟. مگر اینکه ققط مرد را انسان بدانی و صاحب حق. اما زن در حد جنس و کالا که مالکیت برآن رسنیت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چندهمسری به روزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیه زن نصف مرد باشه اما نصف نیروهای کار جامعه زن هستند این به روزه؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما چی؟ شما چی کاره ای که تو مملکتی جووناش نمیتونن یه بار ازدواج کنن از این حمایت میکنی ؟
چند همسري اصلا خوب نيست ادم دلش مياديكي كه دوستش داره به خاطر يه لحظه آزرده كنه هركه ترويج ميكنه ميخوتد چي بيشه عاقبت چند همسري دشمني هست عاقبتش دشمنيه
آقا این آدم از روحانیون معزز هستند کار قبیحی نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
کی گفته روحانیون معصوم هستند و گناه نمی کنند ؟؟
پشت این حرفها توطئه نهفته. در زمانه ای که جوانان مملکت توان ازدواج ندارند، شخصی ظاهراً دینی که احتمالا لباس روحانیت هم دارد تبلیغ چند همسری می کند و عکس ۴ ضعیفه را هم در کنار خود در معرض دید همگان قرار می دهد. این پدیده آنچه در پی دارد خشم و نفرت و ناراحتی مردم به ویژه جوانان محروم را دارد و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
پاسخ ها
م ا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ضعیفه؟؟
بابا زورو،اسپایدرمن
مگه رهبری نگفت حتی حرفش زده نشه ؟! اینا که خودی هستند چطور خلاف نظر رهبری فعالیت میکنند؟!
چطور رسانه میلی خلاف نظر رهبری عمل میکنه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یعنی تو مملکتی زندگی می کنیم که هر لذت مشروعی باید سرکوب بشه. گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در جواب ناشناس 623 که کله صبح باید بری صبحونه زنت رو درست کنی و غذا رو بار بذاری ...شما از پس نیاز
های زن اولت بربیا اگه کسی حاضر شده ازدواج کنه باهات البته! بعد که کارای خونت تموم شد کامنت بذار
اقا یکی اش برای یک ادم کافیست بیشترش زمانی اتفاق می افتد که طرف اسب باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بلانسبت اسب
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آیا بیمار جنسی محسوب نمیشه؟
طرف با نویسندگی!!!!! 4 تا زن گرفته. آنوقت بنده با 38 سال سن هنوز یکبار هم مزدوج نشدم! خدایا خودت به دادمان برس
به عنوان یک زن از ترویج چند همسری و کسانی که آن را ترویج میکنند متنفرم ، این جریانی که داره این مساله را تبلیغ میکنه سعی داره این تفکر را به نوعی به مذهب و دین ربط بده نتیجه آنکه مردم را از دین و مذهب متنفر کنه نتیجه را خودتان بگید...... پشت پرده دست های پنهانی است
اتفاقا چند همسری کاری نیکوست.سازنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خدا زنا را می بخشد حق الناس هرگز...فکر میکنم هر زنی ترجیح میدهد شوهرش در خفا غلطی کرده باشد و پشیمان باشد تا یک عمر پای غلطی که شوهرش کرده زجر بکشد و افتخار مرد را هم ببیند...
کم کم بزنیم تو کار لیزینگ همسر

همین روزاست که همه 4 همسری بشن کمبود زن ایجاد بشه
«ما یک شکاف عمیق طبقاتی بین مردم داریم یک نفر آن قدر دارد که نمی داند چه بکند و یکی آن قدر ندارد که نمی داند چه بکند.»
برای مرد یکی کافیست به شرط که دیو درونی تنوع طلبی اش بیدار نشود و خدایی با این همه بی حجابی و کم حجابی و بدحجابی و فیلم های ماهواره ای مگه میشه بیدار نشه ....

حالا هی بیخود جواب بدید که خب تو نگاه نکن و هزار و یک جواب و توجیه دیگر ، اما چیزی تغییر نمیکنه و برخی خانوم ها دارن به همنوعان خودشون بدجور ضربه میزنند ،حتی به خواهر و خاله و عمه و خواهرزاده و برادرزاده و و و و حتی مادر خودشون ،خب پدرشون هم مرد هست ....به هرحال هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در تمام کشورهای دنیا که حجاب اختیاریه حتی کشورهای دوست و برادر مسلمان مردها مثل خروس حرمسرا دارن ؟؟
دوست عزیز این غریزه ی جنسی مردان چیه که با هر تلنگری بیدار می شه و فاجعه درست می کنه ؟؟
چرا مردهای دیگه اینقدر گرفتار این موضوع نیستند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قرص بخور شما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در جواب به ناشناس محترم ، کشورهای دیگر که حجاب اختیاری هست فساد نیست ؟
فساد بیداد میکند ولی چون عادیه به نظر نمیاد ...
یا واقعا نمیدانید یا خودتون رو زدید به نادانی تا وجدانتون از بی حجابی وکم حجابی درد نگیره ولی اول بدبختیه
در کشور ما عادی نیست و به نظر میاد ولی کم کم شاید عادی بشه و طعم تلخشو بچشیم.
فقط این وسط یک عده پاک و بی گناه پاسوز گناه کاران میشوند.
زن بی گناه توسط همسر دچار بیماری مقاربتی میشه خدایی نکرده .... خیلی ها نمیدانند که استفاده از ابزارهای محافظتی مانع از انتقال همه بیماریها نمیشود از جمله HPV یا همان زگیل تناسلی که میتواند منجر به سرطان دهانه رحم شود یا در آقایان هم سرطان تناسلی ایجاد نماید..چون زگیل که خیلی وقت ها دیده هم نمیشه فقط داخل مجرا نیست و روی سطح بدن و اطراف مجرا هم میتواند باشد .

خلاصه با توجیه چیزی حل نمیشه ... اگر دلون به حال خودتون و عزیزانتون میشسوزه تا میتوانید روشنگری کنید قبل از اینکه دیر شود.
جسارت زنها باعث اینکاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دود بی انصافی و سوء استفاده از جنسیت و موقعیت در نهایت به چشم بی انصاف و سوء استفاده چی می رود.
آقا اجازه
من تنوع طلبم، خوب برو صیغه کن
اجازه من عاشق زنم هستم، ولی تنوع طلبی نمیذاره فقط به ایشون فکر کنم، خوب برو یکی دیگه بگیر
اجازه این دوتا هم تکراری شدن واسم
خوب برو بعدی بگیر
و بعدی....
هم چند همسری هم ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی همه اینها ظلم به مردان مجرد ایرانی چون من است چون اگر جمعیت مونث اماده ازدواج اینگونه هدر رود مردان مجرد دیگر نمی توانند گزینه ازدواج پیدا کنند
سلام
به نظر من کلیپ الکی و ذهن مردم رو نسبت به روحانیت خراب میکنه ..هیچ وقت یک روحانی عکسی از همسر ش نمی زار تا دیگران ببینن واقعا چی فکر کردن در مورد مردم که اینجوری ما رو سرگرم میکنن
اولا سنگ بزرگ نشانه نزدن است اگه میگفت دو تا شاید میشد باور کرد
دوما ازین آدمهای خودخواه و بیسواد زیاد هستند. خیلی دیدم طرف چند تا زن گرفته با یک لشکر بچه همه شون گشنه و پا برهنه و توی کوچه ها ول، اصلا براش مهم نیست که چجوری بزرگ میشن، اگه بنا بر این طور زن گرفتن باشه همه یکی پنج تا می گیرن و خودشون صبحانه نهار و شام میرن دیزی و کباب تنهایی می خورن و بچه هم گرسنه
دیدم که میگم و متاسفانه قسمت زیادی از فیلم این آقا بااین صورته که تحریف شده
اولا چند همسری سنت رسول خدا و اکثریت معصؤمین بوده و قران نیز انرا نه تنها جایز دانسته بلکه نهی ضمنی هم نکرده غقط توصیه به عدالت نموده که انهم در صورت عدم وجود عدالت, حکم به ابطال و ترک نداده است.
ثانیا چند همسری بدون رضایت زن امری غیر ممکنه است لذا نمی توان جریان چند همسری را به این شدت نکوهش کرد البته لابد تعدادی از بانوان تمایل به این امر دارند و نمی توان خلاف دین با تفکرات فمینیستی هر سخنی را هر جا برای جلوگیری از حلال خدا زد
ثالثا چند درصد جامعه در چند همسری عرق شده اند که این خانوم اینهمه فریاد براورده و اگر واقعا این امر دغدغه ایشان بود یک نگاهی به بعضی ها می انداختن حداقل دو همسری های اطراف را میدیدند اول انها را که مسولیت هم در اکثر ردهها دارند به ترک همسر اول یا دوم راضی میکردند بعد بدنبال نصیحت به پیروان خط اجرا شده قبلی ها می بودند
رابعا این مشکل اوایل مجلس هم بود حالا چرا اخر مجلس ...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حلال خدا..؟!..جمع كنید بابا این توجیهاتو.مثل اینه یكی مستاجره و صابخونه گفته وعدت سر اومده و لطفا تخلیه كن و مستاجر بره مبلمان و دكوراسیون تهیه كنه...جمع كنید تا بیشتر از این مردم بدبخت و مملكت ویران نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما ظاهرا پدر محترمتون دوتا زن داشتند که دور و برتون پره....ضمنا هوسهای خود را به خدا نچسبانید خدا گفته هرگز نمیتوانید پس نمیتوانید ....اصلا مردها که 90 درصد مشکل جنسی دارند نمیدانم صدتا زن هم بگیرند که درست نمیشود مشکل جای دیگس!!
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
سخنان محمد آقا کاملا منطقیه . اینکه چند همسری در قرآن مجوز دارد که شکی نیست. عدالت قلبی را گفته نمیتوانید اما عدالت در رفتار کاملا قابل اجراست. اگر کاری محال باشد که قرآن اجازه صادر نمی کرد. آیا مردانی که تک همسر هستند عدالت را کمال و تمام اجرا می کنند؟؟؟ پس همان یک همسر را هم نباید بگیرند؟؟
اینا برای بدبین کردن مردم وخصوصآ جوانان به اسلام وروحانیت است لا غیر
امثال این آدم رو باید عقیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اي گفتي . قربون دهنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اینهمه اسید پاشی و قطع عضو در درگیری ها انجام میشه
در اسلام یک سری حدود است (یعنی مرز). در امر ازدواج, مرز داشتن زن 4 تا است, به شرطی که مرد بتونه طبق قانون اسلام حقوق همگی از جمله عدالت را برقرار کنه. که بر اساس قران برقراری این عدالت کمتر امکان دارد و تک همسری تاکید شده است.
در هیچ جا ترویج به چند همسری و رسیدن به مرز 4 تا نشده است. جز یک سری روایات که خود جای بحث علمی دارد و حوزه های محترم بایستی تا کنون این امر را درست پاسخ میداد.

البته داشتن 4 همسر در اوایل ترویج اسلام لازم بود تا جمعیت اضافه بشه و خیلی وقت ها موضوع اشتباه گرفته میشه. دستورات زیادی در اسلام است که قابل بحث و تطبیق حسب جامعه است و جامعه بر حسب نتایج خود می تونه به طور مناسب فرهنگ سازی کنه.
در حال حاضر که تعداد مردهای مجرد قطعی خیلی بیشتر هست پس خانمها هم طبق قبل از اسلام چند شوهری داشته باشند خوب است؟دیگر مشکل تعیین پدر فرزند هم که نیست ازمایش ژنتیک هست ببینم انهم به مذاق امثال همفکران این هوسبازان خوش می اید یا نه؟؟آنهم در جامعه ما که بغیر خرج و مخارج بعهده مرد اکثریت اقایون مشکلات خفیف تا شدید زناشویی دارند و در روابط اولیه هم مشکل دارند .
قانون اسلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قانون اسلام فقط یک ماده ندارد --در ضمن این ماده از قانون اسلام هم فقط مرز حداکثر را تعیین می کند ، نه توصیه و تشویق می کند و نه منع می کند
از نظر حقیر تا 4 تا زن اشکالی نداره . مشروط به اینکه روزییت از غیب برسه وبیکار باشی وتنها کارت رسیدگی به امور
نسوان باشه وهیچ هدف دیگری در زندگی نداشته باشی.
نکاح سنت حسنه رسول الله (ص ) بوده و زوجه های متعدد حضرتش در تاریخ ثبت و موجب افتخار و سربلندی مسلمین جهان است، پس بنابراین آنانی که تعدد زوجات را نکوهش می کنند هیچ اطلاعی از دستورات شرعی و امتیازات چند همسری نمی دانند. اگر با دقت بیشتری به گفته های این رجل متشرع که دارای چهار عیال است گوش فرا دهید آنوقت متوجه می شوید قوانین الهی اسلام ناب محمدی فقط برای نیکبختی مومنان و مسلمانان راستین وضع شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جمع کن این حرف ها را . خجالت بکشید .
بزرگترین مبلغ چند همسری در ایران شاهان قاجار بودند که هر کدام 300 زن داشتند. ولی امام خمینی و آقای خامنه ای هرگز چند همسری را به زبان نیاوردند. پس باید به امثال این آقا که اتفاقا در اینترنت هم بسیار فعال هستند بسیار مشکوک هستند.
چه خوش گفت شاعری پاکزاد
که خانه بی زن هرگز مباد
شدی مزدوج نازنینا بهوش
به رنج و عذابش هرگز مکوش
بوی گر وفا را نمودی اختیار
چه آسودگی و نعمتت در انتظار
چه ننمودی طریق وفا را به پیش
بسی سیلیت میزند خالق کردگار
اینو فی البداهه سرودم. خوب بید؟؟؟؟؟
تازه گي ندارد چهار همسري از بدو اسلام بوده قبل از پهلويها حرمسرا بوده
دارندگی و برازندگی, منظورم پوله
ایا سنت پیامبر و امامان را زیر سوال می برید؟ پس چگونه ندعی حکومت اهل بیت هستید؟؟
ترویجش خیلی درست نیست اما اگر مردی میتونه چندتا همسر را اداره کنه این کار رو انجام بده. البته مشکلی که هست این هست که چون چند همسری فطرت مردان هست و جو غالب زنانه جامعه باهاش مخالفه مردها معمولا پنهانی این کار رو انجام میدن. این پنهان شدن خوب نیست.
خانم سلحشوری اینکه شما فکر کنید با نطق شما مردهایی که تمایلی به چندهمسری دارن این تمایلشون سرکوب میشه اشتباه می کنید.
بنده اطرافم اعضای هیات علمی متعددی رو می شناسم که همسر دوم و سوم دارن ولی از همسر او پنهان کرده اند. خیلی هم همسر اولشون رو دوست دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقای محترم شما که از فطرت خانومها خبر ندارین. مطمئنید که چندهمسری توی فطرت زنها نیست؟ خوب اگه همه چیز قراره بر پایه فطرت باشه پس عدم تمایل زنان به اینکه شوهرشون همسر دیگه ای داشته باشه هم ناشی از فطرته. چرا این فطرت نادیده گرفته میشه؟ ضمنا تمایل با تبلیغ فرق داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پس چرا هیئت علمی های دوروبر ما تک همسرند و باشعور؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تو زن هستی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
زنهایی که شوهرشون ناتوانه چیکار کنن بنظرت، زیادم هستنا ، تنها راه ازاد کردن چند شوهری زنان مثل قبل اسلام است و ژنتیک هم که پدر را تعیین میکند!!!
پیرمردانی ثروتمند پشت قضیه اند.
طفلکی روی آن را نداشته بگوید روحانی هستم
از امثال خانم سلحشوری تعجب میکنم. نسبت به مشکل حاد بی شوهر ماندن دخترها و پایین آمدن سن فحشا و مشکلاتی مانند این عکس العمل نشون نمیدهند اما نسبت به مساله ای که دین اجازه آن را داده و تمامی متخصصین فقه ( فقها و مراجع) منعی برای ازدواج مجدد آقایان قائل نشده اند تا این حد رگ گردن را متورم می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آیا نانی در این سفره هست؟ که آفتابه و لگن شده هفتاد دست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
...ضمنا تو برو ببین اولیش رو بهت میدن کسی همون 40 50 ساله هاش هم حاضرن یک روز کنارت باشن بعد نظر بده
اگر کسی اندک فهمی از دین اسلام داشته باشد ، می داند شرایط چند همسری به هیچ وجه در جامعه ما وجود ندارد با این همه دختر و پسر ازدواج نکرده در جامعه ما ، ازدواج دوم درست و حلال نیست ، متاسفانه امروز ما دین را بر اساس منافع خویش تفسیر و از آن بهره برداری می کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اتفاقا با شرایطی که جنابعالی میگید الان چند همسری برای افراد ثروتمند خوب است چون هم تمکن مالی دارند و هم میتوانند جوانان حسرت به دل را تسلایی بدهند از باب نیازهای جنسی.بهتر از روشهای غیر حلال که هیچ پشتوانه ی حقوقی برای خانمها ندارد می باشد
بر اساس نظریه داروین،پستانداران به علت بچه زا بودن و تهدید بیشتر در انقراض نسل و وجود یک رحم و توانایی کم در زادو ولد و دوره ی طولانی حمل(حاملگی)،برای حفظ نسل خود از روش چند همسری استفاده میکنن،مثل یک شیر نر که چند شیر ماده رو تحت حفاظت خودش داره،مثل یک گوریل نر،یا شمپانزه یا هر پستاندار دیگه ای،انسان نیز همین هست.قابل توجه علم دوستان.پس اساس این کار در رده ی پستانداران موردی نداره،الآن چون وضعیت بهداشت خوب شده بچه آدم با یک تب نمیمیره،والا تا صد سال پیش تقی به توقی میخورد یکباره نصف مملکت به فنا میرفت...فلذا بانوان محترم بدونن که ربطی به تنوع طلبی نداره،جزوی از غرایز جنس نر میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما انسانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ممنون از شما خیلی عالمانه و دقیق بود. شیر نر،و... و انسان نر همه مثل هم هستند و هیچ برتری هم برای روح متعالی انسان و عواطف انسانی وجود ندارد. صرفا جفت گیری مهمه. آفرین آفرین آقای دانشمند
جالب اینجاست که دیروز ویدوئی از همسر چهارم ایشان منتشر شده است که میفرمایند با حاج اقا توافق کرده اند و به ایشان گفته اند باید بعد از سن پنجاه سالگی ایشان طلاق گرقته و صیغه موقت حاج اقا بشوند تا حاج اقا بروند و دختری دیگر را عقد دائم وخوشبخت نمایند !!
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پناه میبرم به خدا از شر نفس پلید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حاج اقا رو بايد به عنوان مرد استثنايي تو گينس ثبت كرد .
وقتی رفتار و عملکرد مدعیان حمایت و دفاع از ولایت فقیه دقیقاً در نقطه مقابل رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) است، باید به صورت شفاف و صحیح توضیح بدهند منظور ایشان از ولی فقیه چه شخصی است؟ فرمایشات حضرت آقا که کاملاً مشخص، واضح و شفاف است و نیازی به تفسیر و تاویل ندارد.
لذا مدعی ولایت مداری یا باید منطبق با فرمایشات و رهنمودهای ولی خود عمل نماید، یا منظورش از ولایت شخص مورد نظر خودش باشد و تقیه می کند و یا اینکه با علم و اطلاع و به صورت خود خواسته مخالفت می کند، نظر مقام معظم رهبری درخصوص چند همسری با گزارش خبرگزاری فارس در ادامه آورده شده است:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیرو انتساب برخی دیدگاه‌ها و تعبیرات در موضوع «چندهمسری مردان» به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و با توجه به تأثیر آن بر مسائل خانوادگی و شئون اجتماعی، بخش زن و خانواده‌ Khamenei.ir (ریحانه) فتوا و نگاه معظم‌له به این مسأله را به شکل مختصر بیان می‌کند.

در نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بنابر ادله‌ معتبر دینی چند همسری مردان، مباح اما غیر مستحب است، اما از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز آن مشروط به اطمینان از رعایت عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست.

همچنین در نگاه کلان معظم‌له به خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در زندگی انسان و ضرورت شکل‌گیری خانواده و مراقبت و حفاظت از آن، عواملی در استحکام این بنیان الهی و شکل‌گیری آن مؤثر است از جمله: حفظ محبت و اعتماد متقابل زوجین، اصالت نقش مادری و تربیتی بانوان، پرهیز از راه یافتن نگاه مادی به خانواده و تجمل‌گرایی و رقابت‌های مادی خانواده‌ها، ترویج ازدواج آسان و نقش مهم و مؤثر والدین در آن، وظیفه دستگاه‌های حکومتی و رسانه‌ها در تسهیل امر ازدواج جوانان.

بر این اساس از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالبا به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم‌له به آن خوشبینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی».
ایشون باید به جرم فساد در زمین و سعی در برهم‌ زدن امنیت ملی، بازداشت و محاکمه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اشتباهی منفی زدم.سلحشوری فردی بیسواد و بازیچه دست سیاسیون حرفه ایست
این بنده خدا اصلا نمیتواند درست صحبت کند. طوری عکس گرفته انگار فتح الفتوح کرده. در عصر دانش دیگر این مطالب که زن را صرفا بدلایل جسمی عقد کنیم و تامین روحی و معنوی نشود اصلا معنا ندارد. آبروی مومنین و معممین را هم ایشان با اینکار میبرد. علمای بزرگ و متقی اینگونه رفتار میکنند؟ آیات عظام چنین سیره ای دارند؟ مساله بسیار مشکوک بوده و احتمالا ایشان ناخواسته در سناریوی افرادی که هدفشان بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت است بازی می کند!
چند همسری یعنی اشاعه فحشا در لوای دین .
فقط چارتا؟؟؟ ببخشید! من هر روز با یکی زندگی مشترک داریم.
من به این نتیجه می رسم که زن کالایی بیش نیست
چند همسری یک قانو مرده در ایران است مردم را سرگرم چنین ارجیفی نکنید ......
اونوقت برادر من 38 سالشه هنوز با پدر و مادرم زندگی میکنه با درآمدش توان گرفتن یک زن رو هم نداره. عجب عدالتی!!!!
خبر خیلی جالبی بود. دقیقا مرا یه یاد خانمی انداخت که حدود سی و پنج سال پیش کارمند ما بود. داماد وی دو همسر داشت (که یکی از همسران دختر این خانم بود). دو زن در نهایت دوستی و خوشی با فرزندانشان در کنار هم زندگی می کردند. می دانید چرا؟ به دلیل اینکه هر دو رابطه ی خارج از محیط خانه داشتند٬ و هر دم یکی از آنها قرار داشت٬‌ دیگری مسولیت خانه و پچه ها را به عهده می گرفت. و آقای داماد هم از محیط دوستانه ای که در خانه حاکم بود (که صد البته نشان از توانایی ایشان در گرداندن خانه و کاشانه ای با دو سر عايله و پنج فرزند داشت) بسیار احساس سر افرازی می کرد. آنچه که نسل در نسل ثابت شده است این است که اگر زنی نسبت به قلمرو خانه و همسرش حساسیت نشان ندهد قطعا نکته ای است که جای تامل بسیار دارد. اما ظاهرا برخی ترجیح می دهند واقعیت ها را نبینند.
سلام
وای بحال مردم بیچاره ای که افرادی مثل سلحشوری نماینده ی مجلس آنهاست، مملکت پراست از معضل فرهنگی که هر روز بدتر می شود .... خانم سلحشوری شما نگران نباشید به همسر شما عرض می کنیم به غیر از شما به فرد دیگری فکر نکند. مردم خودشان عقل و شعور دارند با این اوضاع بد اقتصادی که هم حزبی های شما درست کرده اند هیچکس جرات یکبار ازدواج را هم ندارد . نزدیک انتخابات شد شماها دنبال رای هستید از کجا معمول کار هم حزبی های خودتان نباشد استفاده از این کلیپ بیشترین مزیت را برای هم فکران و هم حزبان شما دارد. موج سواری برای انتخابات.....
کار این فرد نتیجه تقسیم ناعادلانه ثروت در جامعه است و ربطی به دین ندارد .در حالیکه جوانان توان ازدواج ندارند یکی مثل این فرد 4 تا زن میگیره . چه کاره است که چنین حقوق بالائی میگیره و میتونه 4 زن و 7 بچه رو اداره کنه ؟ لطفا تحقیق کنید ببینید چه شغلی داره که اینهمه درآمد داره چرا جوونها توان ازدواج ندارند
خانم سلحشوری تو هم ادای فائزه هاشمی رو در میاری ؟ داستان مهریه و زندان اون شخص منفور تو مجلس درست کرد که الان به اینجارسیدیم که کسی ازدواج نمیکنه. ایشاله این دو ماه هم تموم میشه دیگه از دستت راحت میشیم
حالا ایناش بماند طرف پولداشته رفته گرفته...
ولی طرف همچین افتخار ی میکنه مث گلادیاتور وایساده وسط این چارتا
یکی نیست بگه این چهارتا بد بختو از کجا پیدا کردی خانوادهاشون کی و کجا هستند!!
تحت چه شرایط مالی و روحی بودند که این امرو قبول کردند و الانم اذعان میکنند خوشبختیم!!
مخالفت با چند همسری مخالفت با دستورات روشن اسلامی است. زیاد حرف فمینیست ها را گوش ندین. اگر کسی پول و امکانات و وضع جسمی درست حسابی داشته باشه چه ایرادی داره. خیلی هم به نظرم خوبه. از رشد فحشا جلوگیری میکنه
کدوم وقاهت؟؟؟ مگر در اسلام حرام اعلام شده؟؟؟ چه اشکالی دارد افرادی که تمکن مالی دارند زنان بی سرپرست را حمایت کرده و از راه حلال نیاز خود را ارضاء کنند. به نظر شما اینجوری فساد هم کمتر نمیشه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وقاحت
به نظر من خانمها در این مدت (20سال اخیر) نشون دادن که لیاقت تک همسری رو ندارن به بهانه های مختلف شوهر رو تنها گذاشتن و تحت فشار گذاشتن . دست به سیاه و سفید نزدن تا تققی به توققی خورد زود دویدن رفتن مهریه رو گذاشتن اجرا مرد رو از هست و نیست ساقط کردن و بعدش رفتن سراغ یکی دیگه و همین بلارو سر نفر بعدی اوردن بنظرم در این برهه از زمان آقایون نیاز به حمایت قانونی دارن خانمها تو 20 سال گذشته خیلی تند رفتن و یککه تازی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مردهای واقعی همیشه هستند که زندگی عاشقانه
لیاقتشان است ولی هوسبازان که قطعا همچین مسائلی بسیار باب میلشان است افرادی نیستند که هیچ زنی نه تحملشان کند نه بدون انتقام رهایشان کند ، اگر زندگی کند به محض بیماری یا ناتوانی مرد انتقام خواهد گرفت و اگر نکند قطعا جزای مرد هوسباز که با زندگی دیگران بازی کرده حداقل مهریه سنگین و دیدن ازدواج همسر سابق می باشد! بهتر است هوسبازان کلا ازدواج را از اهدافشان خارج کنند چون زنان امروزی دیگر تن به یک همچین ازدواجی نخواهند داد، حتی همین بندگان خدا سالهای بعد که سرشار از کینه شدند رفتارشان با این مرد دیدنیست فعلا زوده...
هرچی میکشیم از دست عالیس هست این آقا هم رفته زن بخره !!!! یه دفعه گفته همشو بده !!!!!
شاید چند همسری در جامعه ایران امری زیاد پسندیده نباشد اما بپذیریم بی همسری دختران هم ناپسند و نکوهیده است و تبعات بیشتری بدنبال دارد شاید در شرایط فعلی جامعه عرض می کنم شرایط فعلی جامعه حالت مسکنی باشد بر این درد بزرگ کمی واقع بین تر باشیم
عاجزانه خواهش می کنم عکس اون پسره در تبلیغ "پسر تهرانی که با درآمد دلاری در ایران،از پراید به پورشه رسید!پسر تهرانی که با درآمد دلاری در ایران،از پراید به پورشه رسید!" رو بردارید، با جراحی های زیبایی که انجام داده خیلی چندش آور شده!
دو یا چند همسری آتش پاره ای است که بدون اینکه خاموش شود مدام در خانواده انواع و اقسام جنگ و جدل های پوکانده اعصاب بخصوص برای مرد خانواده ایجاد می کند.
قران طبق توان وشرایط روز اجازه چهار زن برای یک مرد را داده وهیچ اجباری نیست


صیغه در اهلسنت مردود است اما شیعیان هرچه بتوانند صیغه می کنند


هرکس تابع مذهب خود است

غیر مسلمانها ازادانه مقید به قانون مذهب خود هستند
همه این موارد و بی بندو باریهای مشهودو غیر مشهود بخاطر امضاء سند ننگین 2030توسط دولت که متاسفانه کورکروانه مورد پذیرش قرار گرفته و جامعه را به فساد و بد اخلاقی سوق میدهد
پول مفت چه کارها که با یک ادم یا یک انسان نمیکند...
خداوند انشاالله با معرفت، قسمت ما هم بکند،نظرات اشخاص مهم نیست،مهم دستورات خداوند است که با عبارات صریح و بی پرده، در قرآن کریم آمده است.
زنان اصلاح طلب و اصولگرايي كه موافق چندهمسری نیستند،بايد بدانند كه اولاً زنان به موجب ايه 223 سوره بقره كشتزار مردانند كشتزار يعني زميني كه در آن كشت مي شود يعني مال غير منقول و كسي نديده كه مال غير منقول اظهار نظر كند ثانياً خداوند تعدد زوجات را تا چهار زن در ايه سوره سوم نسا البته به شرط رعايت عدالت داده مجاز دانسته كه البته اين منحصر به عقد دايم است.ثالثا در مورد ازدواج موقت نيز در ايه 24 سوره نسا بدون محدويت در تعداد ازن داده است گروه ديگري كه مردان غير از دو گروه ذكر شده مي توانند با آنها نزديكي كنند به موجب ايه 6 سوره مومنون كنيزكان ملكي و زناني هستند كه در جنگ نصيب مسلمانان مي شد كه البته اين مورد اخير نيز بدون عقد و بدون محدوديت در تعداد است. لطفا قبل از اظهار نظر كمي مطالعه بفرماييد
چند همسری کجایش وقیح است .چرا تیشه به ریشه مسائل میزنید اگر همه دنیا بگویند همجنس بازی خوب است این عمل خوب میشود؟ چرا مسائل دینی را باب نفس خود تفسیر میکنید. ؟ چرا در باب هزاران مفسده ضد دینی .تجاوزها ، زنا ها، شکستن حرمتها و حریم دینی و خصوصی که هر روز روی میدهد واکنش و حرفی نیست.به امار سقط جنین ها چرا توجهی نمیشود ؟ ایا مسئله چند همسری مسئله امروز ایران است یا دوست پسر و فاسق گرفتن خانمهای متاهل؟چرا خانم سلحشوری هیچ واکنشی در باب فساد منبعث از دوست پسر بازی زنان متاهل و شکتن حرمت خانواده و تزلزل اخلاق سخنرانی نمی کند؟ در شرایط خاص وقتی زنی خود با اختیار کامل حقوقی به همسری کسی دراید با توجه به همه مسائل حقوقی ایا ایرادی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
زنایی که کسی خبر ندارد و مایه افتخار مرد نیست و بعدش توبه باشد به از یک عمر نابودی زندگی و نفرین و حق الناس خدا زنا را می بخشد حق الناس خیر
اگر چندهمسری جنبه ی الهی داشت خدا یک آدم و دو حوا می آفریید. آن موقع که نسل بشر هم بیشتر در معرض انقراض بوده و باید زیاد می شده.
همیشه در طول تاریخ مردان هوسران و زنان جاهل بوده اند و خواهند بود ولی تلاش برای ترویج سیستماتیک این بیماری در سطح یک ملت در قرن 21 شرم آوره
سرطان چیست. تعدادی سلول بی مصرف شروع به تکثیر می کنند و همه منابع بدن بیمار را می بلعند و ان را از نفس می اندازند. حالا اقتصتد ایران همان بدن بیمار است که توسط برخی ناشایستگان بی مصرف و پر مدعا که به سرعت خانوادگی و باندی تکثیر می شوند از نفس افتاده و دارد....
وقتی میشه راجع این مسئله صحبت کرد که در همه موارد حقوق مساوی باشه مثل مهریه و نفقه و خیلی چیزها که مختص خانم هاس .
...
شاید فردا همه رو طلاق داد ملت باید توجه کنه..‌. بی توجه به افکار وارداتی ( با حال و احوال خانواده ایرانی همخوانی ندارد) و آلوده ( باعث کدورت ذهنی افراد از دنیای مادی و معنوی میشود) ، در مقام احترام بوسه به دستان پاک همه مادران و زنان عالم میزنیم...
سلام به کسانی که دوست دارند از هدایت الهی پیروی کنند.
خدا در کتاب قانون و هدایت مردم رفع اختلاف کرده یعنی خدا میدانست این همه جدل خواهید کرد لذا صراحتا اجازه چند زوجه به مرد میدهد همان جا هم می گوید یکی بهتر است
از عنوان این خبر حدس زدم یک زن باید این مطالب رو گفته باشه. وقتی متن رو خوندم دیدم حدسم درست بود.

معلومه که زنان از چند همسری مردان ترس و واهمه داشته باشند. هیچ زنی راضی نیست برای شوهرش شریک زندگی دیگه ای پیدا بشه. اما این خانم و بقیه زنان که مخالف این قضیه هستند باید بدانند این دستور و اجازه قرآن یعنی کلام خداست. و قطعاً خدا بهتر از انسانها میداند که فلسفه و ضرورت چند همسری چیست.

چرا فقط از زاویه تنوع طلبی مردان به این قضیه نگاه می کنید. دختران بسیاری هستند که سن آنان از ازدواج گذشته و تنها و بدون پشتیبان در حال زندگی هستند. زنان مطلقه زیادی هستند که توانایی اداره اقتصادی خود و فرزندانشان را ندارند. در ضمن هر دو گروه از لحاظ مسائل امنیت خانواده در خطر هستند و به سایه مردی برای ایجاد امنیت در زندگی شان نیاز دارند. همچنین هر دو گروه در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند و بخاطر نیازهای اقتصادی و عاطفی احتمال کشیده شدن به روابط خارج از ازدواج در آنها وجود دارد. در آنصورت مردان متاهل همان زنان مخالف چند همسری، بصورت مخفیانه آلوده به روابط با زنان مطلقه میشوند.

هر چند باید شرایط اقتصادی و اشتغال جامعه به گونه ای باشد که جوانان توانایی ازدواج داشته باشند و با تسهیل و افزایش آمار ازدواج، تعداد این دو قشر(دختران مجرد سن بالا و زنان مطلقه) به حداقل برسد.

اما باید قبول کرد در بهترین شرایط هم باز گروهی از دختران سن بالا و زنان مطلقه باقی می مانند و برای این گروه در صورتیکه مایل به ازدواج بعنوان همسر دوم مردی متمکن هستند، هیچ مشکل شرعی و قانونی وجود ندارد و مخالفت مطلق بعضی از زنان با این قضیه، مخالفت با حکم خدا و بالاتر دانستن دانش خود بر دانش خدا و در نتیجه کفر می باشد.
پاسخ ها
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چقدر هم کلام خدا برای شما ارزش داره!
پس همون خدا تو کلامش گفته مهریه حق زنه
قانون شما چرا برای حکم خدا حد و حدود تعیین می کنه و مهریه رو قسطی می کنه و میگه 110 تا و 14 تاش نقد و بقیه اش نسیه و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فعلا قانون مهریه عندالمطالبه که همان هم به نفع مردان دستکاری شده، تعیین وسایل و جهیزیه که وظیفه مرد است در اسلام و نفقه و عدم دست اندازی به حقوق زن را رعایت کن، مثل حضرت علی برای خانمت کارگر بگیر و در خانه کمک کن، برای بچه بزرگ کردن دایه بگیر که زنت سختی نکشد و بعد اگر توانستی عدالت اجرا کنی که خدا گفته هرررگزززز نمیتوانی و پولی ته جیبت ماند صدتا زن بگیر اصلا!!!خدا جنس بی جنبه مرد رو میشناخته که کلمه کلا رو به کار برده یعنی هرگز از اون لحظه تا اخر دنیا ...هروقت امام و معصوم بودی اونوقت حق اینکارا هم داری فعلا دنبال همون اولیش باش
ماشالله به قدرت
من یک مرد هستم و اصلا برایم قابل قبول نیست که عشقم ، همسرم را ناراحت کنم و در کنار او با کس دیگری نیز ازدواج کنم یا دل به دیگری بدهم. زن حرمت دارد، همان حرمت مادر.
حالا اگر ایشان با اجازه همسر اولشان با سه خانم مؤمنه ازرواج نمیکردند وضعیت جوانان کشور خوب میشد و همه ازدواج میکردند؟ خانم سلحشور بجای اشک ریختن برای ازدواج مجدد این آقا بهتر بود حداقل یکبار وزیر اقتصاد و وزیر مسکن را احضار میکردند که چرا قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرا نشده است؟ اگر نمایندگان عرضه داشتند این همه تورم و بیکاری و بی عدالتی در نظام مالیاتی کشور نبود تازه بعد از ۴ سال که هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اند بجای پاسخگویی تازه طلبکار هم شده‌اند و چنین صحبت میکنند که گویی تمام مشکلات کشور مربوط به ازدواج مجدد این آقا است. ایکاش ایشان میفرمودند برای چند میلیون خانم مجردی که با هزاران مشکل فرهنگی و اجتماعی درگیر هستند چکار کردند اگر هر تعداد از این افراد در کانونهای گرم خانواده‌ای مشابه این آقا زندگی میکردند بهتر بود یا وضعیت فعلی.
خدا تو قران به کسی سفارش نکرده دستور داده انقدر برای خودتون داستان راستان نباید زن سالاری اینه که فرمان خدا رو ندیده می گیرن اما مهریه و نفقه هزار چیز دیگه رو قبول دارن ...
گذشته از این ساختار خانواده انسان از ۶میلیون سال پیش تا همین صد سال پیش که فمنیسم د همه گیر شد یه مرد و چند زن بوده این در ژنتیک انسان هر چیزی غیر از فقط بخاطر زور گوی و زن سالاری که متاسفانه چند دهه هست که در ایران هم رواج پیدا کرده...
یه عده ای برای خودشون اسلام سفارشی نسخه می نویسند داشتن چند زن کاملا در قران امده و بی خودم برای خودتون سفسطه گری و هیچی گری نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خدا توی سوره نسا گفته شما هرگز نمیتونید بین چند زن عدالت برقرار کنید درواقع ازدواج مجدد رو توی همون سوره نهی کرده. شما داستان نبافید. انسان کلا 30 هزار سال قدمت داره 6 میلیون رو از کجا آوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گاهی کتاب بخون!!! محض اطلاعت قبل اسلام هم مردها هم زنها چند همسری داشتند و بچه هم متعلق به کسی میشده که زن بیشتر بهش علاقه داشته در موارد چند شوهری...گاهی باید از غار بیرون اومد !ضمنا حکومت دنیا 200 سال دست زنها بوده که نه خبری از جنگ بوده نه این گندکاریا ،اینم بخون به معلوماتت اضافه شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ناشناس 15:13میشه بگی قبل از 30 هزار سال قبل از انسان چی بوده؟؟؟ با ذکر مرحع و منبع موثق
من 4 تا که هیچ 10 تا زن میگیرم. خرج که از کیسه حاتم طایی بود ...........................
دقیقا باید گفت بگو با مشکلات چیکار کردی همه اینها فرافکنی
حرص نخور تا چند وقت دیگه عادی میشه
زن گرفتن زیاد هنر نیست
چون گه گل رفت و گلستان در گذشت، نشنوی زان پس ز بلبل سرگذشت ....
ایران فرهنگی غنی با مردمی دانا، فهیم و با عاطفه داشت و در حال حاضر تا حدودی دارد؛ که دشمنان به هر دست آویزی برای صدمه زدن به آن چنگ می زنند. این اخبار غم انگیز جز برای افسرده کردن ملت و مشغول کردن آنها به بیهوده ها نیست. مردم باید مردم ایران باید مهربای و عاطفه را درون خودشان حفظ کنند و از کیان اولین بلوک جامعه یعنی خانواده محافظت کنند.
استدلال این خانم کارشناس را از این جمله میشه فهمید:
... از کجا پول آورده که چهار خانواده را اداره می کند، حال آن که اکنون جوانان ما قدرت ازدواج ندارند؟
؟؟!!
خوب سر مردم رو گرم کردن ، زنهایی که به چنین ازدواجهایی تن می دهند چندین خصوصیت را باید داشته باشند، اولا روستایی و روستا زاده هستند که جو مردسالاری و فقر فرهنگی هنوز هم بیداد میکند در بعضی روستاها و صرفا برای پول یارانه بچه دار میشوند و برای پول دخترشان را میفروشند، و پر از عقده ها و سرکوبهای روحی هستند و احتمال انواع خشونت در اینده و اسیب به مرد توسط همچین زنان سرکوب شده ای بسیار بالاست..و اغلب چادری و مذهبی هستند متاسفانه که تبلیغ ضد چادر هم هست که کمک به پسرفت این زنان کرده ظاهرا، از طرفی مردانی که درگیر همچین مسائلی هستند غالبا از ناهنجاری های شخصیتی و جنسی متعدد رنج میبرند و در اغلب روابط هم ناتوانند و این ناتوانی را با به بردگی جنسی گرفتن چندین زن میپوشانند تا سرکوبهای جنسی و حقارتشان را مخفی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چقدر ادم متاسف میشه برای این اظهار نظر . الان دخترایی که کم هستند ولی با مردهای متاهل و مجرد بدون هیچ رسمیتی رابطه دارند و پسرها و مردهایی که هر هفته تنوع جدیدی را تجربه میکنند احتمالا شما راجع بهشان بهتر قضاوت میکنید و شهری هستند و روشنفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما قايل به پنهانكاري زير پوست شهر هستيد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
قابل توجه شما تمامی زنان این آقا تحصیلات آکادمیک دارند و حتی یکیشون 2 تا مدرک فوق لیسانس دارن...در ضمن خیلی از روستایی هایی که شما خار می دونیدشون بزرگ منش و با اخلاق و با فهم هستند که ناموسشون رو با هیچ چیز به خصوص پول عوض نمی کن
یکی از خانم هاش طفلک معلوم بود چقدر دلش خونه
گفت اونی که می خواستم نیومد خواستگاری
منم مونده بودم تو خونه
تازه این آقا شرط کرده از 50 سالگی به بعد باید عقدنامه رو پس بدیم و صیغه بشیم، تا ایشون بتونه دخترخانم های دیگه ای رو نجات بدهند!!!!!
آیا این بخش کلیپ رو دیدید؟
سرچ کنید پیدا میشه و می بینید...
اون زن ها اصلا براشون این شوهر مهم نیست براش کوچکترین ارزشی قائل نیستند
فقط مجبور شدند به این شرایط تن بدهند
این آقا هم به محض اینکه مثلا پیر بشه و از دست و پا بیفته هیچکدوم از این زن ها نگهش نمی دارند
و حق هم دارند
زن اگه عاشق شوهرش باشه، به مادر شوهرشم به دیده حسادت نگاه می کنه
چه برسه اینکه وایسه شوهرش 3 تا زن دیگه بگیره
این بدبخت هم بذارید دلش خوش باشه که 4 زن داره
ولی در حقیقت 1 زن رو هم کامل به دست نیاورده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مژگان خانم امان از بی شوهری که شما رو وادار کرده از روی حسادت این حرفها رو بزنید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
چقدر جالب با یک جمله این همه چیز تفسیر کردید:-)؟؟؟ هیچ کسی مجبورشون نکرده که زن این آقا بشن...این آقا هم حتما در خودش میبینه که می خواد در 50 سالگی همچین کاری بکنه...در پیریش هم خداش بزرگتر از دید محدود من و شماست و ان شاءالله اون موقع هم ازش کلیپ میاد بیرون و چشم زنان در میاد.
الان در کشور با 1 زن دارند مشکل اساسی برای زندگی کردن دارند وای بر اینکه 2 زن داشته باشند ناگفته هم نماند اهل تسنن 3 تا 4 زن دارند هر کدامشان حداقل 20 تا 30 فزند آوری دارند الان هر شیعه یک بچه تا دو بچه بیشتر ندارد 20 سال دیگر صبر کن باید از بعضی کشورها مانند هند مرد برای زنان وارد کنید صبر کن تا به موقع الان زنان ایران فقط دنبال پست و ریاست و کارند زنان اهل تسنن دنبال بچه آوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مشکل از تعداد زن نیست مشکل اوضاع اقتصادیست، این اقا که تبلیغات و چولش از جای خوبی تامین میشه قطعا ولی اگه کسی اندازه ایشون درامد داشته باشه میره ده تا بچه میاره چرا بیاد زندگیشو متلاشی کنه...د در برخی روستاها هم چند همسری فراوان است چون هزینه تامین معاش ندارند و عملا دخترشان را میفروشند که خرجشان کمتر شود، از سر دلخوشی نیست از سر نداریست
چند درصد جامعه جند همسری هستند ؟ بنظرم کمتر از یک درصد و چند درصد از مردان مجرد قطعا چند برابر و چند درصد متاهلینی که تنوع طلبی دارند در قالب ازاد و با تنوع بیشتر وبا گناه داشتن و نداشتن هم کار نداشته باشید پس این عکس العمل ها و پرداختنها فقط حاشیه سازی است و مشکل کشور نیستدر عین حال برخی افراد بگونه ای نظر میدهند که انگار این دختران که 3 نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند با زور تفنگ زن این اقا شدند . حتما پذیرفتند که بجای مجرد ماندن زن این اقا شوند . البته من اعتقاد دارم با شرایط عرفی و اجتماعی الان چند همسری حرام است لیکن افزایش قبح و تنفر بدین شکل و نگاهی بدین انزجار گونه به این افراد چه مرد چه زن قطعا درست نیست و حداقل حق نیست که نگاه به دختری که به سبب عدم امکان ازدواج یا هر دلیلی خود را با رابطه های مقطعی درگیر میکند و در برخی از گروهها شاید به خود نیز میبالد و افتخار میکند نگاهی سبک تر از خانومی که با این شرایط ازدواج کرده باشد
سلام دوستان من فكر مي كنم كاش همه چيز مطابق اسلام يود .نه برا لايي كشيدن تبصره هاي اسلامي بر داريم.
روابط مخفي انگار طرفدار بيشتري داره. فكر ميكنن زرنگ ترن. بابا حدا قل اگه بچه اي تو اين حالت به دنيا بياد حداقل تكليف تا حدودي روشن هست.ضمنا به فكر اون زني هم باشيد كه دوست داره زن دوم يا چندوم بشه .قرار نيست جاي همه حرف بزنيم.
الان دختره سه تا تو آب نمك مي خي سونه يكي از اونها رو جواب بده فكر ميكنه زرنگه.بعد ازدواج ه م كما كان رابطه هاي قبل برقراره اما چون رسمي نيست .....صداشو در نمي اره .
ماشالا همه زرنگ . با كمالات مدرن. دوست اجتماعي بلي همسر خير .ژنهاي جهش يافته ذبل
ظاهرا ، این یک حلال دینی است و عامل اون هم یک روحانیست
باید بتونیم که حقیقت رو بپذیریم
حتی اگر مخالف میل ما باشه
مطمئن باشید که اگر حلال خدا حرام جلوه داده بشه و یا حرام خدا حلال جلوه داده بشه آنهم بوسیله یک روحانی
مسلما مراجع عظام و دادگاه های روحانیت ساکت نخواهند نشست
بقیه حرفها ،،،فقط حرفه
در اسلام حکم چند همسری برای مرد هست بعضا علما گفتند در شرایط اضطرار و با رعایت عدل که در قران هم فرموده نمیشه عدل را کامل رعایت کرد. ولی هزاران حکم هم برای زن هست مثلا اصلا در خانه کار نکنه و نفقه بگیره و در مورد کودکان هم حتی شیر هم نده و فقط مسیولیت تربیت داره. خب اقایانی که فکر میکنن با تبلیغ چهار همسری حکم های زمین مانده اسلام زنده میکنند و خودشان هم عمل میکنند به این قوانین هم گوشه چشمی داشته باشند. برای هر زن یک خدمتکار و برای هر بجه یک ندیمه، خانه جدا برای هر زن و امکانات عرفی فراهم کنند. نه اینکه یک خانه نقلی برای ۴ زن و ۷ فرزند داشته باشند و سراخر بگن یک دست لباس برای بچه ها تو سال بسه و وفتی تعداد میره بالا به شکل عجیبی نیازهاشون میاد پایین. برای این فرد که فقط میشه ابراز تاسف کرد
این ابا ادعای نجات زن ها رو دارن یاد اون جک معروف میفتم که به یک مرد معتاد و پرخاش گر بیکار گفتن داداش چرا زن نمیگیری میگفت تا حالا دم به تله ندادم گفتن بابا تو خودت دامی، چاله ای، تله ای
حاج اقا تو خودت دامی چاله ای تله ای کسی رو گیر ننداز نجات نخواستیم
چرا این افراد میتونن جولون بدن وگرنه برای خیلی کمتر از این حرفها در زاویه های دیگه ادم ها رو بازداشت کردن و یا بردن توضیحات خواستن ولی یه عده نمیدونم به کجا وصلن که هر کاری میکنن ابی تکون نمیخوره
زن چهارم میگه من راضی شدم بعد 50سالگی صیغه بشم تا بتونه بره زن های بیشتری رو نجات بده.
نه تبلیغ می‌خواهد نه مبارزه نه این همه حرص. هم زنان اختیار ازدواج داشتند و هم خودش عرضه. حالا با این کار خودش را تحت فشار و مسئولیت مضاعف اندر مضاعف قرار داده به دیگران دخلی که نداره درب منزل کسی هم نزده نجومی هم نگرفته و.... مگه نماینده مجلس کیه که بخواهد هر نظری بده.
ای کاش خانم سلحشور ی کمی هم به فکر بی بندوباری جوانان و روابط نامشروع دختران و پسران و زنان و مردان متاهل آزاد و ولنگار میکرد که با وجود نمایندگان از لیست امید به راحتی در کشور جولان میدهند .ازدواج آن آقا امری شخصی است که نه خلاف شرع است و نه خلاف قانون . اما به حال این نمایندگان ناامید!!! باید تاسف خورد که با سیاست هاشون فساد در جامعه را ترویج میکنند.خانم سلحشور ی تا حالا چند طرح در زمینه مقابله با فساد و ولنگاری فرهنگی داده اید
اینها آبروی دین و روحانیت را یه طوری می برند که دشمن نمی بره!
ویل دورانت در لذات فلسفه صفحه 91 پس از آن که شرحی درباره آشفتگیهای اخلاقی امروز از نظر امور جنسی می دهد،می گوید:
«بی شک بسیاری از آن،نتیجه علاقه «اصلاح ناپذیری »است که به تنوع داریم و طبیعت به یک زن بسنده نمی کند.»
هم او می گوید:
«مرد ذاتا طبیعت چند همسری دارد و فقط نیرومندترین قیود اخلاقی،میزان مناسبی از فقر و کار سخت و نظارت دائمی زوجه می تواند تک همسری را به او تحمیل کند.»
«پروفسور اشمید آلمانی گفته است:...در طول تاریخ،مرد همیشه خیانتکار بوده و زن دنباله رو خیانت.حتی در قرون وسطی نیز برابر شواهد موجود 90 درصد از جوانان به دفعات رفیقه عوض می کردند و 50 درصد از مردان زن دار به همسرانشان خیانت می ورزیدند.رابرت کینزی،محقق معروف امریکایی در گزارشش-که به کینزی راپورت مشهور شده-نوشته است:مردان و زنان امریکایی در بی وفایی و خیانت دست سایر ملل دنیا را از پشت بسته اند...کینزی در قسمت دیگر گزارشش آورده است:«زن بر خلاف مرد از تنوع جویی در عشق و لذت بیزار است.به همین دلیل بعضی اوقات از رفتار مرد سر در نمی آورد.ولی مرد تنوع جویی را نوعی ماجراجویی تلقی می کند،آسان از راه بدر می رود و به نظر او آنچه مهم است لذت جسمی است نه لذت عاطفی و روحی.تظاهر به تماس عاطفی و روحی در مرد فقط تا وقتی است که فرصتی برای درک لذت جسمی پیش نیامده است.روزی پزشک مشهوری به من گفت:«پولیگام »بودن مرد(تنوع دوستی و تعدد خواهی) و«منو گام »بودن زن(انحصار خواهی و یکه شناسی)یک امر بدیهی است،زیرا در مرد میلیونها سلول «اسپرم »تولید می شود در حالی که زن در دوران آمادگی جز یک تخم از تخمدان تولید نمی کند.صرف نظر از فرضیه کینزی،بد نیست از خودمان بپرسیم:آیا وفادار بودن برای مرد مشکل است؟
هانری دومنترلان فرانسوی در پاسخ این سؤال نوشته است:وفادار بودن برای مرد مشکل نیست بلکه غیر ممکن است.یک زن برای یک مرد آفریده شده است و یک مرد برای زندگی و همه زنها.مرد اگر به تاریکی می پرد و به زنش خیانت می کند تقصیر خودش نیست،تقصیر خلقت و طبیعت است که همه عوامل خیانت را در او به وجود آورده است.»
به عقیده دکتر راسل لی زیست شناس،قناعت مرد به یک زن خیانت به نسل است،نه از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت;زیرا بسنده کردن مرد به یک زن نسل او را ضعیف می کند.نسل در چند همسری قوی و نیرومند می گردد.
یک جامعه دموکرات و آوانگارد جامعه ای است که مردم به سبک زندگی و منش و افکار دیگران احترام بگذارند.این تعریف یک جامعه آرمانی است.
فردی معتقد به مجردی است و تاهل را نمی پسندد
دیگری مایل به ازدواج سفید است
فرد دیگر به تک همسری معتقد است و افراد دیگری هم سبک زندگی چند همسری را می پسندد
و حتی سبک های زندگی دیگر ....
هر کسی مسئول زندگی خویش است و دیگران حق ندارند افکار و عقاید و سبک زندگی او را نادرست بدانند و با نگاه سخیف به او و عقایدش نگاه کنند.
دنیای امروز دنیای پلورالیسم و چند صدایی است و باید به آراء و عقاید هم احترام بگذاریم.
در دنیایی که همجنسگرایی در بسیاری از کشورها کاملا قانونی است باید به چند همسری هم به عنوان یکی از سبک های زندگی نگاه کرد و باید به این سبک زندگی هم احترام گذاشته شود.این شیوه تفکر عین روشنفکری و آوانگارد بودن است و معتقدم هر فردی حق دارد سبک و شیوه زندگی خود را انتخاب کند و حتی تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.
مگه شماها مسلمون نیستید؟؟ خب دین اسلام اجازه داده ۴ همسر اختیار کنید...
چند همسری نه بد است نه خوب
هم بد است هم خوب
به اظهار نظرها دقت کنید
هرکدام از بعدی به آن نگاه می کند
ابلته جریانی در کشور هست که برای زنان ودختران بدون همسر زنا را تجویز می کنند
چون برای نیاز خود چاره ای جز زنا ندارن
مهم این است که چند همسری اگر
همراه با عدالت وتمکن مالی وجسمی باشد و همسران در حدی راضی باشند خوب است
اگر چند همسری بدون امکان مالی باشد واز زن کارگری بکشد بد است
به هر حال اسلام راه حل خودش را دارد برای ساماندهی وضعیت اجتماعی
از مدلهای دیگران نمی توانیم استفاده کنیم
یا چند همسری و ازدواج موقت
یا خانه های فحشاء بهداشتی
یا منتشر شدن فحشاء درون خانه ها
شما چه راه حلی ارایه می دهید
اکثر اظهار نظر ها توهین وبدون راه حل است
وعده ای هم نظرات خوبی دارند اما راه حل ندارن
بیایی در باره راه حل صحبت کنیم
یه جا مثل آلمان زن رو بها میده صدر اعظمش شده سالهاست و انقدر ابر قدرت شده، فنلاند اکثریت مقاماتش خانمهای جوانند حتی هند که بسیار جو مردسالاری دارد تا مدتها همان مردها طرفدار بینظیر بوتوی مرحوم بودند و کشورهایشان هروز پیشرفت میکند انوقت ما بفکر تبدیل زنها به دستگاه جوجه کشی و تعداد شلوارهای اقایون هستیم ، جامعه ای که قابلیت های زنانش را سرکوب کند پیشرفتی نخواهد کرد ...زنها نسل ساز و در تصمیمات سیاسی مثل خانم مرکل بسیار هوشمندانه تر از مردان عمل کردند بدور از خشونت و جنگ.
الکی جبهه نگیرید بنده خدا کار خلاف شرعی نکرده که سرکوب میکنید الان تو جامعه بسیاری بسیاری از دختران وپسران باهم دوست ودر بسیاری موارد رابطه جنسی دارند چرا علیه انان جبهه نمیگیرید کم نداریم خانوده هایی رو که مرد بسیار گرم مزاج ودر مقابل زن سرد مزاج است ومرد باید یا غریزه خود راسرکوب کند ویا از راه حرام نیازش رو برآورده کنه ویاکارشان به طلاق میکشد درصد بسیار بالایی از طلاقها به علت همین غریزه جنسی است
باید یه سری از زن ها از این حسادت ها و توهمات دست بردارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اگه یه زن به چتد همسری اعتراض کنه حسادته ولی اگه یه مرد اعتراض کنه غیرته!تبریک میگم شما یه جنسیت زده ی واقعی هستین:)
وقتی شرع این کار رو مجاز دونسته به هیچ کسی ربطی نداره...
پروانه سلحشوری دقیقا در چه زمینه تخصص دارند که در هر موضوعی افاضه فضل می کنند،بابا همه چیز فهم ،متخصص همه چی ...هر آش
چرا مردان نباید طوری تربیت شوند که خود دار بوده و زود به امیال جنسیشان جواب مثبت ندهند . انسان بودن سخت هست ولی شدنی است . در ضمن کسی که نتونه به هوسش نه بگه مطمئن کارهای خلاف دیگر هم میکند . سعی کنیم فرزندانمان چه دختر وچه پسر را انسان تربیت کنیم نه مثل یک حیوان که فقط به غرایزش (جنسی و.....) اهمیت بدهد . کار اشتباه را توجیه شرعی نکنید
من اگر شوهرم با کس دیگری ازدواج کنه دلم میشکنه و دیگه هیچ علاقه ای بهش ندارم تر جیح می دم طلاق بگیرم
خاک تو سر این مردا ی اسکل که دارند دفاع میکنن عقل تو اون کله پوکتون نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار