بازدید 7020
۴
حیدرعلی عابدی در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

مالیات بر عایدی سرمایه راهکار مقابله با فرار مالیاتی/ مناطق آزاد بدون حساب و کتاب رها شده‌اند

مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن مقابله می‌کند. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است.
کد خبر: ۹۴۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 31 December 2019

تابناک اقتصادیمالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن مقابله می‌کند. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است.

حیدرعلی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: در حال حاضر فروش و صادرات نفت ما به حداقل رسیده و شاید یکی از دلایل اصلی که کشور به اینجا رسید، مربوط به حوزه سیاست خارجی باشد که نتوانستیم از برجام بهره برداری لازم را داشته باشیم.

عابدی با بیان اینکه وجود برخی ابزارهای قانونی فرار مالیاتی را تسهیل می‌کند، گفت: حساب‌های بانکی نیابتی و کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند. بانک مرکزی ساماندهی این بخش را باید در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم اصفهان در مورد وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس اظهار داشت: مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن مقابله می‌کند. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است.

عابدی با بیان اینکه باید در معافیت­های مالیاتی نیز تجدیدنظر شود تاکید کرد: معافیت مناطق آزاد باید برداشته شود. مناطق آزاد بدون حساب و کتاب رها شده‌اند. گرفتن مالیات از مناطق آزاد شفافیت اطلاعاتی به دنبال دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
زرشک
از هر تراکنش بانکی و هر چکی که مالیات بگیرید هیچ احد الناسی نمی تونه از مالیات فرار کنه یعنی چاره ای نداره. دیگه مالیاتهای دیگه رو بردارند. مالیات بر حقوق و مالیات بر ارث و همه چی. هیچ لازم نیست. اون وقت هر کی سکه خریده دلار خریده خودرو خریده هر چی خریده مالیاتش رو باید بده. نمی تونه نده. فقط کارمند نیست که مالیات میده. اون وقت مالیات کارمند با مالیات بازاری و تاجر برابر میشه. مالیات تولید کننده با مالیات دلال برابر میشه. الان فقط تولید کننده که محل مضخ داره و حقوق بگیر مالیات میدن. دلال و واسطه و بازاری و پزشک و غیره مالیات نمیدن.
خیلی ساده است. مالیات بر رازش افزوده رو هم بردارن. همه اش ساده انجام میشه.
اما باید اول مردم رو آگاه کنند وگرنه میشه قضیه بنزین.
اگر بنزین رو بعد از این آلودگی هوا و تعطیلی چند روزه مدارس سهمیه بندی و گرون می کردند و توضیح می دادن که با این وضع نمی شه ادامه داد، مردم قبول می کردند حداقل اینطور نمی شد.
کاش من و امثال من مسئول بودیم و می دونستیم چطور کشور رو درست اداره کنم. ملی اونی که می دونه ، کاره ای نیست. اونی که مسئولیت داره آگاه نیست.
این مالیات رو از اونی که میخواد بساز بفروشی کنه یا دلال هست نمی گیره از مردمی که خونه خریده میخواد عوض کنه میگیره.
وقتی ارزش پول کم ميشه و پول در. برابر اجناس و املاک کم ارزش میشود، اسمش رو میگذارند عایدی سرمایه و به مردم ضرر بیشتری می زنند. عایدی در اثر ایجاد ارزش جدید و واقعی بدست مياد نه کاهش پول ملی. دولت مردان ما ظاهرا تفاوتی بین این دو موضوع نمی گذارند. هدف، ظاهرا کسب درآمد است به هر بهانه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس