بازدید 4311

مترو هشتگرد برای مسافران رایگان است

کد خبر: ۹۴۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 31 December 2019

هاشمی درباره جزئیات بهره‌برداری آزمایشی از مترو هشتگرد توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه (۱۰ دی ماه) برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا مترو هشتگرد بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، در جمع خبرنگاران گفت: احداث مترو هشتگرد از زمان ایجاد مترو تهران-کرج و گلشهر و پروژه‌های شهری بود که امروز با تأخیری نزدیک به ۲۵ سال انجام شد.

وی در تشریح وضعیت فنی مترو هشتگرد افزود: بخشی از تجهیزات مخابرات و سیگنالینگ مترو هشتگرد به اتمام رسیده و در بخش مخابرات با استفاده از موبایل مشکل آن برطرف می‌شود، اما باید اعلام کنم در بحث سیگنالینگ که موضوع حساس و فنی است باید هر چه سریع‌تر مسائل فنی آن به پایان رسد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مترو هشتگرد از سوی مترو تهران بهره‌برداری می‌شود، گفت: بهره برداری از مترو کرج-هشتگرد به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد که تنها دو ساعت در روز با سرعت و تعداد کم مسافر فعالیت می‌کند و در بازه زمانی ساعت ۱۱ صبح و ۱۳ ظهر مسافرگیری انجام می‌شود تا مشکلات ناشی از کمبود‌ها در سیستم ریلی مشخص شود تا مدیریت مترو برای حل آن تلاش کند.

هاشمی ادامه داد: ما در خطوط ریلی بخشی به نام تست سرد و بخشی دیگر به عنوان تست گرم و سپس بهره‌برداری آزمایشی داریم و تأکید من به مسئولان این است که در مترو هشتگرد نسبت به مسائل سیگنالینگ زودتر و مؤثرتر عمل کنند.

او تأکید کرد: در زمان بهره‌برداری آزمایشی از مترو کرج- هشتگرد قرار است از مسافران پول گرفته نشود و سفر آن‌ها رایگان باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مترو هشتگرد از لحاظ تعداد واگن مشکلی ندارد و تنها یکی از مشکلات آن مربوط به برق آن است که با یک پست ATP حل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: بهره‌برداری از مترو هشتگرد در حال حاضر با یک قطار انجام می‌شود.

او در تشریح مصوبات امروز صحن شورا گفت: در جلسه سه‌شنبه‌های شورا که به صورت یک هفته در میان برگزار می‌شود، یکی از نمایندگان شورایاری‌ها با حضور در صحن شورا گزارش خود را ارائه می‌کند و در این جلسه نیز آقای قوچانی دبیر شورایاری محله باغ آذری در منطقه ۱۶ حضور یافت و گزارش خود را ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از آن وارد دستور جلسه شدیم که دستور‌هایی مانند اصلاحیه املاک، نشان شهروندی و تعارض منافع مورد بررسی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل