بازدید 10731
۱
گزارش

آغاز اختلاف دولت و فدراسیون برسرانتخابات فوتبال

وزارت ورزش بر این عقیده است که انتخابات فدراسیون فوتبال باید پیش از موعد مقرر و تا پایان سال 98 برگزار شود. اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون نیز از تأکید وزیر ورزش بر برگزاری هر چه زودتر انتخابات صحبت کرده اما گفته که با توجه به مشکلات پیش‌رو بعید است انتخابات به این زودی برگزار شود.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 31 December 2019

پس از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، بین وزارت ورزش و برخی اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون درباره زمان برگزاری انتخابات اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی تاج به دلایلی که ادعا شده پزشکی بوده است، از ریاست استعفا کرد اما با دربرگیری بسیار زیاد؛ با عواقبی که تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت و تا زمان انتخاب رئیس جدید، فدراسیون در بلاتکلیفی خواهد بود. بلاتکلیفی هم باعث ایجاد دو دستگی و اختلاف نظر خواهد شد. جایی که هرکسی به دنبال پیشبرد اهداف خودش است و در تلاش برای به قدرت رسیدن. تنها راه خروج از این بحران مطمئناً به نتیجه رسیدن و انتخاب رئیس جدید است که باید با برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص شود.

جلسه اضطراری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از استعفای مهدی تاج، روز گذشته برگزار شد. جلسه‌ای که از ساختمان فدراسیون به ساختمان وزارت ورزش و جوانان منتقل و تکلیف فدراسیون پس از استعفای تاج مشخص شد. یکی از مهم‌ترین این تصمیمات سرپرستی حیدر بهاروند بود که از این پس و در غیاب نایب رئیس اول (به دلیل استعفای علی کفاشیان) به عنوان نایب رئیس دوم امور فدراسیون را در دست دارد.

آغاز اختلاف دولت و فدراسیون برسرانتخابات فوتبال

مهم‌ترین مأموریت حیدر بهاروند که اکنون نفر اول فدراسیون فوتبال است، برگزاری انتخابات خواهد بود. انتخاباتی برای مشخص شدن جانشین مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون تا فدراسیون از شرایط بغرنج، خارج شود. فدراسیونی که اکنون در آستانه یکی از مهم‌ترین رویدادهایش که انتخابی المپیک 2020 توکیو است، رئیس خود را از دست داده، اما در چند ماه پیش‌رو بازی‌های مهم دیگری هم در برنامه خواهد داشت. مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر که مسلماً مهم‌ترین رویداد فوتبال ایران در سال 99 خواهد بود. وضعیت نامناسب تیم ملی در جدول گروه C هم این بازی‌ها را حساس‌تر می‌کند و نداشتن سرمربی و بلاتکلیفی تیم ملی، اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

فدراسیون فوتبال اکنون در شرایطی رئیس خود را از دست داده که مارک ویلموتس هم به دنبال فسخ قراردادش هنوز با فدراسیون در چالش است. چالشی که ممکن است ابعاد بزرگ‌تری پیدا کند و به نظر می‌رسد تا زمان عبور نکردن از این چالش تکلیف سرمربی بعدی مشخص نخواهد شد. حالا در نبود رئیس فدراسیون این اوضاع پیچیده‌تر شده و تمام این مسائل دست به دست هم داده تا مهم‌ترین مأموریت بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال برگزاری انتخابات باشد.

وزارت ورزش بر این عقیده است که انتخابات فدراسیون فوتبال باید پیش از موعد مقرر و تا پایان سال 98 برگزار شود. این موضوعی است که مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز به آن اشاره کرده و درباره زمان احتمالی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفته است: «هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم گیری کند و فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات را مشخص کنند.»

محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز از تأکید وزیر ورزش بر برگزاری هر چه زودتر انتخابات صحبت کرده اما در عین حال گفته که با توجه به مشکلات پیش‌رو بعید است انتخابات به این زودی برگزار شود.

واقعیت این است که وزارت ورزش تأکید دارد بهاروند پس از قرار گرفتن در رأس فدراسیون، مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند. این در حالی است که برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مخالف این موضوع هستند و تمایل دارند انتخابات در همان تاریخ 18 اردیبهشت 99 برگزار شود. با این شرایط اکنون اختلاف نظر بین برگزاری انتخابات پیش از سال 98 یا در همان اردیبهشت 99 است و باید در نهایت کدام طرف می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

پرونده فسخ قرارداد مارک ویلموتس، انتخاب سرمربی برای تیم ملی، پشتیبانی از تیم ملی در انتخابی جام جهانی 2022 قطر، مراودات مالی فدراسیون فوتبال با فیفا و مسائل مهم دیگری همه در گروی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال است و به نظر نمی‌رسد به تعویق افتادن انتخابات ثمری برای این فدراسیون داشته باشد. چه بسا شاید هر روزی که در انتخاب رئیس تعللی صورت بگیرد، ماجرای ویلموتس و فدراسیون فوتبال پیچیده‌تر شود و فدراسیون در شرایط بدتری قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
100 میلیاردی که این ویلتموس خواسته رو میخواهین چکار کنین؟ نکنه مثل همیشه میخواهین پرداخت کنین؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل