بازدید 4954
۱

ویلموتس با سرمربیگری اسکاتلند، بی‌خیال غرامت از ایران می‌شود

کد خبر: ۹۴۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 31 December 2019

با توجه به اینکه در هفته های اخیر اخباری در مورد احتمال درخواست غرامت سنگین از سوی مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران شنیده شده، حضور او روی نیمکت تیم ملی اسکاتلند می تواند منجر به توافق احتمالی او با تیم ملی ایران برای تصدی پست جدید شود.

به گزارش تابناک ورزشی، با توجه به در پیش بودن رقابت های یورو، اسکاتلند می خواهد به زودی و احتمالا ظرف دو هفته آینده سرمربی جدید خود را استخدام کند، اما آنها همچنین تصمیم به انتخاب سرمربی موقت هم در سر دارند.هفته گذشته الکس مک لیش، سرمربی تیم ملی اسکاتلند از این سمت اخراج شد و در روزهای اخیر اسامی فراوانی برای احراز این پست مطرح شده است؛ نام هایی چون مارک ویلموتس، اسون گوران اریکسون و آورام گرانت.

جالب اینجاست اتحادیه فوتبال اسکاتلند تا به حال بیش از چهل درخواست از سرمربیان مختلف داشته که خواهان حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور بوده اند و اخبار حاکی از آن است مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم های ملی بلژیک و ایران نیز در بین نامزدهای دریافت این پست جای داشته است.
مارک ویلموتس که در سال 2001 و در مرحله انتخابی جام جهانی در هامپدن پارک مقابل اسکاتلند موفق به گلزنی شد، چهار سال سرمربی تیم ملی بلژیک بود و آنها را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 هدایت کرد.

مارک ویلموتس در سال 2016 و به دنبال شکست مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولز در رقابت ها یورو از تیم ملی بلژیک اخراج شد. این سرمربی 50 ساله همچنین نیمکت پست ساحل عاج را با توافق دو طرفه در سال 2017 ترک کرد. در ادامه و چند ماه قبل نیز مارک ویلموتس هدایت تیم ملی ایران را در دست گرفت، اما دو شکست متوالی مقابل تیم های ملی بحرین و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی باعث شد دوران حضور او در ایران نیز کمتر از یک سال شده و خیلی زود به پایان برسد.
اسون گوران اریکسون که به عنوان اولین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس در سال 2001 شروع به کار کرد نیز به اتحادیه فوتبال اسکاتلند معرفی شده است.
روز پنجشنبه، اریکسون در مصاحبه ای گفت: "اسکاتلند یک کشور بزرگ در عرصه فوتبال است. آیا با آنها مذاکره می کنم؟ چرا که نه. صحبت نکردن رفتار مودبانه ای نیست. شناسنامه می گوید من سن خاصی دارم، اما من احساس نمی کنم هنوز هم مربیگری را دوست دارم. بسیاری از افراد هم سن هنوز قدرتمندانه کار می کنند و روی هاجسون یک نمونه است."
آورام گرانت، سرمربی سابق چلسی نیز یکی دیگر از نامزدهای هدایت تیم ملی اسکاتلند است. او در سال 2007 بعد از ژوزه مورینیو هدایت آبی های لندن را بر عهده گرفت و موفق شد با این تیم به فینال لیگ قهرمانان هم برسد، اما چلسی آنجا در ضربات پنالتی و در مسکو مغلوب منچستریونایتد شد.

مکینز، کلارک ، دیوید مویس و جک راس نیز از دیگر نام های مطرح شده در فهرست سرمربی احتمالی تیم ملی اسکاتلند هستند و اسلوان بیلیچ، سرمربی سابق تیم ملی کرواسی نیز ممکن است عهده دار این سمت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به همین خیال باشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر