بازدید 46731
تابناک ریشه‌های شغلی بیماری قلبی رئیس فدراسیون را بررسی می‌کند؟

همزمانی «شکایت» در فیفا با «استعفا» در ایران؛ سنگینی درخواست غرامت ۱۰۰میلیاردی «ویلموتسِ بامعرفت» روی قلب تاج

مهدی تاج که قرارداد ویلموتس را شخصا و کاملا محرمانه و پنهان از چشم رسانه‌ها و حتی مدیران فدراسیون نهایی کرده بود، احتمالا حالا متوجه شده است که وعده هایش برای قطع همکاری با مرد بلژیکی بدون پرداخت غرامت از واقعیت فاصله گرفته و آبروی حرفه‌ای اش در آستانه یک چالش واقعی است.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 30 December 2019

خبر استعفای مهدی تاج ـ آن هم به دلیل بیماری ـ بدون تردید خبر نخست ورزش ایران طی همه ماه‌های اخیر بوده، ولی این خبر در روزی رسانه‌ای شد که وکلای مارک ویلموتس از شکایت رسمی به فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران خبر داده اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ واکنش رسانه‌های ورزشی ایران در ماجرای قطع همکاری با مارک ویلموتس نشان داد که مهدی تاج، پشتوانه موثری در مواجهه با این مربی بلژیکی در دعوای حقوقی پیش آمده ندارد. چند خبرگزاری و سایت و روزنامه هر روز، جدی پیگیر پرونده فسخ قرارداد با ویلموتس و ادعای تاج، مبنی بر ندادن هیچ گونه غرامت دیگری به این مربی هستند.

فشار رسانه‌ها در مورد قرارداد پنهانی ویلموتس و خطای مشاوران خارجی تاج

رسانه‌ها همواره از ایرادات حقوقی قرارداد تاج با ویلموتس می‌نویسند و حتی توضیح رئیس فدراسیون مبنی بر بررسی قرارداد توسط چند کارشناس برجسته حقوقی خارج از فدراسیون را هم کافی نمی‌دانند. آن‌ها می‌پرسند چرا تاج از حقوقدان‌های داخل فدراسیون استفاده نکرده و این همه در امضای این قرارداد پنهان کاری کرده است و حالا چرا نام آن منابع برجسته حقوقی خارج نشین و معتمد خودش را مطرح نمی‌کند تا مردم بشناسند که چه افرادی چنین بند‌های عجیب و یکطرفه‌ای را در قرارداد دیدند و ایرادی نگرفتند؟

همه این مسائل، فشار روی تاج را غیرقابل تحمل کرده و باعث شده تا کار تاج به بیمارستان کشیده شود و سرانجام همزمان با اعلام خبر رسمی شکایت ویلموتس، وی استعفا کند. این استعفا می‌تواند تاج را از جهنم سوزان بحران‌های فدراسیون حداقل به شکل صوری خلاص و همه بحران را متوجه جانشینان و البته تصمیم گیران وزارت ورزش کند. حالا آن‌ها که روی برکناری کی روش اصرار داشتند و سپس روی انتخاب جانشینش می‌بالیدند، بیایند و جواب بدهند.

همزمانی «شکایت» درفیفا با «استعفا» درایران؛ سنگینی درخواست غرامت ۱۰۰میلیاردی «ویلموتسِ بامعرفت» روی قلب تاج

 

سنگینی غرامت ۱۰۰میلیاردی مربی بامعرفت روی قلب تاج

در این باره باید گفت که حتما بن بست در مذاکرات مقدماتی نمایندگان فدراسیون فوتبال با وکلای ویلموتس طی روز‌های گذشته به اطلاع تاج رسیده شده بود و رئیس می‌دانست که طرف بلژیکی راه شکایت و پیگیری حقوقی در فیفا را برگزیده است.

نکته مهم‌تر اینکه وکلای ویلموتس که زیر نظر همسر حقوقدان این بلژیکی ناموفق فعالیت می‌کنند، به صراحت اعلام کرده اند که در این شکایت از فدراسیون ایران «خواسته مشخص شان دریافت کل رقم قرارداد تا پایان مدت سه سال است!»؛ رقمی ارزی که می‌تواند بالغ بر هفت میلیون یورو باشد و به تنهایی فدراسیون فوتبال ایران را ورشکسته سازد. پول و غرامتی که حتی کل طلب بلوکه شده فدراسیون کشورمان از فیفا هم برای تسویه آن کفاف نمی‌دهد و می‌تواند عواقب بسیار ناگوارتری برای فوتبال کشورمان داشته باشد.

فدراسیون فوتبال و مهدی تاج که اعلام کرده بودند با پرداخت سه ماه جلوتر دستمزد ویلموتس، و دریافت نامه فسخ یکطرفه قرارداد از سوی او، دیگر نیازی نیست پولی به او داده شود و همینجا رابطه کاری تیم ملی با او قطع می‌شود، حالا انگار با واقعیت تازه‌ای روبه رو شده اند که احتمال محکوم شدن در دادگاه فیفا را جدی‌تر می‌کند.

همزمانی «شکایت» درفیفا با «استعفا» درایران؛ سنگینی درخواست غرامت ۱۰۰میلیاردی «ویلموتسِ بامعرفت» روی قلب تاج

چه بحران های دیگری قلب تاج را می خراشد؟

هرچند تا زمان برگزاری جلسات دادگاه مذکور و صدور حکم علیه فدراسیون فوتبال، چهارماه باقی مانده ریاست تاج هم به اتمام می‌رسد، اگر این موضوع را هم نادیده بگیرند، مساله انتخاب جانشین او در تیم ملی مطرح می‌شود که طبق شنیده‌ها درخواست برانکو هم به هیچ عنوان کم نیست و شرط مالی او برای پیوستن به تیم ملی ایران، هوش از سر مدیران فوتبال برده است.

کمتر از سه ماه دیگر دور برگشت مقدماتی جام جهانی هم آغاز می‌شود و تیم ملی باید از فروردین ماه، رقابت پرهزینه برای رسیدن به «جام جهانی قطر ۲۰۲۲» را آغاز کند؛ جامی که فدراسیون بعد از دو شکست مقابل بحرین و عراق، با یک بیانیه قول داده که حتما به آن صعود کند!

تیم ملی امید نیز به زودی باید به مصاف تیم‌های قلدر در انتخابی المپیک برود و برای شکستن طلسم صعود به بازی‌های تابستانی توکیو ۲۰۲۰ بعد از چهل سال تلاش کند. سهمیه آسیایی ایران در لیگ قهرمانان بر خلاف ادعای تاج که گفته بود در فصل جاری ۳ + ۱ خواهد بود، ۲ + ۲ اعلام شد تا مشخص شود نایب رئیس ‌ای اف سی حتی از عادی‌ترین تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بی خبر و غافل است و اینقدر مشغله و کار در داخل دارد که به این اولویت‌ها نمی‌رسد.

همچنین فشار فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال ایران در جریان بازی‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز خود یکی از دغدغه‌های جدی رئیس فدراسیون است؛ رئیسی که قول این اصلاحات را از زبان مسوئولان ارشد سیاسی دولت به اینفانتینو داد، اما حالا با تهدید‌های پشت پرده مبنی بر تعلیق فوتبال ایران با اتهام تبعیض جنسیتی روبه روست.

در آخر صف دغذغه‌های رئیس فدراسیون، تیم‌های باشگاهی بی پولی قرار دارند که خطر انحلال را تجربه می‌کنند و رئیس فدراسیون هم نمی‌تواند با گرفتن حق پخش و پول‌های چند ده میلیاردی تبلیغات محیطی، مانع تعطیلی تیم‌های بحران زده شود. مربیان خارجی یک به یک از ایران می‌روند و فوتبال کشور به دهه‌های آماتوری اش برمی گردد. در این اثنا بحران قومیتی و افزایش خشونت روی سکو‌ها نیز هر روز بیشتر شده و فدراسیون فوتبال نتوانسته آن را کنترل کند

نویسنده: مجید کوهستانی

همزمانی «شکایت» درفیفا با «استعفا» درایران؛ سنگینی درخواست غرامت ۱۰۰میلیاردی «ویلموتسِ بامعرفت» روی قلب تاج

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۳
تمام کسانی که بی لیاقتیشان را زیر پرچم اجنبی پنهان کرده بودند آخر و عاقبتشان برای فرار از مسئولیت اینست : تظاهر = تجاهل و در آخر تحویل زمین سوخته !خدایا شر نا اهلان و نامحرمان را از سر اسلام و انقلاب کوتاه بفرما
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
تا امثال مازیار ناظمی در وزارت ورزش باشند
شرایط ازاین بهتر نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
مگر دکتر جلیلی و احمدی نژاد که طرف دوسال مذاکرات ناشیانه و اشتباهات مکرر
باعث شدند تا ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل شدند
و این حجم از تحریم و کمبود و گرانی و بیکاری و فلاکت را به تمام مردم و کشور وارد کردند
مگر محاکمه و تنبیه شدند ؟؟
نخیر اتفاقا تازه طلبکار هم هستند !!!!؟؟؟
و می خواهند دوباره بیایند و کشور را به جنگ و نابودی کامل بکشانند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
حداقل خانه و زندگیش رو مصادره کنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه تا حواسشون رو جمع کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
وقتی فردی ناآشنا و کار نابلد برنامه 90 را تعطیل می کند و به نوعی به فساد در فوتبال کمک می کند و از عمد و با شناخت و مستقیم می کوشد تا چراغ
های زمین خاموش شوند و در آن
تاریکی معلوم نشود که بازیکنان چکار می کنند آیا هر کس سر پست خودش و با مسئولیت بازی می کند یا خیر باید هر روز منتظر این جور رویداد های ناگور و تلخ و هد رفت بیت المال باشیم مگر نه اینکه رسانه های مسئول خبر رسانی هستند. چشم و گوش سیما را در موضوع فوتبال و ورزش بستند.
علی
| Romania |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
دوستان عزیز همه مقصر هستند وقتی فوتبال به سمت نتیجه گرایی و برخورد های شبیه فوتبال حاشیه خلیج فارس رفت و خواسته های مردم و رسانه ها بر دوش مدیران حال هرچند بی لیاقت هم باشند، سنگینی کرد، این نتیجه رو داد. با این وضعیت بهترین مربی هم بیاد، نمی تونه. اگه تیم ملی دو تا پیروزی کسب کرده بود ، همه به به و چه چه راه انداخته بودند.الان دنبال قربانی می گردند. دوستان بیایید قبول کنیم ایراد ما فوتبال نیست ایراد از فرهنگ احساسی و غیر عقلانی ماست. به نظر من هر کاری که آقای تاج انجام داده دقیقا در راستای خواسته های مردم و رسانه ها بوده .اگه مربی ایرانی هم بود، همین حرف و حدیث ها و آبرو ریزی ها بلکه بیشتر و بیشتر از این موارد بود. این مساله رو کیروش فهمیده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
نتیجه مدیریت اصفهانیها فقط خسارت محض است. سالهاست اینا فقط ضرر میزنن
فوتبال آییینه تمام نمای وضعیت مملکت در تمام حوزه هاست
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
به معنای واقعی کاملترین جمله تاریخ
کوتاه و مفید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اقای تاج از رییس بانک مرکزی یادبگیر و قراردادهاتو دستوری یک طرفه کنید تا از این پیش امدها پیش نیاید.
اقتصاد ایران را رییس بانک مرکزی اش دستوری محض کرده و خنده داره طلای جهانی دیشب ۱۵۱۳ دلار شده باید حداقل یک هزارتومانی روی سکه طلا برود منتهی امروز سکه در این ساعت ارزون هم شده !!!!حالا اقای تاج شما هم قراردادهاتونا جوری کنید تا مثل این اقای رییس یکساله بانک مرکزی جایی تان گیرنباشد تا به راحتی اب خوردن با سرمایه های مردم بازی کنید
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
من با ورزش و اتفاقات اخیر آن آشنا نیستم. اما با آنچه از این آقای تاج در
زمان دولت اول احمدینژاد بیاد
،دارم توصیه میکنم که مسئولین این فرضیه را از نظر دور ندارند
آقای تاج با هر شرایطی بابت این همه خسارت باید در دادگاه محاکمه شود . مگر به کسانی در حاکمیت نزدیک باشد. زیان ایشان بر اقتصاد بیشتر از سلطان سکه است. قراردادهای آب دوغ خیاری و خسارت بر ورزش کشور از ناحیه ایشان بر کسی پوشیده نیستو اگر مورد بازخواست قضایی قرار نگیرد باید به عدالت شک کرد.
پاسخ ها
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خدا میدونه چقدر پورسانت گرفته
تاج گند زده حالا برای فرار از مسئولیت استعفا میده. اون موقع که قانون تصویب شد بازنشسته ها استعفا بدن سلطانی فر از تاج حمایت کرد حالا بیاد جواب بده. بعد میگویند همگان به قانون پایبند باشند.
آقایان تاج، ساکت و بقیه عتیقه های فدراسیون خودشون برن پول ویلموتس رو بدن.
پاسخ ها
نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
وقتی شاخ وزارت ورزش مازیار ناظمیه
از این بهتر میخواید بشه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
این عتیقه ها ضررشان کمتر از مدیران پایتخت است .
شفر ۹۰۰۰۰۰ دلار درخواست غرامت
استراماچونی ۵۰۰۰۰۰ دلار
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کالدرون
بازیکنان تحمیلی و خارجی بی کیفیت ابی و قرمز
مدیران ابی و قرمز عتیقه تر نیستند انصافا؟؟؟؟؟؟
چقدر به هم شبیه هستش اوضاع و احوال این روزهای مملکت یکی با گرانی بنزین میخاد مملکت رو به آشوب بکشه ... یکی میخاد با قراردادهای کاپیتولاسیونی ورزش کشور رو نابود کنه و... از قضا اینها همه یکدفعه هم با هم زمان شده ...
خیلی جالبه 100 میلیارد پول بیت المال و بریز تو جیب یه خارجی که هیچ کاری هم نکرده بعد با یه استعفا همه چی تموم با 100 میلیارد میشه برا 300 نفر شغل ایجاد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
فقط اعدام
سیستم مملکتی که نظارت مالی داخلش نیست آخرش همینه.
هاهاها ! تو يه دونه اي تابناك ! تو مملكتي كه متخصصين يا مهاجرت كنند يا خانه نشين شوند بايد هم اين اتفاقات بيافتد .
این ادمها تو ایران مسئول هستند...خیلی جالب و زیباست ... مهم اون یکصد میلیاردی که مربی میگره نیست... مهم اون مبلغی هست که تارج از ایشون میگیره. وگرنه هیچ دلیلی نداره با مربی مبلغ به این شکل و به این صورت و پنهانی انجام بشه. جای تاسف داره که مسئولین ما اینطوری هستند
عاقبت فراری دادن نوابغ و متخصصین از مملکت
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
و به کار گماردن متعهدین!
این جور مدیران را از کجا می آروند می گذارند سرکار؟، چطور بعضی ها با روسیه و چین در شرایط سخت هماهنگی می کنند و مانور بر گزار می کنند؟ چرا جایگاه چنین افراد شجاعی و دلسوزی در مدیریت دولت خالی است؟
در برنامه صدا و سیما آقای دادکان صراحتا اعلام کردند که آقای تاج قصد داشته آقای کی روش را حفظ کند ولی شخص وزیر اصرار داشته ایشان باید برود...لطفا حقایق را به مردم اطلاع رسانی کنید
خلاصه كه اوضاع بدجوري قاراشميش شده :))))) فقط فوتبال هم نيست هر جا رو دست بذاري همين جوري هاست .
باز هم ضعف مدیریت همه مشکلات مملکت فقط ضغف مدیرتی هست و بس، تاوان ندانم کاری مسولین بی تدبیر رو مردم داند الان هم این مردم هستند که باید تاوان اشتباه رو پرداخت کنند این مبالغ هنگفت داره از بیت المال پرداخت میشه گرچه دیگه بیت المال تو این مملکت رنگ باخته
بذار خارجی ها بخورند کمتر به ادم زور میاد
من هم بودم سکته کامل میزدم...
در صورت ورود این خسارت به فوتبال کشور ، آقای تاج می بایست از طریق مراجع قضایی بابت تضییع حقوق بین المال پاسخگو باشند .
آقای تاج از اول سیاست را وارد فوتبال ایران کرد و نتیجه اش این شد که می بینیم
بهتره زودتر محاکمه بشود نه بخاطر خلاف ورزشی اش بلکه بخاطر هزاران خلاف مالی
راه فرار از پاسخگویی در پیش گرفته
پس چون هوا پس شده خودشو زده به مریضی
حالا نگران نباشید کفاشیان خنده رو همه رو حل میکنه
قوه قضاییه باید ورود کند کی روش 8سال مربیگری کرد 2بار تیم را به جام جهانی برد کلی هیجان مثبت به مردم ایران داد اگر بازیکنان دردیدار با ژاپن اماتور بازی در نمی یاوردند تیم قهرمان اسیا می شد کلا 7میلیون یورو نگرفته بود حالا این بلژیکی که ضعیف ترین نتایج تیم ملی را گرفته بیاد و7میلیون یورو بگیره ......تاج وفدراسیون باید محاکمه بشن وخسارت را پرداخت کنند
ما از اول گفتیم مشاور خارجی تاج یعنی کشک ؛ بیل موس واسه چاپیدن اومده
وقتی خودت را عقل کل میدونی ، وقتی تصمیم خودت رو بالاتر از همه میبینی و احتمالا فکر میکنی نماینده خدا در زمین بابت فوتبال هستی معلومه کسی را لایق مشورت نمیدونی! همه جای کشور همینه. یک عقل کل تصمیم میگیره! آخر هم میگه من نبودم. وقتی سیستم پاسخگویی نیست معلوم است همین میشود.
مشکل ما عدم شفاف سازی است و اگر اطلاعات آزادانه بچرخه خیلی مشکلات حله و کسی جرات نمیکنه با بیکفایتی مسئولیت بگیره. چون زیر ذره بین مردمه
خسارت را تاج بايست از پول شخصي خودش بدهد ....
چه معجزه ای از بیلموس دیدند که قرارداد 3 ساله بستند؟
چیزی نیست بابا . 100 میلیارد پرداخت میشه و تاج سوار بر اسب سفید مثل قهرمان به دفترش و سمت قبلی باز خواهد گشت
اینا رو کی آورد به ورزش باچه رانتی اومدن حالا شدن مصیبت عظما از این موارد زیاد داریم زیاد اونم همه جا
آيا اين مدير (آقاي تاج) لياقت مدير بودن را داشته؟؟؟ خسارتي که عملکرد ايشان براي کشور داشته را چه کسي پاسخگو است؟
به خوبی یادمه که رسانه های سرخ با قلم های فاسد همه نوع سناریو سازی کردند تا کیروش از ایران بره و دلال کروات جانشینش بشه غافل از اینکه خارجی ها تعصبات رنگی دهه پنجاهی رسانه ها رو ندارند و فقط در قبال پول رنگ شال گردن عوض میکنند
چرا استعفا جناب رئیس؟؟ باش و پاسخ کارهای اشتباهتو بده
این بی تدبیریها چقدر ما ایرانیها رو تو دنیا خوار و خفیف کرده واقعا جای تاسف داره !!!!!!!! غیرت ایرانی کجاییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاج به زودی کارشناس برنامه مزدک میرزایی در هتریک می شود!
جمع کنید این لانه فساد فوتبال و این دستهای کثیف رو . واقعا در عجبم عده ای از هموطنان با این اوضاع مملکت چه رگ گردنی متورم می کنند.
کسیکه این بابا رو آورده و حمایت کرده ،غرامت رو بپردازد
فقط باید محاکمه شود و تا ریال آخر پول مردم که بدون کارشناسی باید به جیب این خارجی ها برود از خودش و تمام کسانی که اورا چند سال سر کار گذاشته اند گرفته شود تا مدیر دیگری بدون تخصص کاری را قبول نکند
8 سال ناکارآمدی شان را پشت کیروش قایم کردند
تاج مریض نیست ! دنبال فرار از بازجوییه! اوضاع فوتبال خرابه که عاملش خود تاج هست!
کمي قدر شناس باشيم و بدانيم ارتقاي جايگاه فوتبال ايران آنهم در شرايطي که کوهي ازمشکلات پيش روست ( ازجورکردن بازي تدارکاتي تا مربي و مسايل فيفاو...) کار عظيم ودر خور تحسيني بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
آره خیلی عظیم بوده ... اصلا میخوای اسمشو از تاج زاده به عظیم زاده انتقال بدیم؟
خيلى از جاهاى كشور به همين شكل مديريت مى شود .
نمایش جالبی بود
اول بستری شدن دربیمارستان بلافاصله بعدش استعفا بخاطر مشکل بخطرافتادن سلامتی !!!!
به جاش امنیت که داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
طلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
عجب :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
الان امنیت در شغل و ذهن و روح و روان ... هست. من هر روز به این امید میرم سر کار که نگهم دارن.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
میخواهی اونم ازت بگیرم راحت بشی ؟

مسخره
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خوب اين حق مسلم شماست،همون چيزي كه كاشتي درو ميكني، به قول قديميها،خلايق هر كه لايق عزيز برادر،
فساد....فساد و باز هم فساد
انقدر فساد در مین بدنه فوتبالی این کشور رخنه کرده است که حتی خارجیهایی که به ایران میایند با گذشت مدت زمان کمی متوجه وخامت حال این مریض در حال موت میشوند و با استفاده از ترفند های تجارتی و مذاکره چنان کلاهی بر سر مسئولین بیسواد ما میگذارند که بجرات میتوان گفت اثراتش را میتوان با تبعات قراردادهای ننگین ترکمنچای و گلستان و ..... مقایسه کرد . وای بر حال ما و وای بر حال ایران .....
ملت شبانه روز کار و فعاليت کنند و طبق مقررات ماليات و عوارض و ... هم پرداخت کنند بعداً اينطوري بدهند به يه شخص خارجي بره بخوره و به ريش ما بخنده!!!!
اقای تاج بر خلاف انتخاب بد ویلموتس اینبار انتخابی خوبی کرده .البته واسه خودش .سکته و استعفا .
اگر پس از غرامت ۱۰۰ میلیاردی ایشان اعدام شدند، می توان به شروع مبارزه با فساد در ورزش ایران امیدوار بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اعدام کمی زیاده رویه
محاکمه و پرداخت بدهی ویلموتس
یک سوالی دارم فدارسیون فوتبال عربستان امارات قطر کلا کشورهای حاشیه خلیج فارس اینهمه مربی اخراج می کنند حتی برانکو را بعد از چند نتیجه ضعیف به بدترین شکل ممکن اخراج کردند چرا پایشان به فیفا نمی کشه و دست به دامن واسطه گران نمی شه که مشکلشان را حل کنند آیا انها با درایت قرارداد می بندند یا مسئولان ورزش ما اشنا به قوانین قراردادهای بین المللی نیستند که از بیت المال مردم این همه هزینه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چون كارشون رو بلدند . متخصص هستند نه متعهد
جناب تاج دست کنه توی جیب مبارک و 100 میلیارد رو پرداخت کنه تا باشه که بره و به تنهایی قرارداد ببنده!
این افراد رو باید محاکمه کرد نباید گذاشت که به بهانه بیماری برن کنار
مگه آدم‌حرفه ای بوده که حالا آبروی حرفه ایش بخواد با چالش روبه رو بشه؟
باید به اقای تاج ثروتمند گفته شود که غرامت این قرار داد را از جیب مبارک بپردازد.این شاید نقطه عطفی در تاریخ این کشور باشد برای احساس مسئولیت بیشتر مدیرانی که با پول بیت المال تاس میریزند و حیف و میل ان کوچکترین اهمیتی برایشان ندارد.اقای تاج باید درسی باشد برای کسانی که از روی کم اطلاعی و یا بقول برخی بخاطر زد و بند با طرف مقابل قرار داد پول این مردم از فرهاد کولبر تا دختران شین اباد تا....را اینگونه بباد میدهند.
این وضعیت اسف بار سو مدیریت فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست. کل مملکت اینجوریه
چیز عجیبی نیس، مثل همه هنرنماییهای دیگه مابقی مدیران و مسوولان، یه سفره ایه، پهنه، اینام نشستن استفاده میکنن، گاهی اسراف میکنن...
تو این آشفته بازار اقتصاد ایران که مردم تحت فشار هستند یک عده غریبه با سوء استفاده از خلاء های قانونی و حقوقی بیت المال رو تاراج می کنند، واقعا به حال این دولت و تشکیلات باید تاسف خورد....
یعنی شما فکر میکنید آبروی حرفه ای هم داشت .باید غرامت این مدیریت افتضاح چند ساله رو خودش بده اگر این کشور حساب وکتاب داشته باشه .
بهترین راه حل واسه قبول نکردن مسئولیت = پیچیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
پیچوندن درسته نه پیچیدن مجیدجان
ببینید مشکل از کجاست که اتفاقاتی که در ایران می افتد، در هیچ کجای دیگر جهان نمی افتد!!
واضح تر بگم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
نگو كه سانسور ميشه
اتفاقا نباید با استعفاش موافقت میشد. باید میموند و جواب گتدکاریهاشو میداد. مدیرای ما فقط بلدن فرار کنن
فوتبال رو تعطیل کنید بره بابا
مردم اینقدر مشکلاتو بد بختی دارن که فوتبال میخوان چیکار
ما درهر موضوع وبرنامه اي حداقل صدسال از غربيها عقب هستيم حتي در علوم انساني ، ومردماني ساده لوح ولي متكبر ومغرور ومتعصب ايم (البته تكبر ،غرور ،وتعصب ناشي از ناداني است ) درهر كاري بايد خيلي دقت كنيم مخصوصاً در خريد فروش ومسائل بين المللي حتماً از وكلاي حاذق غربي استفاده كنيم ، متاسفانه مادربعد انقلاب بمرور در اثر سوء مديريت ورفتار زشت انقلابيون منحرف شديم وازانسانيت دور وبياخلاق شديم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
برادر من مشکل ما اینه که کسی که جایی رئیس میشه میشه خدا ی ان مجموعه دیگه هیچ کی جلودارش نیست و به هیچ کی پاسخگو نیست چندتا وزیر اینطوری اسعفا دادن رفتند فقط اون رقم قرارداد ه که طرف را گول میزنه وقتی میگه فلانی اینقدر از قراداد مال تو دیگه چشا گوشا اطرافیا همه سوت میزنن
زرشک
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
احسنت
متاسفانه ، تمام و یا اکثر امورات کشور داری مان مشابه همین فوتبال است
و تنها مردم بدلیل علاقه به فوتبال و دنبال کردن آن در جریان قرار دارند
والا در هر بخش و رشته و تخصصی در کشور وارد شوید و کنکاش کنید
به چنین اشتباهات و خطاها و حتی خیانت های بزرگی خواهید رسید
چگونه سریع وبدون هزینه استعفا بدهیم :
آی قلبم
زنگ بزن اورژانس
عکس روی تخت بیمارستان
استعفا
به همین سادگی !!!!!
البته ناگفته نماند... اگه فدراسيون تاج واسه خيليا نون داشت... واسه يه سريا آب داشت!!!!!!!
برا همین برنامه ۹۰ جمع شد دیگه
ایران پر از مدیر بی لیاقت
رفتن بانوان به ورزشگاه ديگه گناه اين بيچاره نيست! يه عده دست بردار زنان بيچاره اين مملكت نيستن رفتن زنان به استوديوم شده يه هيولا!
پاسخ ها
تتلیتی باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تا حد ممکن نباید اجازه ورود زنان به ورزشگاه را داد بانوان در این چند دهه اخیر عملکرد جالبی نداشتند پول مداری زرق و برق پرستی همه اینها بافث۶میشه که از تنبیه مدنی عدم ورود به ورزشگاه بشه استفاده بشه
امان از بی نظارتی!
پز عالی جیب خالی همین میشه دیگه وقتی نه پول داری نه سواد چرا میری قرارداد میبندی؟ هرکی توقع برد تیمش رو داره خودش پول بده ما هیچ توقعی جز به باد ندادن سرمایه کشور رو نداریم
آقای تاج با چه جراتی میاد و میگه من نباید به مجلس پاسخگو باشم
کسی که همه تصمیم گیری ها با خودش بوده
تیم ملی و باشگاه ها را با معظل روبرو کرده

بنظر افکار عمومی ایشان باید پاسخگو پنهان کاری اش بایست باشه
ول کنین کاکو فوتبال مون سی چیه ؟؟؟
آن سیاست مردانی که که مرتبا اروپایی ها را بهتر معرفی میکردند باعث گول خوردن مسئولین فدراسیون هم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اشتباه مثبت زدم هزاران بار منفی
جالبه بگم آقای تاج بحث پول ویلموتس که شده بود اذهان رو به این سمت برد که پولش (دستمزد ویلموتس) از بیت المال نبوده و از محل جایزه تیم ملی برای حضور در جام جهانی قبل بوده که (ظاهراً 8 میلیون دلار هست).
آقای تاج لطفاً به این سوال پاسخ بدهید. پول جایزه ای که به تیم ملی یک کشور تعلق می گیرد مگر جزو بیت المال محسوب نمی شود. اسمش هم که روش هست تیم "ملی" یعنی برای ملت هست این تیم. مثل اینکه پلیس محترم راهنمائی و رانندگی بگوید چون ما جریمه می کنیم پس کلیه پول جرایم برای ارگان خودمان میشود و پول آن نباید در خزانه عمومی قرار بگیرد ولی میدونیم که اینطور نیست. واقعیت این است که باید به طور کلی پول در بیت المال قرار گیرد. اگر هم حقی باشد درصدی از آن پول کلی باید باشد و نه همه آن. فدراسیون فوتبال یک شرکت خصوصی نیست.
مسئله فقط این قرارداد نیست به این بلژیکی کسی کار نمیداد باید زدوبندهای مخفی هم روبشه این بلژیکی میتونه اگه که زبانش بازشه کمک کنه که ریشه فساد در ورزش برای همیشه خشک شه به امید آن روز.
۷میلیون دلار؟اگر فیفا حق را به ویلموتس داد و خواهان پرداخت این مبلغ به وی شد.بهتر است کل فوتبال ایران تعلیق و تعطیل شود ولی این پول را صرف مردم کرد.
چیزی نگیم بهتره شدیم مصداق عبارت خلایق هرچه لایق. کیروش رو با اونهمه دلسوزی برای تیم ملی سر ناکارامدی و حرص رانت خودمون از دست دادیم
آقا ما مالیات میدیم که این طوری بشه؟ فوتبال نخواییم کی رو باید ببینیم؟
من فکر میکردم پول مالیاتی که ما میدیم و پول نفت برا رشد مملکت و رفع معضلات اقتصادی و رفع فقر و محرومیت بکار میره.آگه اینطور که پول رو اینطور بذل و بخشش میکنند. ما چرا باید مالیات بدیم که اینطور خرجش کنند. خییییلی مسخرست .اصلا فوتبال رو جمع کنن چی میشه.شده یکی از مسیرهایی فساد در مملکت
مردم درسختی زندگی می کنندبعضی هاچه قراردادهای
می بندند
موقع که مجلس در مورد وزیر ورزش سکوت کرده.باید هم ۱۰۰میلیارد از جیب ملت ایران به مربی ورشکسته و بدون کارنامه ای مانند ویلموتس پرداخت کرد.
در امریکای لعنتی هر کس اشتباه می کند باید از جیب هزینه اش را بدهد.
100 میلیارد پولی نیست مطمئنم چند هزار میلیارد درامد داشته است.
برای ادارت دولتی هم باید دولتمردان و بانک مرکزی باید خسارت تحریم و تورم را بدهند تا یاد بگیرند برای مردم مشکل درست نکنند.
ای کاش تمام مدیران بی کفایت که فقط به عشق و پز دادن پستهای مدیریت در جای جای کشور در حال تخریب کشور هستند به یکباره سکته میکردند و مملکت را از وجود خودشان نجات میدادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ان شاءالله
آقای تاج بیشتر ناراحت منافع از دست داده خودشه تا ورشکسته شدن فدراسیون فوتبال کشور. چون اگر هر چیزی غیر از این بود در دوره مدیریتش مسئولانه تر با موارد و مشکلات برخورد میکرد. حالا سوال اینجاست که واقعاً چه برخوردی با او خواهد شد و خسارات از جیب کی به این با معرفت بلژیکیشون باید پرداخت شود؟
با این شرایط سخت اقتصادی مردم چرا این دلارها به راحتی از کشور خارج میشه برای مربیان خارجی؟؟؟

چرا ورود مربی و بازیکن خارجی ممنوع نمیشه؟؟؟

بعد میخان 2ریال به مردم بدن مصیبت عظما میگیرن
پاسخ ها
تتلیتی باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
ورود مربی خارجی ممنوع بشه!؟فکرش را کن یعنی ورود فرگوسن و کیروش به تیم ملی ممنوع باشه ولی ورود اکبر میثاقیان و فرکی و مجید جلالی و علی دایی ازاد باشه!!!!!!!!!!!
تقصیره فردوسی پوره..........خخخخخخخخخخخخخخخخ
قوه قضاییه اول باید چهارچشمی مراقبت کند که از بیت المال این پولها پرداخت نشود. سپس به دستگیری و محاکمه عاملان این گونه قراردادهای ننگین اقدام کند.
چرا تاج بخاطر این خسارت هنگفت به بیت المال محاکمه نمیشه پس قاطعیت دستگاه قضا کجاست اقای دادستانی که در کوچکترین مسائل مملکت ورود میکنه حالا کجاست چرا این شخص را تحت تعقیب قرار نمیده چرا یک عده از مصونیت اهنین در برابر قانون برخوردارند؟؟؟؟؟؟؟
جناب رئیسی ورود کن و بساط فساد فوتبال رو جمع و جور کن.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
موافقم
دلشون برای مردم مستتضعف نمی سوزه بچه های مردم تو مدارس به خاطر کمبود امکانات زیر اوار می مونند یا اتش سوری میشه یا اینکه پلی نیست روی رودخانه که برن مدرسه . یا اینکه یک عده میرند نونشان را از باله در میارن این وقت برای فوتبال غرامت پشت غرامت /از جیب مردم .ایا اگر از جیب خودشان می دانند این طوری می کردند؟ باید محاکمه بشند ؟ کجاست عدالت . اون هم عملکردشان در مجامع بین المللی .چندسال ایران نتیجه جالبی نمی گیره .اقا تعطیل کنید بسه دیگه.مگه فقط تیم ملیه .تیم استقلال .تیم پیروزی .بسه تو را خدا
وچقدرزود بااستعفا موافقت شد
بهترین گزینه فقط علی دایی هست برای رییس فدراسیون
فوتبال دولتی تهش فساده جمع کنید تیمهای بیت المال خور را که نتیجه اش میشه همین، یک بار جام جهانی نریم تاحالا رفتیم چی شده مثلا حتی از گروه هم صعود نکردیم! خوب عوضش شروع گنیم کارهای اساسی و واگذا ی تیمهای دولتی
آیا هیچ قانونی یا بالادستی نبوده که جلوی این قراردادهای مزخرف رو بگیره؟ نماینده های مردم کجایید؟
كجايي فردوسي پور ؟
ريختن مال بيت المال به جيب بي انتهاي فوتبال بي خاصيت = تاوان دنيا و آخرت
اگر فوتيال را يك ورزش حرفه اي مي دانيد چرا باشگاه ها را خصوصي نمي كنيد؟
اقای تاج باید پاسخگو باشند خسارت باید پرداخت کنند
چقدر سیاه نوشتی خب. یکم روشنتر نمیشد؟؟؟؟؟
کل خسارت میلیاردی به بیت المال و جریحه دارا کردن احساسات ملت شهید پرور را باید دار و دسته اصفهانی های فدارسیون به رهبری تاج و ساکت باید پرداخت کنند نه کشور اسلامی ما.
مراکز نظارتی خواهشا ورود کنند.
با سپاس
طبق قانون ( همین قانونی بهش عمل نمی شود) هر کسی عمدا ویا سهوا به بیت المال مال مردم یا ذی حقی لطمه وارد کند وایجاد بحران نماید مسول ست تا دین بوجود آمده را ادا کند وگرنه باید برود زندان.
الان دقیقا مسولین معظم ومحترم قوه قضاییه می بایست ورود کنند وبررسی کنند چرا قرار داد را مخفی نگاه می داشته با علم به شفاف سازی امور دولتی و..وچرا ناگهان با استعفا در چنین شرایطی از پاسخگویی شانه خالی می کند.در وحله نخست تاج باید ممنوع الخورج شود وسپس به مراجع ذی حسابی وقانونی احظار شود..اگر یک شهروند بر اثر فشار اقتصادی بیاید کاری بکند تمامی قوا ومردم احساسا مسولیت می کنند و...الان دقیقا آن همه مسول ومردم و سازمان وذی حسابی وبازرسی دقیقا کجایند؟!!!
این معنی واقعی همان مافیاست که سالهای متمادی برفوتبال ایران حکمرانی می‌کند.
ادعای چندین سکته ناقص بهترین راه فرار از مسئولیت و خسارات وارده است، در صورتیکه در این سن سکته اولی بدومی طرف را از پای در اورده اما ایشون راست راست را میره.
بروید وعروسی لاکچری پسرش را ببینید.
جناب تابناک 7 میلیون نیس و 9 میلیون دلاره!!! یادت رفته 2 میلیون دلار رو هم بهش دادن؟!
عجب صبری خدا دارد.....

اگر من ......................................
بجای پرداخت غرامت از اموال خود و عذرخواهی بخاطر سوء مدیریت و تنبیه بخاطر نتایج افتضاح تیم بهترین روش سکته قلبی . آقای تاج و تیم حرفه ایی باید مانند سایر مدیران و رئسا پاسخگوی سوء مدیریت خود بوده و از معرکه در نروند.
بابا حالا این خوبه حداقل خودشو الکی زده به سکته و استعفا کرده. ما محمود احمدی نژاد داشتیم که با داشتن اوج درآمد نفتی قطع نامه ها رو کاغذ پاره میخوند
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
چرا رئیس قوه قضائیه درفوتبال مخصوصا در قراردادهائی که ازجیب بیت المال میره ورود نمیکنه تاکی بایدخسارت نمدونم کاریهای مسئولین را مردم بدهند
متاسفانه در همه قراردادهایی که امضا میشه مشخصا مسایل پشت پرده حرف اول را میزنه. حالا بعد از ماجرای ویلموتس دارند همان اشتباه در انتخاب را با انتخاب برانکو انجام میدهند.اقا کی میخواهیم به مربیان وطنی همانند یحیی گل محمدی اطمینان کنیم؟؟ بهترین گزینه همین آقا یحیی هست اکر به او اطمینان نکنیم قلعه نوعی و علی دایی هستند شما را بخدا در این وضعیت اسف بار اقتصادی مملکت پولمان را الکی به خارجی ها ندهید
چقدر از این پول به خودش رسیده؟؟؟
آقا دورهمی داریم یک نونی میخوریم.
گول خوردن همیشه توسط قشر فقیر و مستضعف رخ نمیده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر