بازدید 6422

ظریف امشب به مسکو می‌رود

کد خبر: ۹۴۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 29 December 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه به مسکو خبر داد و گفت: سفر امشب محمد جواد ظریف به مسکو در چارچوب رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد روسیه انجام می‌شود.

به گزارش تابناک، «سیدعباس موسوی» ظهر امروز در حاشیه مراسم میقات و ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طیف مختلفی از موضوعات در این سفر مورد رایزنی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین‌المللی در این سفر مورد گفتگو قرار می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر احتمالی وزیر امور خارجه به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت هم گفت: از وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست فوق‌العاده‌ای که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل است، دعوت شده است.
موسوی با بیان اینکه این نشست به منظور بحث و بررسی درخصوص منشور سازمان ملل توسط شورای امنیت برگزار می‌شود، ادامه داد: وزیر امور خارجه قصد شرکت در این نشست را دارد البته اگر برای ایشان تهمیدات لازم فراهم شود و رواید برایشان صادر شود.
وی سفر به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت را طبیعی دانست و اظهارداشت: در این نشست‌ها، معمولا وزرای امور خارجه دعوت می‌شوند به ویژه آقای دکتر ظریف که از دیپلمات‌های برجسته جهان هستند و درخصوص سازمان و منشور ملل متحد صاحبنظر هستند، حضور ایشان فرصت مغتنمی هم برای این نشست و هم برای ماست تا درباره یکجانبه‌گرایی آمریکا و همینطور چندجانبه‌گرایی که در منشور ملل متحد هم آمده است، بحث و تبادل نظر شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه چندجانبه‌گرایی توسط عده‌ای محدود از کشور‌ها زیر پا گذاشته می‌شود. ان‌شاالله نشست شورای امنیت طلیعه مبارکی برای چندجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل باشد.

سه شنبه آینده مجمع گفت و گوی تهران برگزار می‌شود

موسوی درباره برگزاری دومین مجمع گفت‌وگوی تهران طی روز‌های آینده در ایران ابراز داشت: سه‌شنبه هفته آینده مجمع گفت‌وگوی تهران با محوریت طرح صلح هرمز که آقای رئیس‌جمهور مبتکر آن طرح بودند، با حضور اندیشمندان و سیاستمداران کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. این اجلاس فرصت خوبی است تا از نزدیک طرح صلح هرمز از سوی اندیشمندان و دیگر شرکت‌کنندگان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم این طرح و این مجمع طلیعه مبارکی برای هم‌افزایی هرچه بیشتر بین کشور‌های منطقه باشد و اگر احیانا ابهاماتی در مورد این طرح وجود دارد، در جریان این مجمع و گفتگو‌هایی که در آن انجام می‌شود، برطرف شود.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره حضورش در در میقات ماه و صلیب که در کلیسای سرکیس مقدس تهران هم گفت: باعث افتخار است که امروز توفیق داشتیم در خدمت اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال ایران برای تبریک سال نوی میلادی و تولد حضرت مسیح (ع) برسیم.
وی ادامه داد: خدمت اسقف اعظم عرض کردم که یکی از زیبایی‌های ایران این است که تمام اقوام و ادیان به صورت مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی می‌کنند و این موضوع بر زیبایی‌های ایران افزوده است.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل