بازدید 7156
نماینده مردم شهربابک در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

در مقابل فرار مالیاتی پزشکان باید ایستاد/ لزوم جلوگیری از پرداخت پاداش به مدیران شرکت­های زیان­ده

بر اساس قانون قرار بود تا تا پایان مهر ماه ۹۸ تمام پزشکان کارت خوان داشته باشند که تا این لحظه کمتر از ۴۰ درصد آن‌ها کارت خوان نصب کرده‌اند. باید در مقابل فرار مالیاتی آن‌ها ایستاد.
کد خبر: ۹۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 29 December 2019

تابناک اقتصادیبر اساس قانون قرار بود تا تا پایان مهر ماه ۹۸ تمام پزشکان کارت خوان داشته باشند که تا این لحظه کمتر از ۴۰ درصد آن‌ها کارت خوان نصب کرده‌اند. باید در مقابل فرار مالیاتی آن‌ها ایستاد.

علی اسدی­ کرم، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره راهکارهای مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: درصورت مقابله با فرارهای بخش اعظمی از کسری بودجه کشور تامین خواهد شد. برای مثال پزشکان فرار مالیاتی دارند. بر اساس قانون قرار بود تا پایان مهر ماه ۹۸ تمام پزشکان کارت خوان داشته باشند که تا این لحظه کمتر از ۴۰ درصد آن‌ها کارت خوان نصب کرده‌اند. باید در مقابل فرار مالیاتی آن‌ها ایستاد.

وی در مورد اختصاص بودجه به دستگاه­های دولتی براساس عملکرد تصریح کرد: مجلس تاکنون به بحث بودجه شرکت­های دولتی ورود پیدا نکرده­ است. به نظر من مجلس باید امسال به بودجه شرکت­های دولتی ورود و سود و زیانشان را مشخص کند. با جلوگیری از پرداخت پاداش و کارانه ­های قابل توجه به برخی از مدیران این شرکت­ها صرفه ­جویی زیادی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم شهربابک افزود: بخش مالی شرکت­های دولتی مغفول مانده و مجلس کنکاش نکرده است که ببیند با وجود ضررهای هنگفت، مدیران برخی از این شرکت­ها پاداش­های زیادی دریافت می­کنند. باید ترتیبی اتخاذ شود که شرکت­های سودآور دولتی مشخص و آنهایی که وضعیت مطلوبی ندارند تعیین تکلیف شوند.

شرکت­های زیان­ده بودجه عمومی کشور را تحت الشعاع قرار می­دهند. ما امیدوار هستیم در این دور مجلس، کمیسیون تلفیق و احیانا صحن علنی به بودجه شرکت­های دولتی ورود پیدا کند.

اسدی در خصوص تهیه موارد موردنیاز کشور از بازار داخلی گفت: این اساس کار است. باید به هر قیمتی شده رونق تولید در داخل تقویت کنیم. در این راستا باید واحدهای تولیدی که نیمه فعال هستند یا احیانا خوابیده ­اند را فعال کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
باید پزشکانی که کارتخوان نصب نمی کنند را ممنوع الخروج نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
ببینید خود این آقا حاضر است با پذیرفتن مدیریت یک شرکت زیانده هم ممنوع المعامله شود و هم ممنوع الخروج؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
پزشکان جزو افراد تحصیل کرده جامعه هستند و توقع دیگری از آنها می رود....
البته پزشکان دلسوز و پاک کم نیستند ولی عده ای .....
پزشکان عزیز کشور دستگاه پوز رو تو مطباشون نمیذارن و وقت دادن مالیات 2 درصد هم جریمه میشن.
البته اونا جریمه نمیشن بلکه مردم جریمه میشن چون دکترای عزیز به جای 2 درصد 20 درصد بیشتر از مردم و مراجعه کننده ها میگیرن تا حواس همه جمع باشه که نباس با اونا درافتاد.
چه معنی داره که درآمد دکترا شفاف باشه؟؟ اگه اونا میخواستن درآمداشون شفاف باشه که نمیرفتن دکتر میشن می رفتن کارگر و کارمند میشدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
الان منظورت اینه کسی که میره پزشک میشه رفته که درامدش شفاف نباشه؟؟؟؟الان سالی یه میلیون نفر میرن پشت کنکور پزشکی که هر جور شده درامدشونو مخفی کنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
بالاخره دکترا از همین مردم کوچه خیابون هستن دیگه....میبینی که مردم چه له لهی میزنن بچشون دکتر بشه،لامصبا همشون میخوان یهجوری دکتر شن درامداشونو مخفی کنن....
اگر زورشودید یک خبر ی هم به ماکارمندان بدید
اگر کسی بتواند این قشر فرهیخته را مجاب کند که دین خود به جامعه(پرداخت مالیات) را همانند سایر مردم حقوق بگیر و کم درآمد انجام دهند، با انبیائ محشور خواهد شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
فرهیخته به کسی گفته میشه که بار بر دوش مردم نباشه و حقوق خود و جامعه رابشناسه.!؛ این وضع اسفناک جامعه و شکاف رو به رشد فاصله طبفاتی ناشی از توزیع غلط ثروت در بین جامعه است که در صورت ادامه حتی پزشکان محترم نیز از تبعات آن در امان مخواهند ماند.
سازمان امور مالیاتی فقط زورش به ضعفا و فقرا می رسه، به ثروتمندان و پزشکان نمی رسه، قانون مثل تار عنکبوته که فقط زورش به حشرات می رسه!!!
تا زمانیکه به اینها باج بدهند و‌دسترسی مالیاتی به حسابهای بانکی شون نداشته باشند همینه، ضمنا وقتی برخی مالیات نمی دهند بقیه حق خودشون میدونن که مالیات ندن
بهترین کار بنظرم آینه که شماره نظام پزشکی رو تغییر بدن و شرط گرفتن شماره جدید را منوط به نصب کارت خوان کنن و فعالیت بقیه غیرقانونی اعلام کنن... همون کاری که با پلاک های قدیمی انجام دادن!!
دستگاه کارت خوان هم نصب بشه، ۱۰ تا نقد میگیرند یکی کارت میکشه.
سازمان مالیاتی سازمانی بی حال در ایجاد زیرساخت ها و ایجاد پایه های مالیاتی متنوع است. ممیزین کمتر دنبال ناشناخته ها هستند و تنها بدنیال اشخاص و مودیان شناخته شده می روند تا زحمت کمتری برای دریافت مالیات متحمل شوند.
در خصوص شرکت های زیانده هم حرف درستی است . این چه مدیریتی است که هر ور زیان انباشته شرکت افزایش می یابد و هر سال پاداش هیات مدیره افزایش می یابد. باید هیات مدیره ای بکار گرفته شود که با تخصص و تعهد راه های کسب سود را بلد باشند و در صورت ایجاد سود و کاهش زیان مشمول دریافت پاداش باشند. و الا یک هیات مدیره که هیچ اثری بر فعالیت و سود شرکت نداشته باشد تنها سوابق مفید مدیریت خود را افزایش داده و از امکانات آن برخوردارند چیزی که امروز جامعه با آن مواجه است.
کارت خوان که دیگه همه دارن...بحث سر اینه که کارت خوان به سامانه امور مالیاتی وصل شده یا نه.
به شخصه عمل های جراحیمو فقط تو بیمارستانای دولتی انجام دادم تو این سالها و بیمارستانم قبل از پرداخت حقوق و کارانم مالیاتشو کسر کرده...توی مطبمم کارت خوان بوده همیشه ، ولی منم جزو اون شصت درصدیم که وصلش نکردم به سامانه امور مالیاتی...انشالله وقتی تصمیم بر این شد که "قانون برای همه" باشه وصلش میکنم،قانونی که برای یه گروه خاص اجرا بشه توهینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چرا؟ پزشک بزرگوار ؛ مگ مشاغلی وجود دارد که قانون مالیات براش اجراء نشه؟! هرکسی به بهانه ضعف در اجرای یک فانون و مقررات عمومی از پذیرش آن درمورد خود تردید کنه از زندگی اجتماعی برداشت درستی نداره و در یک جامعه پیشرفته مجرم شناخته میشه. البته شما حق دارید از بی بندوباری در هزینه کردن مالیات های ستانده شده از مردم شاکی و معترض باشی
واقعا" بی انصافیست و دور از انسانیت ، که عده ای بنام پزشک در مقابل قانون بایستند و حق بیت المال را ندهند از طرفی مسئولین هم بنوعی تسلیم این گردنکشی شوند . خیلی رنج آوره برای مردم . !!!!
بابا درآمد کجا شفاف است جز حقوق ،حقوق بگیران دولتی ،در شرکتهای خصوصی میران دریافتی‌های بالای ۲۵میلیون درماه دارند لیست دومیلیون پانصد تومانی به دارایی می دهند ،فروش بسیاری از شرکت‌های خصوصی
ند برابر فروش ابرازی است که مالیات را برمبنای آن پرداخت میکنند،پس این همه زندگی های لاکچری دربالای شهر تهران وسایر شهرها ازکجا درآمد کسب نموده که در طول
چند سال به چنین ثروت باد آورده ای رسیده آند
تا زمانی سیستم ان پزشکی وهمکاری . نان به قرض هم دادن .تعارض .یعنی .خود ارجاعی .بیمار فروشی .گرفتن رشوه .....وووووووووووووووووووووووووووووووووووباشند .عمرا بتوانید .الان سود ترین شغلها شده تایسیس مراکز درمانی .خالی کردن جیب بیمارانی که محتاج یک ارامش هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
متاسفم. کسانیکه به مشکلات جامعه و مردم بی توجه اند و حتی از آن برای خود درآمد میسازند مصداق آن شعر زیبای سعدی هستند که بر سردر سازمان ملل نقش بسته.؛
چقدر دلتون خوشه
دیشب مادرم رفته مطب دکتر ازش ویزیت دستی گرفتن
در حالی که دفعه قبل کارت کشیده
منشی هم گفتن مجبورن چون دولت داره حسابها رو کنترل می کنه
یعنی یکی در میان از بیمارها دستی ویزیت می گیرن. جامعه مریض پرور ما.
نه به طبقه محترم پزشکان بلکه به تمام آنانی که سهن و دین خود راربه صندوق هزینه های اداره جامعه پرداخت نمیکنند باید عرض کرد. توکز محنت دیگران بیغمی . . .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل