بازدید 4632

کاهش مصرف مخدر‌های صنعتی در مازندران

کد خبر: ۹۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 28 December 2019

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان گفت: مصرف مخدر‌های صنعتی در مازندران کاهش یافت.

به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، علی اصغر میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که جهت پیشگیری از این امر، مشارکت همه‌جانبه اقشار مختلف را می‌طلبد.

وی افزود: ایران در منطقه پیشانی مبارزه با مواد مخدر بوده که نظارت‌ها و پیشگیری‌های فراوانی جهت کاهش این آسیب صورت می‌گیرد. با توجه به چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی جامعه مشارکت همه‌جانبه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به‌منظور پیشگیری از وقوع اعتیاد گام برداریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: میانگین شیوع به اعتیاد در کشور ۵.۴ است، اما در مازندران ۲.۶ است همچنین بیش از ۶۲ هزار نفر و ۵۵۰ مرکز دارویی و غیردارویی تحت پوشش درمان هستند.

میرزایی گفت: در هشت ماه امسال ۳.۳ تن تا پایان آبان‌ماه کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۳۳ درصد افزایش داشت و بیشترین کشفیات با ۱.۲ تن کیلوگرم مربوط به تریاک بود همچنین تا پایان آبان ماه، ۱۰ هزار و ۴۶۱ نفر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پنج درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید
بیش از ۲ تن مواد مخدر در استان فارس کشف شد

افزایش میزان زنان معتاد به مواد مخدر

امضای تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان با ستاد مبارزه با مواد مخدر

وی تصریح کرد: همایش بزرگ استانی یاری‌گران زندگی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن هلال احمر با حضور مسئولان استانی و ۱۸ صنف از سمن‌های مختلف برگزار می‌شود.

میرزایی بیان کرد: در گذشته مصرف شیشه زیاد بود، اما خوشبختانه با فعالیت مرکز ماده ۱۶، متادون‌درمانی و کمپ‌ها شاهد کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی هستیم.

وی افزود: سند برنامه ششم توسعه مازندران جهت مبارزه با موادمخدر با رویکرد استان در عرصه جهت‌گیری استانی، ضربه زدن به باند‌های قاچاق، تقویت باند‌های اطلاعاتی، توسعه برنامه‌های پیشگیری و درمان، یاری‌گران سفیران پیشگیری از اعتیاد و بومی کردن راهبرد‌ها تدوین شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی