بازدید 2127

رای مخالف سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سوریه

سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره مکانیسم بین‌المللی تحقیق درباره جرایم انجام شده از سال ۲۰۱۱ در سوریه رای منفی داد.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 28 December 2019

سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره مکانیسم بین‌المللی تحقیق درباره جرایم انجام شده از سال ۲۰۱۱ در سوریه رای منفی داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در پیش‌نویس قطعنامه روسیه، حذف تمامی منابع و عبارات درباره سازوکار بین‌المللی بی‌طرف و مستقل، جهت کمک به تحقیق و پیگرد عاملان خطرناک‌ترین جرائم انجام شده از مارس ۲۰۱۱ در سوریه از بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۰ خواسته شده است.

این پیش‌نویس در کمیته پنجم سازمان ملل که مسئول امور اداری و بودجه است به رای گذاشته شد و تنها تواسنت ۱۸ رای موافق را به دست آورد و در مقابل ۸۸ کشور (از جمله ترکیه، قطر، انگلیس، فرانسه و آمریکا) با آن مخالفت کرده و ۴۷ کشور دیگر (از جمله مصر، امارات، هند و صربستان) از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ قطعنامه‌ای درباره ایجاد یک سازوکار بین‌المللی بی‌طرف و مستقل برای کمک به تحقیق و پیگیری حقوقی عاملان جدی‌ترین جرائم انجام شده در سوریه از مارس ۲۰۱۱ را تصویب کرد.

این سازوکار بر جمع‌آوری و بررسی اطلاعات و مدارک مربوط به جرائم انجام شده در سوریه برای کمک به روند کار دادگاه‌ها و هیات‌های حقوقی مبتنی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر