بازدید 6546

هشدار ناجا به اجاره‌دهندگان حساب بانکی

کد خبر: ۹۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 28 December 2019

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا به افرادی که حساب‌های بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند، هشدار داد.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ اکبری، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره کلاهبرداری با خرید و فروش کارت‌های بانکی اظهار کرد: برخی کلاهبرداری‌ها از سال ۸۸ و از طریق تلفن‌های ثابت صورت می‌گرفت و برخی با تلفن‌های ثابت ارگان‌های دولتی و با روش‌های خاصی اقدام به خرید کالا می‌کردند.

وی با بیان اینکه با فراگیر شدن تلفن همراه بیش از ۹۸ درصد کلاهبرداری‌ها از طریق تماس تلفنی و اعلام برنده شدن و ارسال پیامک‌های متعدد صورت گرفت.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداران بدین شکل بود که با نوشتن متنی درخواست پول می‌کردند، افزود: آن متن به صورت سراسری ارسال می‌شد و برخی از شهروندان وجوهی را به شماره حساب ذکر شده واریز می‌کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در سال‌های اخیر کلاهبرداران از طریق کارت‌ها یا حساب‌های بانکی اجاره‌ای سو استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که با حضور معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه، معاونت فضای مجازی دادستانی کشور، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات و بانک مرکزی جلساتی برگزار شد حدود ۱۹ هزار شماره حساب شناسایی و با دستور قضایی مسدود شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه افرادی عامدانه و عالمانه با کلاهبرداران همکاری می‌کنند و کارت خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند، بیان کرد: این افراد به لیست سیاه پلیس اضافه و حساب‌های بانکی‌شان مسدود می‌شوند.

سرهنگ اکبری اظهار کرد: اگر افراد بیشتر از دو بار در اجاره دادن کارت و حساب بانکی شان دخالت داشته باشند، محدودیت‌های بانکی در سراسر کشور برایشان لحاظ می‌شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: مردم نسبت به هشداری‌هایی که پلیس می‌دهد هشدار باشند.

وی افزود: معمولا شماره تلفن‌هایی که با آن‌ها برای کلاهبرداری تماس می‌گیرند اعتباری، ایرانسل و یا رایتل هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان