بازدید 25361
پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات خارجی زمستان محروم شد!

پیام مشترک کالدرون، استراماچونی، کی‌روش، ویلموتس و برانکو به فوتبال دولتی ایران؛ به ما «دروغ» نگویید!

برای مردم روشن شده که مقصر کیست. آیا کی روش و برانکو و ویلموتس و دنیزلی و استراماچونی و کالدرون، همگی با هم دروغ می‌گویند و حق با سیستم دولتی ورزش ایران و مدیرانش است که با خزانه خالی از دلار، زیر قرارداد‌های کلان را امضا می‌کند و کشور را با چالشی اعتباری در مقیاس جهانی مواجه می‌سازند؟
کد خبر: ۹۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 28 December 2019

فوتبال ایران کامل درگیر بحران فرهنگی عمیقی با سرمربیان برجسته خارجی شده است که از آن به «بحران عدم صداقت» و یا همان «دروغ» تعبیر می‌شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ده ماه پس از بیانیه‌های خشن کارلوس کی روش علیه مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و افشای چهره واقعی و چندگانه آن‌ها در محافل خصوصی برای مردم، شش ماه پس از فسخ یکطرفه برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق پرسپولیس و مصاحبه‌های آتشین مرد اغلب آرام کروات علیه برخی مدیران دروغگوی باشگاه، سه هفته بعد از فرار ناگهانی آندره آ. استراماچونی از چنگ مدیران کمین کرده پشت درب منزلش به فرودگاه و ترک استقلال صدرنشین با اسم رمز «دروغ»، جمعه ششم دی ماه، سرانجام نوبت به گابریل کالدرون رسید تا پس از پایان نیم فصل با عنوان صدرنشین، علیه «دروغ مدیران» فریاد برآورده و پرسپولیس را با شروطی جدی برای بازگشت، ترک کند.

در حالی که مشکل مالی بین باشگاه استقلال و سرمربی موفق ایتالیایی اش، آرام آرام به گره کوری تبدیل شد که در نهایت این باشگاه را مجبور به تن دادن به بازگرداندن معاون مستعفی آبی‌ها کرد، حالا سرمربی پرسپولیس نیز به شدت با مدیرعامل و برخی عناصر داخلی باشگاه به مشکل خورده و به نظر می‌رسد او نیز نمی‌تواند تناقض‌های نمایندگان دولت در نقاط حساس ورزش ایران را هضم کند.

Related image

مشکل استراماچونی با فتحی و خلیل زاده چه بود که با وجود علاقه بسیار، تیمی که هواداران رقیب هم از سبک بازی اش لذت می‌بردند را در میانه راه رها کرد و بیکاری در خانه را به ادامه کار ترجیح داد؟ مشکل گابریل کالدرون با انصاری فرد چیست که دیشب در ورزشگاه آزادی روی میز کنفرانس خبری کوبید و با کلماتی شفاف و واضح، خواستار پایان دروغ و آغاز «احترام» شد؟

حالا برای مردم روشن است که مقصر کیست. آیا کی روش و برانکو و ویلموتس و دنیزلی و استراماچونی و کالدرون، همگی با هم دروغ می‌گفتند و می‌گویند و حق با سیستم اداره دولتی ورزش ایران و مدیران انتخابی اش است که بدون اینکه ارزی در جیب داشته باشند، و فکری برای انتقال دلار‌های نداشته خزانه به حساب مربیان استخدام شده شان بکنند، پای برگه‌های قرارداد را امضا می‌کنند و کشور را با چالش بزرگ اعتباری و روانی در مقیاس جهانی مواجه می‌سازند؟

افشای تمام عیار بی تدبیری و چرخه معیوب توسط کالدرون

آتش خشم سرمربی آرژانتینی که سه هفته است دندان روی جگر گذاشت تا به قول خودش «طبق تربیت خانوادگی»، پرسپولیس را در نیمه راه رها نکند، بالاخره مقابل خبرنگاران شعله کشید و او آنچه اغلب همتایانش از بازگو کردن صریح و بی پرده اش خودداری می‌کنند، را به زبان راند.

آنچه کالدرون و استراماچونی با افشاگری خود انجام دادند، می تواند فوتبال ایران را از خواب زمستانی سنگینی که دهه هاست گرفتارش شده بیدار کند و آغاز راهی باشد که در آن مدیران دولتی جرات نکنند با همراه ساختن سرمربیان خارجی، منافع شخصی خود را از جیب فوتبال تامین سازند و پس از مدتی نیز باشگاه های بخت برگشته و فدراسیون ورشکسته را به مدیر بعدی تحویل دهند. روی دیگر سکه نیز آن است، مدیرانی که حکم خود را از وزیر دولت دریافت می کنند، قید استخدام مربیان سطح اول و باکلاس جهانی را بزنند و بار دیگر روی به مهره های بنجلی بیاورند که اگر از لحاظ دانش به مراتب پایین تر از همتایان ایرانی شان هستند، اما حرف گوش کن می مانند و به حریم قرمز مدیران و اطرافیان نزدیک نمی شوند و البته همیشه هم در فوتبال ایران مشتری دارند و بین تیم های دولتی دست به دست می شوند.

زخم کالدرون چگونه سر باز کرد؟

کالدرون از اینکه مدیرعامل زیرک باشگاه، در رسانه‌های نزدیک به خود خشم و ناراحتی او را به مسائلی همچون خرید بلیت فرست کلاس هواپیما به بوئنوس آیرس و یا تصویب پاداش پیروزی‌های تیم برای کادرفنی مرتبط کرد، به تنگ آمد و مجبور شد فریاد بزند و بگوید که شخصیتش تا این حد ذلیل و پست نیست که برای چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای ابراز نگرانی کند. او واژه «گدا» را به زبان آورد و با طعنه ای خطاب به انصاری فرد، خواستار احترام شد. کالدرون شش ماه سرش را پایین انداخت و کار کرد تا در صورت اثبات توانایی اش، بتواند حرف هایش را مستقیم به هواداران باشگاه برساند و جمعه سرانجام وقتش فرا رسید.

او از اینکه محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه در جلسات مستقیم، بار‌ها روی مشکلات مالی و تاثیر آن‌ها در عدم تسویه مطالبات مربیان و بازیکنان پارسال گرفته تا امسال تاکید کرده، اما بحث که به خرید بازیکن خارجی در نیم فصل کشید، سریع گزینه خودش را معرفی کرده شاکی است. کالدرون با خود می‌گوید اگر باشگاه پول برای پرداخت حقوق و دستمزد بازیکنان و مربیان فعلی اش را ندارد، چگونه روی خرید دو بازیکن خارجی تازه اصرار می‌ورزد؟

کالدرون که پیش از این در ماجرای خرید جونیور براندائو علیه ایرج عرب نیز دست به افشاگری زده بود و این برزیلی را خارج از لیست هفت مهاجم خود دانست، حالا بار دیگر نوری بزرگ بر پشت پرده فاجعه بار فوتبال دولتی یران تابیده است. این همان عامل بدبختی و سیه روزی و بدهی‌های عظیم و تمام نشدنی دو باشگاه سرخ و آبی پایتخت است

 

حکم محرومیت پرسپولیس از نقل وانتقالات خارجی با امضای کالدرون!

کالدرون که تصمیم گرفته مقابل این جریان بایستاد، بعد از افشای این رسوایی بزرگ در ساختار مدیریت باشگاه صراحتا خواستار اضافه شدن دو بازیکن داخلی بجای دو یار خارجی در تعطیلات نیم فصل شد تا از محل بودجه خرید دو بازیکن خارجی جدید، بدهی به بازیکنان و مربیان فعلی و گذشته تا حدودی تسویه شود.

در واقع کالدرون، پرسپولیس را از نقل و انتقال زمستانی بین المللی محروم کرد تا نشان دهد اگر تشکیلات عریض و طویل صدور مجوز حرفه‌ای توان متوقف کردن چنین سیستم معیوبی را بخاطر فشار‌ها و اعمال نفوذ‌ها ندارد، او خود یک تنه اصول فوتبال حرفه‌ای را در تیمش پیاده می‌کند و اگر توانایی پیاده کردن چنین کاری را نداشته باشد، دیگر به ایران برنخواهد گشت.

سابقه و کارنامه کالدرون، استراماچونی، ویلموتس و یا برانکو نشان می‌دهد که هیچ یک شخصیتی جنجالی و افشاگر در تیم‌های سابقشان نداشته اند و تنها در ایران با سیستم فریب و دروغ و تناقض گویی به مشکل خورده اند و نمی‌توانند فساد ریشه دار استقرار یافته در فوتبال دولتی ایران را تحمل کنند. آن‌ها ضرورت خارج کردن فوتبال و حقوق حقه اش از یوغ دولت را فریاد زده اند. آیا کسی صدای این آدم‌های حرفه‌ای را می‌شنود؟

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
کالدرون کارش درسته
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
کاش کالدرون یا کی روش یا استرا وزیر ورزش بودن! ورزش پاک میشد
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ولی ابزار کارش درست نیست
تمام مسئولان ما اسلامی هستن و دروغ نمیگن
مافیای دولتی که هدفشون فقط نتیجه‌گیری تیم‌ها هست رو هم به این موارد اضافه کنید.
خیلی وقته که حال هواداران و طرفداران فوتبال از اینان و آمران آنها که در راس و بدنه کادر ورزش قرار دارند بهم میخورد و آز آنجایی که همه به هم وصل هستند ، سرنخ اینان کلاف سردرگرم شده ، یادمان نرفته که یک زمانی می گفتند که مدیر باید از خارج و از بلاد کفر بیاریم بلکه اینان طبق آموزه های خود حداقل درست و راست کار میکنند
فکر کردید بازیکنی که در کشور خودش سالی 50 هزار یورو به زحمت می گیرد (نمونه اش بازیکن اروپای شرقی استقلال که حتی فیفا هم به قرارداد بالایش در ایران شک کرده بود) چطور می شود قراردادهای صدها هزار دلاری بدون پرداخت مالیات همراه با اجاره خانه و ... در ایران باهاش می بندند!؟ شک نکنید بیشترش پورسانت مدیران هست، نمونه اش ع.خ معاون ورزشی استقلال که با پول قراردادها الان در سوییس اقامت می کند!
متاسفانه دروغگویی در جامعه ما نهادینه شده است و در حد دولتمردان و نمایندگان و ... و ... در کشور به راحتی و بدون هیچگونه قباحتی دروغ می گویند. یکی می گوید از اول انقلاب تا الان حقوق نگرفته ام. یکی دیگر می گوید کل دارایی من چند میلیون تومان است و ...
سالهاست که مردم ایران از خیلی از مسئولین دارن دروغ میشنوند
آن هم به بهانه مصلحت!
خدا از سر تاج نگذرد که آبرو و اعتبار فوتبال ایران را برده البته هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس قطعا مقصرند
دروغ مملکت رو گرفته حالا چون این خارجی ها دارند فریاد می زنند یادتون افتاده؟!
باید گفت اکثر مسئولان کشور یا دروغ میگویند یا از مسئولیت خود فرار میکنند و فکر میکنند هنوز مردم در زمان اول انقلاب به سر میبرند که انحصار رسانه در اختیار انها هست ومردم برای اگاهی رسانه ای در اختیار ندارند واینگونه به مردم توهین میکنند
این فریب و دروغ فقط تو فوتباله و شاکیش فقط مربیای خارجی؟ حالا که صدای اونها رو شنیدید صدای مردمی که از دروغ به تنگ اومدن رو هم بشنوید.
همین سیستم فریب و دروغ که تو فوتبالمون وجود داره تو اقتصاد و سیاست و اجتماع و آموزش و.... هم هست
تدبییییر و امید!؟؟؟؟
فقط حرف
چه شود! وقتی تو بلک لیست FATF هم برویم.....
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
تو اصلا میدونی اف ای تی اف چیه؟
خار
| Netherlands |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
خیلی اوضاع مون بهتر بودو تودیگه نمیخادما روبترسونی
نه فقط برای فوتبال که برای تمام سطوح مدیریتی دیگر هم باید از خارجی ها استفاده کرد چون صرفنظر از توان علمی و مدیریتی انصاف و وجدان و در یک کلام تعهد هم دارند.
امان از دروغ ، از اول بگيد ندارم ، نميتوانم ، نميشه ، نميخوام ، از اول بگو من همينه كه هستم
این مملکت زمانی بدبخت شد که وزیر خارجه و سفارتخونش برای برگرداندن یک سرمربی دست به کار شدند.
سرمربی نه یه شخصیت سیاسی و نه یه فرد دیپلماتیک،چرا باید وزیر خارجه یک مملکت با اون معاشرت داشته باشه.
واقعا این مملکت به کجا داره میره.
قبلا روحانی به خاطر یک تیم دست به دامن پرزیدنت اردوغان شده بود.

ما کجا داریم زندگی میکنیم، واقعا باورم نمیشه. یعنی این رسم مملکت‌داری. سیاست چه به ورزش. حق‌خوری بقیه تیم‌ها به خاطر دو تیم و ...
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
برو بابا، همینکه خوندم از کجایی دیگه بقیه کامنتتو نخوندم
آیا کسی صدای این آدم‌های حرفه‌ای را می‌شنود؟

جواب: البته که صدا شنیده خواهد شد. ولی به زودی منبع صدا حذف شده و فوتبال و ورزش ایران مسیر قبلی خود را با سرعت بیشتر ی طی خواهد کرد!
کبوتر باز از برزیل می آورند به نام بازیکن. چون درصد میگیرند. مردم که کور نیستند. ببندید باب دخالت دولت و مدیر دولتی در هر کار و فعالیتی را ...
بهتره مسئولان فکری به حال دروغگویان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بکنند ، وگرنه نام ایرانی به واسطه این افراد در جهان دروغگو ثبت میشه ...
اين درد را كجا ابراز كنيم كه به علت عدم توانائى مديران ورزشى و بى لياقتى انها و شايد سوء استفاده انان ، مربيان خارجى به صراحت انها را دروغگو و دروغزن معرفى مى كنند.
زنده باد!
قراردادهای ورزشی با خارجیها اصولا بوسیله دلالان انجام می‌شود وهدف عموما کسب درآمد از طریق درصد و تخفیف ویژه برای مدیران می‌باشد و کیفیت در درجه دوم قرار دارد مثل بعضی اجناس وارداتی بنجل چینی.
متاسفانه دروغ و دروغگویی فقط مربوط به فوتبال و ورزش نیست، بلکه مربوط به تمامی ارکان کشور و حتی خود ما مردم کوچه و بازار هم هست و براحتی آب خوردن و حتی خیلی مواقع بدون دلیل و منفعت خاصی دروغ می گوییم. واقعا باید سالها برای دفع و رفع این افت خانمانسوز کار فرهنگی شود که این عادت و پیده اجتماعی بسیار زشت را از جامعه شامل مدیران و ما مردم عادی ریشه کن کنیم.
به جمع بالا ملت ایرانم اضافه کنید
از وقتی این مدیریت اصلاح طلبی به خصوص این دولت فشل امده سر کار همه رکورد های ناخوشایند را جابه حا کرده
بازهم سیاه نمایی علیه مدیران پاکدست ایرانی. این بنده‌ خداها خودشونم #صبح_جمعه فهمیدن که تو تیم‌شون چه خبره!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
اینا که خودشونم میگن تخصص نداریم ولی بازم مدیریت میکنن!!! وای
دروغ به شکل بی سابقه ای گسترش پیدا کرده واین متاسفانه بزرگترین آفت است . بیایید کم کم عادت کنیم که به یکدیگر دروغ نگوییم آنگاه ثمره آنرا خواهیم دید.به امید آنروز.
هر کسی که می‌تونه این فساد رو تحمل کنه، یا ازش نفع می‌بره، یا این که انقدر فساد بهش تحمیل شده که دیگه بی‌حس شده و دردش رو حس نمی‌کنه. اگه از این دو حال خارج باشه، هیچ وجدان سالمی نمی‌تونه این وضع رو تحمل کنه.
با چند روز زندگی در ایران خیلی خوب مسئولین ما را شناخته اند.
درود بر شرافت آقای کالدرون
مدیران دولتی منفعت طلب بس کنید
بیچاره این مدیران چه کنند به هر حیله ای متوسل میشوند تا مربیان را نگهدارند مسوولین هم که هرروز شعار میدهند تحریم که تاثیری ندارد لابد اینها راست میگویند!!!!!
مدیریت در فوتبال ایران نمونه مدیریت کشور است
درود بر شما
خیلی وقته همه چیز دروغ شده و فوتبالی وجود ندارد¡¡!!!!
درود برهمه انسان های آزاده در هر جای دنیا
عجب ادعايي دارند مگر بدون دروغ امورات كشور ميگذرد
اینها همون کسانی هستند که اسباب اخراج عادل فردوسی پور رو فراهم کردند تا دیگه کسی موی دماغشون نشه. البته این فساد و ناکارامدی مختص ورزش نیست و در تمام عرصه ها وجود داره. منتها اونجاها چیزی به اسم مربی خارجی نیست که افشاگری کنه و فدراسیونی هم نیست که بهش شکایت کنند.
راه حل این مسئله ساده هست.فدراسیون فوتبال یک حساب ارزی تو یکی از شعب داخلی باز کنه.هر تیمی که قصد وارد کردن مربی خارجی داشته باشه به اندازه قرارداد مربی حتما به این حساب پول واریز کنه وگرنه اجازه عقد قرار داد ندارد
مگه میشه؟ مگه داریم؟
به جای پول این مربیان ، حاضریم چند بشکه نفت بدیم - ارز نداریم بدیم بهتون
این مربیان باید درصدی رانت هم به مدیران باشگاه بدهند وگرنه نمی گذارند کار کند
چرا نظرات مردمو نمیذارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
از خود مردم که هیچ، از نظراتشون هم می ترسن، یه جامعه خیالی درست کردن که واسه نشر اخبارش ناچارن مدام همه چیزو سانسور کنن
سیستم بزن بره...اونش بامن....داداش یه دوماه دندون رو جیگر بزار ....خدا بزرگه ... بده و بستون بازی ها جز تمام قرار مدارهایی هستن که تو ایران وجود داره و همیشه به مشکل میخوره....
در این فوتبال - دروغ و حیف ومیل بیت المال - رو ببندید
انصافا در کچای این کشور دروغ نیست؟
فوتبال و مدیربت آن آینه تمام نمای جامعه و مدیریت کلان سیاسی٬ اقتصادی و اجتماعی آن است.
خدایا این سرزمین را از دروغ٬دشمن٬و قحطی (قحطی نان و انسانیت)حفظ کن‌
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار