بازدید 3405

سفیر ترکیه: انگیزه‌های سیاسی در پس مواضع کنگره آمریکاست

سفیر ترکیه در واشنگتن با تاکید بر اینکه "انگیزه‌های سیاسی" پشت مواضع کنگره آمریکاست، نسبت به آسیب دیدن اتحاد دوجانبه دو کشور هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 25 December 2019

سفیر ترکیه در واشنگتن با تاکید بر اینکه "انگیزه‌های سیاسی" پشت مواضع کنگره آمریکاست، نسبت به آسیب دیدن اتحاد دوجانبه دو کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سردار کلیچ، سفیر ترکیه در واشنگتن، کنگره آمریکا را به تصویب پیش‌نویس‌هایی بنا بر "انگیزه‌های سیاسی" علیه کشورش متهم کرد و نسبت به لطمه دیدن ائتلاف دوجانبه که از ۷۰ سال پیش ادامه دارد، هشدار داد. کلیچ تاکید کرد: ترکیه و آمریکا به حفظ استحکام روابط دوجانبه نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: توسل واشنگتن به تهدید تحریم‌ها برای ایجاد روابط با ترکیه، رویکردی فوق‌العاده غلط بود. اعضای کنگره بر این باورند که ترکیه به آمریکا نیاز دارد، اما واقعیت کاملا چیز دیگری است.

کلیچ همچنین خاطرنشان کرد: واشنگتن از تحریم‌ها به عنوان سلاحی علیه ترکیه استفاده می‌کند و ماشه این سلاح در درجه اول به سمت آمریکا کشیده می‌شود و آمریکا در پرونده‌های خاورمیانه به ترکیه نیاز دارد.

وی پیش‌نویس‌ قانون‌ها به ویژه پیش‌نویس قانون مربوط به پرونده کشتار ارامنه و "نسل‌کشی" دانستن ‌آن را "پوچ" توصیف کرد و گفت که این امر بر هیچ اصول و قواعد ملموسی تکیه ندارد و برای تحقق دستورکارهای سیاسی مطرح شده است.

سفیر ترکیه در واشنگتن گفت: تصمیم‌گیرندگان واشنگتن زمانی که می‌خواهند درباره مسائل منطقه صحبت کنند، خودشان را جای ترکیه بگذارند. امیدوارم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنچه که برای حفظ روابط ترکیه و آمریکا لازم است، انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار