بازدید 3235

المعلم: بحران سوریه ۲۰۲۰ پایان نمی‌یابد/ ترکیه به محض احساس شکست دست به دامن روسیه می‌شود

المعلم در این گفت‌وگو به مرحله جدید روابط میان سوریه و روسیه که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور درمورد آن اظهارنظر کرده بود، پرداخت و گفت: مرحله جدید شامل ارتقای همکاری‌های اقتصادی تا حد همکاری سیاسی است.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 25 December 2019

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، به لطف حامیان تروریسم سال ۲۰۲۰ بحران سوریه پایان نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، هماهنگی و همکاری با روسیه در بالاترین سطح سیاسی خود قرار دارد و در سطح اقتصادی هم پروتکلی میان دو کشور امضا شده که شامل پروژه‌های استراتژیکی است. این پروژه‌ها در برنامه بازسازی سوریه گنجانده شده و به نفع ملت این کشور هستند. بسیاری از شرکت‌های روسی تمایل دارند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل این پروتکل برای آینده مؤثر و سازنده است.

المعلم در این گفت‌وگو به مرحله جدید روابط میان سوریه و روسیه که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور درمورد آن اظهارنظر کرده بود، پرداخت و گفت: مرحله جدید شامل ارتقای همکاری‌های اقتصادی تا حد همکاری سیاسی است.

وزیر خارجه سوریه درباره "قانون سزار" (قانونی که به موجب آن تمام طرف‌هایی که وارد معاملاتی در زمینه تکنولوژی های نظامی و خدماتی با نظام سوریه شوند، مورد تحریم‌های شدید قرار می‌گیرند) گفت: دمشق به چیزی که آمریکا تصویب می‌کند، اهمیت نمی‌دهد زیرا همواره علیه سوریه توطئه کرده است. بنابراین واشنگتن هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، سوریه هم آنچه مردمش بخواهند، انجام خواهد داد.

وی در خصوص پیشروی ارتش سوریه و محاصره کامل پست دیده‌بانی ترکیه گفت، متأسفانه هرگاه که رهبری ترکیه احساس می‌کند نیروهای تروریستش در ادلب دچار شکست می‌شوند برای آتش‌بس به مسکو  پناه می‌برد.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت، سال ۲۰۲۰ بحران سوریه پایان نخواهد یافت زیرا توطئه هنوز پایان نیافته است.

نشست کمیته دولتی دوجانبه میان روسیه و سوریه به ریاست یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه و ولید المعلم امروز (چهارشنبه) در مسکو برگزار شد.

همچنین طبق اعلام سایت المیادین، وزیر خارجه سوریه اظهار کرد، آتش‌بس در ادلب می‌تواند به نفع گروه تروریستی جبهه‌النصره باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل