بازدید 3701
دولت فرانسه:

رانندگان در سوخت‌گیری عجله نکنند

پس از اینکه اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه به توقف تولید به عنوان بخشی از اعتراضات علیه اصلاحات مربوط به مستمری رای داد، تولید پالایشگاه گرانپوئیت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 25 December 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه به توقف تولید به عنوان بخشی از اعتراضات علیه اصلاحات مربوط به مستمری رای داد، تولید پالایشگاه گرانپوئیت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافته است.

سخنگوی توتال گفت پالایشگاه با ظرفیت 102 هزار بشکه در روز همچنان تا 30 دسامبر تولید خواهد داشت یعنی زمانی‌که این اتحادیه یک نشست عمومی دیگر برگزار کند.

توقف کامل فعالیت‌های این پالایشگاه چندین روز زمان می‌برد، اما توتال احتمال بتواند با استفاده از گروه‌های چرخشی از کارگران که عضو این اتحادیه نیستند، برای مدت کوتاهی تولید را ادامه دهد.

این سخنگو گفت 3 پالایشگاه دیگر توتال در فرانسه، نورماندی، فیزین و دانگس در روز سه‌شنبه به فعالیت خود ادامه دادند.

این سخنگو افزود عرضه محصولات به ایستگاه‌های بنزین توتال در حال افزایش است و تنها 90 پمپ  بنزین با کمبود مواجه‌اند که این عدد روز گذشته 114 جایگاه بود.

اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران هشدار داده است که اعتراضات را افزایش دهد به ویژه در بخش نفت و از جمله تعطیلی تاسیسات نفتی تا دولت را وادار کند که از اصلاحات خود دست بکشد.

وزارت انرژی و بوم شناسی فرانسه دیروز اعلام کرد 6 پالایشگاه از 7 پالایشگاه این کشور به صورت نرمال به تولید خود ادامه می‌دهند و اختلالی ندارند و تنها گرانپوئیت با مشکلاتی در مورد تولیدات خود مواجه است.

وی با هشدار به رانندگان برای عجله نکردن برای پر کردن باک‌های خودروهای خود، افزود: «از این رو دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.» این وزارتخانه اعلام کرد ذخایر نفتی فرانسه در سطح خوبی است.

دفتر نخست‌وزیری فرانسه اعلام کرد مذاکرات با اتحادیه ها در 7 ژانویه آغاز خواهد شد و مذاکرات جداگانه با معلمان و کارگران بیمارستان از 13 ژانویه آغاز خواهد شد.

این اتحادیه‌ها برای 9 ژانویه، اعتراضات بیشتری را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش فارس، اعتراضات علیه طرح اصلاحی که بر اساس آن مزایای بازنشستگی برای بخش‌هایی نظیر راه‌آهن حذف خواهد شد و افراد باید تا 64 سالگی کار کنند تا مستمری کامل دریافت کنند، خدمات‌ قطارها در فصل تعطیلات کریسمس را مختل کرده است.

اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه روز دوشنبه نیز به توقف تولید پالایشگاه لاورا رای داده بود، تولید نفت در این پالایشگاه با ظرفیت 210 هزار بشکه در روز، از دیروز به عنوان بخشی از اعتراض به اصلاحات مربوط به حقوق مستمری متوقف شد.

کارگران فرانسوی دیروز به توقف تولید در تاسیسات نفتی اصلی که پاریس و مناطق اطراف آن را تامین می‌کنند و پیوستن به تعطیلی صنعت نفت در اعتصابات ملی علیه اصلاحات مستمری بازنشستگی دولت، رای دادند.

معترضان در ایستگاه قطار Gare de Lyon در پاریس در ساعات اولیه روز سه‌شنبه درگیر شدند و اعتراضات به نوزدهمین روز خود رسیده است.

در پایانه نفتی CIM در شمال فرانسه که حدود 40 درصد واردات نفت فرانسه را مدیریت می‌کند، اعضای اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران تصمیم به اعتصاب گرفتند و فعالیت‌ها را متوقف کردند که ارسال نفت به پالایشگاه‌ها و سوخت جت‌ها به فرودگاه‌ها را متوقف کرد.

در عین حال، اتحادیه خدمه پروازی آلمان از شکست در مذاکرات خود با شرکت «لوفت‌هانزا» در آستانه تعطیلات کریسمس خبر داد و  خدمه پروازی آن تهدید به اعتصاب کردند.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار