بازدید 4824

استقبال مطهری از شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی

علی مطهری گفت: با اصل طرح شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات موافقم و معتقدم که به کارآمدی هرچه بیشتر مجلس در دوره‌های بعدی کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 25 December 2019

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با اصل طرح شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات موافقم و معتقدم که به کارآمدی هرچه بیشتر مجلس در دوره‌های بعدی کمک می‌کند.

به گزارش «نتابناک» به نقل از تسنیم، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) با اشاره به تصویب کلیات طرح دوفوریتی شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: بنده شخصا با اصل این طرح موافقم و معتقدم که به کارآمدی هرچه بیشتر مجلس در دوره‌های بعدی کمک می‌کند و اصولا چیز خوبی است.

وی با بیان اینکه در طرح اصلاح قانون انتخابات که شورای نگهبان با استانی شدن آن مخالفت کرد، کل این طرح از بین رفت، اظهار داشت: در طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون انتخابات، شفافیت مالی کاندیداها محل ایراد نبود، اما نمایندگان طرح دوفوریتی مجزایی برای این امر تدوین کردند که معتقدم با رأی اکثریت نمایندگان تصویب می‌شود و در اجرا هم باید نظارت و پیگیری شده، تا با جدیت اجرا شود.

نایب رئیس سابق مجلس تصریح کرد: تلاش مجلس و نمایندگان این است که طرح دوفوریتی شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس که کلیات آن نیز تصویب شده، به انتخابات دور یازدهم مجلس برسد و قابلیت اجرا داشته باشد.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با قوانین موجود هم اگر شخص یا اشخاصی از کاندیداها و یا حامیان آنها شکایت می‌کرد، قابل پیگیری بود، اما از طریق این طرح، در صورت قانونی شدن، موجب می‌شود تا به تخلفات مالی نامزدهای انتخابات با شفافیت بیشتری رسیدگی و پیگیری شود.

هفته گذشته طرح شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با امضای ۲۳۲ تن از بهارستان‌نشینان به‌صورت دوفوریتی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد و نمایندگان نیز با توجه به ضرورت و حساسیت موضوع که بر شفافیت مالی کاندیداها دلالت دارد، دوفوریت آن را در جلسه علنی روز (یکشنبه، اول دی) تصویب کردند، همچنین خانه ملتی‌ها، کلیات این طرح را با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر تصویب کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر