بازدید 14476
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلال‌ها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم

مساله مربوط به قراردا‌دهای بین المللی، از نقاط ضعف ورزش ما به خصوص فوتبال است و این ضعف باعث شکایاتی علیه ما در مراجع بین المللی شده؛ موضوعی که به سال‌های گذشته برمی‌گردد و تعداد شکایات به نسبت بازیکنان خارجی در ایران زیاد است.
کد خبر: ۹۴۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 25 December 2019

درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استاندارهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلال‌ها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیمدر روز‌های گذشته، یکی از تیم‌های صدر جدولی لیگ برتر کشور با مشکلاتی مواجه شد و در حالی که تیم در بهترین شرایط نیم فصل قرار داشت، یکباره سرمربی آن به دلایلی ـ که مالی عنوان شده بود ـ تیم را ترک کرد و به کشور خود بازگشت و از سوی دیگر مدیریت این باشگاه نیز با مشکلاتی روبه رو شد که در نهایت به افت چشمگیر باشگاه بدل گشت.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از ورزشکاران و طرفداران این تیم، وزارت ورزش و عدم مدیریت را دلیل این مشکلات دانستند. حاشیه‌های ایجاد شده برای این تیم لیگ برتری و جواب‌های سربالای وزارت ورزش باعث شد تا مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع ورود کند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قرارداد‌های سرمربی تیم ملی فوتبال و سرمربی باشگاه استقلال با کج سلیقی بسته شده است، گفت: باید از کارشناسان زبده در زمان عقد قرارداد بین المللی با مربیان و بازیکنان استفاده کرد، چون قرارداد استراماچونی و ویلموتس نشان داد استعداد تنظیم قرارداد با استاندار‌دهای بین المللی را نداریم.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با تابناک در واکنش به اتفاقات رخ داده درباره سرمربی تیم ملی فوتبال و سرمربی باشگاه استقلال گفت: مساله مربوط به قراردا‌دهای بین المللی از نقاط ضعف ورزش ما به خصوص فوتبال است و این ضعف باعث شکایاتی علیه ما در مراجع بین المللی شده؛ موضوعی که به سال‌های گذشته برمی‌گردد و تعداد شکایات به نسبت بازیکنان خارجی در ایران زیاد است. در همین رابطه، گزارش مفصلی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های فرهنگی در قالب تحقیق و تفحص تهیه و در آن حضور دلال‌ها بررسی شده است که به زودی این گزارش مفصل در صحن قرائت خواهد شد.

وی در ادامه به جلسه فراکسیون ورزش با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی قرارداد سرمربی فوتبال اشاره و اظهار کرد: در این جلسه، مفاد قرارداد با ویلموتس بررسی شد. خیلی از مواقع به مفاد قرارداد‌ها توجه نمی‌شود که نتیجه آن ایجاد مسائل حاشیه‌ای و فرعی است لذا باید در زمان عقد قرارداد‌های بین المللی از کارشناسان زبده و آشنا به مسائل حقوقی و بین المللی استفاده و دست دلالان را کوتاه کرد؛ البته که معمولا دلال‌ها قرارداد‌ها را تنظیم می‌کنند؛ نتیجه این اتفاقات بروز مسائل اخیر در فوتبال است.

یوسف نژاد ادامه داد: مشخصا قرارداد باشگاه استقلال با استراماچونی و تیم ملی با ویلموتس نشان داد، استعداد تنظیم قرارداد با استاندارد‌های بین المللی را نداریم و طرف مقابل هم از این قرارداد‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ مثلا کی روش، سرمربی سابق فوتبال باید طبق موادی در قرارداد نسبت به کادرسازی، آموزش و تربیت تیم‌های پایه اقدام می‌کرد، ولی این اتفاق رخ نداد؛ این یعنی آن‌ها از ظرفیت قرارداد‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند، ولی ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. چنین مسائلی درباره استراماچونی و ویلموتس رخ داده و مقداری کج سلیقگی شده حال اینکه باید از ظرفیت قرارداد‌ها استفاده می‌شد. وجود چنین حاشیه‌هایی به دیپلماسی ورزشی و اعتبار و حیثیت و فوتبال و ورزش ما ضربه می‌زند.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به مربیان داخلی گفت: ما در کشورمان به اندازه کافی مربیان خوب داریم. پس اگر می‌خواهیم از مربیان خارجی استفاده کنیم، باید برتر و ممتاز باشند، نه هر مربی خارجی و در مقابل به مربیان داخلی توجه نکرد.

این عضو اسبق هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان درباره وضعیت استراماچونی گفت: در موضوع سرمربی استقلال، حاشیه‌ها باعث این وضعیت شد و نباید یکسری مسائل را مطرح می‌کردند. کج سلیقگی صورت گرفت، ولی باز هم حق با طرفداران باشگاه استقلال است. باید مربی، مدیران، اعضای هیات مدیره و کادر مدیریتی به گونه‌ای عمل کنند که نتایح مطلوبی حاصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳
کج سلیقگی فقط همین، مربی تیم ملی و ایشان میلیاردها تومان هزینه داشتند نظارت و بازخواستی وجود ندارد
واقعاکه،مهمترین دلیل بدبختی ما همین مثلا مدیران هستن..هرکی یه پرونده مثلا فوتبالی نشان داد که درست وحسابی قرارداد بستن حرف من دروغه...فقط پول نفت بی زبان را چطوری نصفه نیمه میگیرن خدا میدونه.‌‌.اس اس را نابود کردید خدا نابودتون کنه،فقط یه سوال استرا چه بیاد چه نیاد پولشو میخواد؟
ماجرای نحوه برخورد با رفتار ودرخواست های غیرمنطقی استراماچونی وشرایط تحقیر امیزش نمونه بسیارخوبی برای بی نتیجه بودن داستان مذاکره با امریکا و خواهش وتمنا ازکشورهای دیگر برای پادرمیانی است !!!!! هریک قدم عقب نشینی ما برابر است باصدقدم پیشروی انها!!!! تنها راه برون رفت از بحران فعلی عدم تکیه به خارجی ها و استفاده از توانمندیهای عظیم داخلی است
پاسخ ها
احسان
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
قرصاتو نخوردی باز؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
آقا احسان فکر می کنم که تو قرصاتو خوردی
استراماچونی بخاطر ضعف مدیران ما نه تنها باشگاه استقلال و وزارت ورزش بلکه کل ملت را سرکارگذاشت وبازی داد انهم ازنوع تحقیرامیزش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
استرا کسی را بازی نداد. این باشگاه استقلال است که ایمیل جعلی برای او ساخته و منتشر کرده است.
این کج سلیقگی نیست سومدیریته
استراماچونی باید برگردد در غیر اینصورت بر نمی گردد !!!!
موضوع دلال و ندانستن نیست اتفاقا خیلی هم خوب بلد هستند . موضوع بخور بخور از قبل این قرارداد های خارجیه . چون دیگه ریال رضایت دوستان را حاصل نمیکنه
مسلم است که مذاکره از هر نوعش کار هر کسی نیست، چه مذاکره با امریکا چه مذاکره با یک مربی ورزشی و چه قرارداد اقتصادی و‌ مبادلات پولی و مالی بین المللی. مثلا آقای ظریف توانایی مذاکره داشت و بعد از مذاکراتی که کرد برجام تولید شد ولی اقای متکی و یا جلیلی نداشتند و مذاکرات برای انها بی نتیجه بود. دوستانی که معتقد به منابع عظیم داخلی و تنها تکیه کردن بر آن هستند کاش می گفتند که پول تهیه موشکها را از کجا آورده اند ؟ مگر آنهم از بیت المال نیست ؟ و اینکه چرا دانش مربوط به تولید موشک را که‌ کسی نمی داند چقدر بومی هست و چقدر هزینه هر کدام از آنها شده است را برای بهتر شدن صنایع خودروسازی و بهبود کشاورزی و بهروری زمینها و مراتع کشاورزی بصورت صنعتی استفاده نمی کنند ؟ حرف زدن برادر عزیز و خرج کردن از روی شعارهای انقلابی و ایدیولوژیک خیلی راحت است و ساده. مهم حل مشکلات است بلدید بفرمایید وسط بسم الله . چرا سردار نقدی پول بیشتر طلب می کند و می خواهد که بودجه نظامیان بیشتر شود و ذیل ماده ۱۷ یا نمی دانم ۷ برود؟ چرا مجانی کار نمی کنید ؟ شما مگر بخش خصوصی هستید ؟
تاج باید محاکمه بشه
این کج سلیقگی نیست این هدر دادن سرمایه های مملکت توسط یک عده آدم نالایقه که هیچ کس هم با آنها کاری ندارد تا جایی که آدم شک می کنه
پول‌ بیت المال صرف تیمهای دولتی میشه
این دلالها با چه عناوینی در عقد قراردادها ورود پیدا می کنند؟ باشگاههای ایرانی حسب توانایی مالی که برای خود در فصل آتی برآورد می کنند، لیست مربیان آزاد کشورهای مختلف را بر اساس دستمزد احتمالی آنان بررسی می کنند و سپس از میان افرادی که با بودجه باشگاه همخوانی دارد رزومه تعدادی را بررسی کرده و از نهادهای مختلف برای اخذ مجوزهای لازم جهت پیگیری مساله و ارتباط گیری با این مربیان استعلام انجام میدهند و بعد از آن با انجام تعدادی ملاقات بر سر مفاد قرارداد توافق کرده و قرارداد نوشته می شود. این پروسه در خصوص بازیکنان پیچیده تر می شود ولی در خصوص مربیان، آنهم مربیان دارای سابقه کاری مثل استراماچونی، دلال در کدام مرحله می تواند ورود کند و باشگاه تحت چه عنوانی به او پرداخت انجام می دهد؟ قطعا استراماچونی به چنین افرادی باج نمی دهد و اگر دلالی ای این وسط در کار باشد در باشگاه استقلال انجام شده است. لطفا دلالان را معرفی و نقش آنها را افشا کنید.
قرارداد هامون رو ادم هايي كه نه زبان درست و حسابي بلدند و نه از حقوق سر در ميارن مي بندند . نماينده ما بلد نيست لوور رو درست بگه چه برسه به بقيه
استرا همین الان خبر داد تو راه تهرانه!
در کانال خبری تهران فوری ،‌خبری نشر داده شده است که تعجب بر انگیز است ؟ اینکه دستمزد یک روز مربی تیم ملی فوتبال بیش از حقوق سی سال یک کارمند با پنج میلیون حقوق ماهانه است ؟ آیا کشورهایی که تیم فوتبال ندارند ،؟ در سطح منطقه ،و جهان حضور ندارند ؟ چرا با این وضعیت وخیم اقتصادی ،، تنگی معیشت مردم ، عده ای اینگونه عملکردی را دنبال میکنند ،جای تعحب دارد ؟ صدها هزار میلیارد در ورزش فوتبال ایران ، رانتخواری ،و دزدی ،و اختلاسگری شده است ،و هیچ اتفاقی رخ نمیدهد ؟، آیا اثرات مخربی این عملکردها از همین اعتراضات ،و اغتشاشات کمتر است ؟ یا اینکه اینگونه اقدامات باعث بوجود آمدن اعتراضات ،و اغتشاشات میگردد ؟ آیا در اینگونه موارد ،دادستان وظیفه ای ندارد ؟،،
تنها بخش ورزش نيست كليه امورات در دست دلان ورانت خوران هست
حالا دیگه ملت یک بدبختی وکمبود دارد آنهم استراماچونی ! گندشو درآوردید دیگه
در انتخاب مدیران به هیچ عنوان شایسته سالاری صورت نمی گیرد چراکه اگر اینگونه بود شاهد این همه سومدیریت نبودیم . متاسفانه مدیرانی انتخاب می شوند که بیشتر بله قربان گو باشند ودر راستای منافع حزبی خودشان عمل کنند ونیز از جایی توصیه شده باشند وبطور کلی دارای روابط بوده باشند. اگر اینگونه نبود مطمینا چنین مدیرانی که بدون داشتن علم وسوادکافی مبادرت به انتخاب مربیان درجه چندم اروپایی می کنند واز آن بدتر با عقد قراردادهای آنچنانی به بیت المال ضربه می زنند ؛ الان می بایست محاکمه شوند نه اینکه در مصاحبه های خود بیان بدارند که به نمایندگان این ملت نباید پاسخگو باشد. در هرکجای دنیا که بود الان نه تنها از کار برکنار می شدند بلکه به دلیل سو مدیریت وهدر دادن منافع ملی و بردن آبروی یک کشور وملت محاکمه هم می شدند.
بابا گور پدرش
این مربیه همیشه ی خدا اخراجی در این مدت یه جوری رفتار کرده که انگار می‌خواد حق توحش از ایران و ایرانی بگیره
حیف باشد در ایران اجازه نمی دهند حتی یک گروه اجتماعی رشد کند وبتواند به جامعه فرا خوان بدهد وگر نه در این برهه ماچه نیازی به فوتبال داریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل