بازدید 5822

پرواز ۴ هواپیمای جاسوسی آمریکا برفراز شبه جزیره کره

آمریکا از روز سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه چهار هواپیمای جاسوسی خود را به صورت همزمان بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ 25 December 2019

همزمان با نگرانی‌ها پیرامون "هدیه کریسمس" پیونگ یانگ به واشنگتن، در اقدامی کم‌سابقه چهار هواپیمایی جاسوسی آمریکا برفراز شبه جزیر کره به پرواز آمدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، داده‌ها حاکی است آمریکا از روز سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه چهار هواپیمای جاسوسی خود را به صورت همزمان بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.

این اقدام کم‌سابقه در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از «هدیه کریسمس» کره شمالی به آمریکا که می‌تواند آزمایش یک موشک دوربرد باشد، افزایش یافته است.

پرواز همزمان چهار هواپیمای جاسوسی بر بالای شبه جزیره کره امری غیر عادی است که نشان می‌دهد آمریکا چه مقدار وعده «هدیه کریسمس» پیونگ یانگ را جدی گرفته است.

در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال 2019 به واشنگتن فرصت داده تا بستر مناسب برای توافق را فراهم کند.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت کاری برای ازسرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وز سه‌شنبه (۳ دی ۹۸) در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی، گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند. ترامپ در عین حال تاکید کرد که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد. خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کره شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان