بازدید 7325

دستگیری ۲ عضو شورا و ۱۳ کارمند شهرداری پاکدشت

دادستان پاکدشت از دستگیری ۲ عضو شورای شهر به همراه ۱۳ کارمند شهرداری این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱ 25 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رحیم علیشپور با اشاره به دستگیری ۱۷ نفر به اتهام ارتشا در این شهرستان اظهار داشت: مدتی بود در شهرستان گزارشی از افراد و مسئولان مختلف به شکل‌های مختلف و به صورت شفاهی به ما وصول می‌شد مبنی بر اینکه در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز حوزه شهری سواستفاده‌هایی انجام می‌شود.

وی سپس تصریح کرد: در نتیجه ورود دستگاه قضایی به این موضوع و همکاری سپاه پاسداران و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ۱۷ نفر تاکنون بازداشت شدند که ۲ نفر از اعضای شورای شهر پاکدشت شامل رئیس شورای شهر و یک عضو شورا، ۱۳ نفر از کارمندان شهرداری و پلیس ساختمانی و ۲ نفر از افرادی که از بیرون همکاری داشتند از جمله افراد بازداشت شده هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت افزود: هر ۱۷ نفر به اتهام سوء استفاده‌های مالی، اخذ رشوه و واسطه گری در اخذ رشوه تفهیم اتهام شدند و قرار تامین بازداشت موقت برای همه این افراد صادر شده و این افراد در بازداشت هستند.

علیشپور با اشاره به تحقیقات و مدارک آماده شده در این زمینه بیان کرد: تقریبا تمام دلایل و مدارک آماده شده است و تحقیقات در مورد این پرونده به اندازه کافی به عمل آمده است و حدود ۴۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که مراجعه کرده و در این خصوص با ما همکاری داشته باشند.

وی ضعف نظارت در مجموعه مدیریت شهری را عامل مهم این اتفاق دانست و افزود: مسئولان نظارتی یا به شدت بی کفایت و ناکارآمد و یا به شدت بی خاصیت و بی توجه هستند چرا که مجموعه شهری برای خود بازرسی دارد مجموعه شهرداری برای خود حراست دارد و شورای شهر دستگاهی است که باید بر آن‌ها نظارت بکنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت گفت: این فسادی که محرز شده مربوط به بررسی در نقطه‌ای از شهر است و ما هنوز تمام شهر را جلو نرفته ایم و بررسی نکرده ایم.

علیشپور با اشاره به احتمال افزایش افراد دخیل در این پرونده خاطرنشان کرد: تحقیقات در محله‌های دیگر ادامه خواهد داشت و با عوامل احتمالی دیگر چه در پلیس ساختمانی، چه در شورای شهر و یا مجموعه شهرداری برخورد جدی خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر