بازدید 3538
اقتصاد در گذر زمان

از "افتتاح پانزدهمین کارخانه قند" تا "تقدیم لایحه بودجه به مجلس با تاخیر 19 روزه"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 25 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

4 دی 1340، پانزدهمین کارخانه قند گشایش یافت، این کارخانه با ظرفیت شش هزار تن چغندر در همدان بنا شد. همچنین در این روز، مهندس تقی سرلک از طرف نخست ‌وزیر به سمت وزیر صنایع و معادن تعیین شد.

4 دی 1347، شاه برای شرکت در کنفرانس سران کشورهای عضو پیمان سنتو (سازمان عمران منطقه‌ ای) به پاکستان رفت.

4 دی 1354، نرخ آب در تهران تصاعدی شد.

4 دی 1389، برخی نمایندگان مجلس از مخالفت شورای نگهبان با مصوبه مجلس برای استقلال بانک مرکزی خبر دادند و همزمان شورای نگهبان خواستار یک مهلت ۱۰ روزه برای اظهارنظر نهایی درباره برنامه پنجم توسعه شد.

4 دی 1390، به‌ رغم مخالفت ‌های شدید دولت، مجلس با تصویب نهایی طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار» دولت را مکلف کرد به افرادی که هرگز شاغل نبوده، اما جویای کارند، مقرری پرداخت کند.

4 دی 1391، احسان شریفی معاون برنامه‌ریزی صندوق توسعه ملی با اشاره به افزایش موجودی صندوق توسعه ملی به بیش از ۴۲ میلیارد دلار از اختصاص حدود ۷/۷ میلیارد دلار منابع این صندوق به ۲۵ طرح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.

4 دی 1392، پایگاه اینترنتی کلمبیا تریبیون طی گزارشی نوشت: اگر تحریم‌ها لغو شوند ایران می‌تواند به سرعت حدود نیمی از تولید خود را طی ۱۲ تا ۱۸ ماه احیا کند که معادل ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار بشکه در روز است.

4 دی 1395، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختلاف‌نظر درباره زمان اجرای طرح حذف صفر از پول ملی خبر داد. علی طیب‌نیا گفت: اختلاف نظر درباره زمان اجرای این طرح بسیار است؛ اما بهترین موقعیت برای حذف صفر پولی را می‌توان هنگام برقراری ثبات اقتصادی در کشور برآورد کرد. او در پاسخ به این سوال که چه تعداد صفر از پول ملی حذف خواهد شد، گفت: زمانی می‌توانیم در مورد حذف تعداد صفر از پول ملی بحث کنیم که بتوانیم تورم موجود در کشور را به‌طور کلی کنترل کنیم و از افزایش آن جلوگیری به‌عمل آوریم.

4 دی 1396، دیوان محاسبات در اطلاعیه‌ای اتهامات به مسوولان درباره پرونده کرسنت را تکذیب کرد و گفت که اساسا نامه‌ای از سوی یکی از روسای اسبق دیوان محاسبات درباره کرسنت وجود ندارد و رسانه‌های معاند با شیطنت و فضاسازی اتهاماتی را به برخی از مقامات نسبت داده‌اند.

4 دی 1397، لایحه بودجه سال ۹۸ کشور، سرانجام با تاخیری ۱۹ روزه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. لایحه بودجه ۹۸ از حیث کل منابع بودجه بالغ بر ۲/ ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان بود.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل