بازدید 3953

ایوانف: داوری فوتبال ایران را با فغانی می‌شناسند

کد خبر: ۹۴۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 22 December 2019

مدرس روسی فیفا ابراز امیدواری کرد تا داوران فوتبال ایران بتوانند به زودی در سطح جهانی بدرخشند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، والنتین ایوانف درباره برگزاری دوره کلاس‌های داوری فوتبال در ایران، عنوان کرد: برای اولین باری نیست که به ایران آمده‌ام تقریبا با داوران ایرانی آشنا هستم. در این کلاس پنج روزه سعی داریم درک صحیح از فوتبال را به داوران ایرانی انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: اشتباه در داوری در هر سطحی ممکن است اتفاق بیفتد و فقط داوران جوان نیستند که اشتباه می‌کنند، بلکه در داوران با تجربه نیز این اتفاق رخ می‌دهد. نکته‌ای که در برگزاری این دوره‌ها اهمیت دارد این است که داوران باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببیند تا بتواند بخوبی و به موقع تصمیم صحیح را در زمین مسابقه بگیرند.

مدرس فیفا درباره سطح داوران ایرانی گفت: درباره داوری ایران اولین چیزی که به ذهن همه ما می‌آید، علیرضا فغانی است. با داوران ایرانی تقریبا آشنا هستم. درباره بقیه باید عملکرد آن‌ها را در زمین بازی ببینم. ولی چیزی که متوجه آن شدم این است که از نظر فیزیکی و جسمانی آن‌ها خوب به نظر می‌آیند.

ایوانف در پایان اظهار کرد: مطمئنا آموزش و تربیت چنین داورانی نیاز به برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق دارد. امیدوارم در سال‌های آتی شاهد حضور داوران موفقی از ایران در مسابقات بین المللی باشیم. آنچه مسلم است آن‌ها باید سخت کار و تلاش کنند. تمرینات آمادگی جسمانی خود را مرتب ادامه بدهند و مدام درحال دانش افزایی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل