بازدید 7624
۱
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران؛

عملکرد معاونت اجتماعی ـ فرهنگی، مانع از افزایش بودجه‌اش برای سال ۹۹ است

اگر شورای شهر پنجم کمترین خدمتی کرده باشد، این است که بودجه فرهنگی را کاهش و منابع آن را به مطالبات مردم ـ که توسعه حمل و نقل عمومی است ـ اختصاص دهد. اکنون روزانه در اتوبوس‌ها مرتب میان مردم دعوا می‌شود، مردم در حال له شدن در مترو‌ها هستند و ما پول نداریم برای اتوبوس‌ها و مترو هزینه کنیم...
کد خبر: ۹۴۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 21 December 2019

در حالی که سال گذشته کش و قوس بسیاری برای افزایش بودجه فرهنگی هنری در صحن شورا شکل گرفت، اوضاع در این بخش تغییر محسوسی نکرد؛ وضعیتی که موجب شده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر از عدم حمایت از افزایش بودجه برای سال ۹۹ خبر دهد.

به گزارش «تابناک»؛ سال گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، جدل‌های بسیاری برای افزایش ۲۰۰ میلیاردی بودجه فرهنگی داشتند و امسال به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع معاونت فرهنگی اجتماعی، به نظر می‌آید که دیگر از افزایش بودجه خبری نباشد!

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طی گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: گلایه‌ها و اعتراضات صریح کمیسیون در هفته گذشته به شهردار تهران و معاون اجتماعی در رابطه با نحوه عملکرد این معاونت ابلاغ شده است.

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به درگیری‌های صورت گرفته برای بودجه فرهنگی ۹۸ افزود: سال گذشته تلاش زیادی برای تصویب و پیگیری بودجه در حوزه فرهنگی اجتماعی شکل گرفت که با مقاومت برخی همکاران در شورا مواجه شدیم، اما این بودجه به تصویب رسید. بناست کمیته تخصیص را به کمیسیون فرهنگی دعوت کنیم و از آن‌ها برای نحوه فعالیت این معاونت توضیح بخواهیم. اگر این رویکرد ادامه پیدا کند، کمیسیون نظرش بر این است که دلیلی بر پیگیری و افزایش بودجه در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

این در حالی است که سال گذشته رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در صحن شورا در واکنش به افزایش بودجه فرهنگی عنوان کرده بود که مطالبه مردم، رفع آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش فاصله جنوب و شمال و احیای بافت‌های فرسوده است. هم اکنون اگر زلزله‌ای بیاید ۱.۵ میلیون از مردم تهران در خطر مرگ هستند. شهر تهران جایگاه زیست ندارد. ما در این فضا می‌خواهیم سقف بودجه فرهنگی را ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم؟ اگر شورای شهر پنجم کمترین خدمتی کرده باشد این است که بودجه فرهنگی را کاهش دهد و منابع آن را به مطالبات مردم که توسعه حمل و نقل عمومی است اختصاص دهد. اکنون روزانه در اتوبوس‌ها مرتب میان مردم نزاع می‌شود. مردم در حال له شدن در مترو‌ها هستند و ما پول نداریم برای اتوبوس‌ها و مترو هزینه کنیم. اگر بخواهید بودجه فرهنگی را افزایش دهید، من قطعا در این خصوص مصاحبه کرده و به آن اعتراض می‌کنم.

اما در نهایت بودجه فرهنگی با تلاش‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر افزایش پیدا کرد و امروزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از عملکرد این معاونت دفاع نمی‌کند و تاکید دارد امسال برای افزایش بودجه برنامه‌ای ندارد، چون سال گذشته ۲۰۰ میلیارد از جیب مردم برای افزایش بودجه معاونت فرهنگی اجتماعی رفت و مردم همچنان در اتوبوس و مترو له می‌شوند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تا چه وقت باید برنامه ریزی برای بودجه کل کشور بر مبنای تعارف و رودربایستی صورت بگیرد؟ تا چه زمان می‌توان شاهد متورم شدن دستگاه‌های غیرمفید و توصیه‌ای بود که از پستان پر شیر بودجه تغذیه می‌کنند؟ تا چه وقت باید مردم شاهد خاصه خرجی‌ها در تخصیص بودجه باشند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان