بازدید 7527

آیا‌دیوان‌محاسبات‌به‌عملکرد‌مناطق‌آزاد‌رسیدگی‌کرده‌است؟

کد خبر: ۹۴۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 21 December 2019

دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور، خواستار شفاف سازی این سازمان در نظارت بر عملکرد سال‌های اخیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور شد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از آنجایی که در سال‌های گذشته تخلفاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته است و به دلیل اینکه ۱۰۰ درصد مالکیت مناطق مذکور متعلق به دولت بوده و به صورت شرکتی اداره می‌شوند، ضرورت نظارت دیوان محاسبات کشور غیرقابل انکار است.

در این زمینه دیوان محاسبات استفساریه‌ای از سوی شورای نگهبان دریافت کرد و پاسخی دوگانه به موضوع داده شد و دیوان با استناد به این پاسخ نتیجه گرفت تا دخالت زیادی در موضوع مناطق آزاد نکند. اما از آنجایی که درآمد‌های دولت چه در فروش زمین و چه در گرفتن عوارض و سود بازرگانی می‌بایست از طریق گمرکات مناطق آزاد تحقق پیدا کند، بنابراین نظارت دیوان محاسبات کشور، به عنوان سازمانی که ناظر بر صندوق دولت است، ضروری می‌نماید.

دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کل کشور و رونوشت به حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، خواستار تبیین موضوع شد.

 متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر عادل آذر

رئیس محترم دیوان محاسبات کشور

سلام علیکم

رسیدگی به عملکرد مالی شرکت‌های دولتی از وظایف ذاتی دیوان محاسبات است. مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سرمایه ۱۰۰ درصد متعلق به دولت هستند که به صورت شرکتی اداره می‌شوند. لطفاً اعلام فرمایید دیوان عملکرد چه سالی از آن‌ها رسیدگی کرده است و نتایج به دست آمده چیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار