بازدید 4266

استقرار موکب‌های اربعین درمناطق آسیب‌دیده خوزستان

کد خبر: ۹۴۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 20 December 2019
نماینده، ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده ناشی از بارندگی اخیر در خوزستان و عدم دسترسی خانواده‌ها به مواد غذایی استقرار موکب‌های اربعین در مناطق آسیب دیده اهواز و کارون برای خدمت‌رسانی به مردم ضروری است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار اظهار داشت: در بارندگی اخیر شاهد آبگرفتگی معابر شهری و خانه‌های مردم در بسیاری از نقاط استان خوزستان و بخصوص شهرستان اهواز بودیم که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: با وجود نصب پمپ‌های تخلیه آب، در برخی مناطق به دلیل حجم بالای آب‌های سطحی همچنان آب در منازل وجود داشت، اما نیرو‌های بسیج و سپاه به موقع وارد میدان شده و با تمام ظرفیت در جهت خدمت رسانی به مردم آسیب‌دیده تلاش کردند که شایسته تقدیر است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ولیعصر ادامه داد: بسیاری از مردم آسیب دیده نسبت به حمایت نیرو‌های بسیج و سپاه ابراز رضایت داشتند که این سعادت بزرگی برای این نیرو‌های خدمت رسان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آب بسیاری از منازل در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون تخلیه شده، اما مردم آسیب دیده در حال حاضر شرایط مناسبی برای تامین غذا و حداقل امکانات زندگی را ندارند که همچنان باید حمایت شوند.

حجت الاسلام رستگار گفت: با توجه به این شرایط موکب‌های اربعین می‌توانند نقش موثری در حمایت از مردم آسیب دیده داشته باشند و با استقرار در مناطق مختلف تا رسیدن به شرایط عادی به مردم خدمت رسانی کنند.

وی بیان کرد: اگرچه تاکنون در زمینه دفع آب‌های سطحی و رفع مشکلات فاضلاب شهری در کلان شهر اهواز اقداماتی صورت گرفته، اما تاکنون به صورت ویژه روی این بخش تمرکز نشده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ولیعصر گفت: شهرداری اهواز و آب و فاضلاب استان باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد چنین وضعیت بحرانی نباشیم.

وی اظهار داشت: اگر چه بارش ۸۰ میلیمتری باران غافلگیر کننده است، اما نباید وضعیت زیرساخت‌ها به گونه‌ای باشد که این بارش ها، زندگی مردم را فلج کند.

حجت الاسلام رستگار بیان کرد: رفع مشکلات استان نیازمند همت جهادی است که انتظار می‌رود تمامی مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برای کاهش آلام مردم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید از ظرفیت‌های خود استفاده کنند و سپاه نیز در این زمینه با تمام ظرفیت وارد شده چرا که خدمت به مردم را از رسالت‌های اصلی خود می‌داند.
بارندگی عصر دوشنبه باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق استان شد که شهرستان اهواز و کارون به نسبت سایر استان‌ها بیشترین آسیب را دیدند.

در حال حاضر آب‌های سطحی و بسیاری از مناطق استان به خصوص در منطقه کوت عبدالله شهرستان کارون از منازل تخلیه شده، اما آبگرفتگی در شهرک دانشگاه اهواز همچنان تردد شهروندان را مختل کرده که دستگاه‌های اجرایی با تمام ظرفیت برای تخلیه آب این منطقه در محل حضور دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر