بازدید 5355

دمشق‌خواستار‌توقف‌سرقت‌نفت‌سوریه‌توسط‌آمریکا‌شد

:"لؤی فلوح" معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب خواستار قطع سرقت درآمد‌های نفتی و گازی سوریه توسط آمریکا شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶ 20 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فلوح تأکید کرد تروریسم و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم سوریه از طرف کشور‌هایی که همچنان در امور سوریه دخالت می‌کنند، مانع حل بحران و نابودی کامل تروریسم در کشورمان است.

معاون بشار الجعفری افزود: برخی اعضای شورای امنیت و متحدان آن‌ها رویکردی خصمانه علیه سوریه در پیش گرفته‌اند و تنها نگرانی آنان، خبرسازی علیه دولت این کشور و نادیده گرفتن تلاش دمشق برای نابودی تروریسم است.

فلوح گفت: دمشق، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط کارزار موسوم به "قلم انسانی" را کاملا مردود می‌داند، چرا که این مسأله به دور از اهداف انسان‌دوستانه است.

الجعفری نیز پیش از این از کنترل میادین نفتی سوریه توسط دولت آمریکا به سرقت مسلحانه واشنگتن یاد کرده بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از آنکه بار‌ها از خروج نیرو‌های خود از سوریه سخن گفته بود، مدعی شد نیرو‌های خود را برای کنترل میادین نفتی سوریه، حفظ خواهد کرد و واشنگتن از این چاه‌ها به عنوان منابع اقتصادی سوری‌ها محافظت می‌کند.

"جیمز جفری" نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز اوایل آذرماه سال جاری، حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی سوریه در شرق این کشور را قانونی خواند.

آمریکا در حالی مدعی حراست از میادین نفتی سوریه در برابر گروه‌های تروریستی است که ارتش سوریه در شرایط کنونی توان محافظت از منابع نفتی و گازی این کشور را دارد و با حل و فصل مسئله حمله ترکیه به مناطق شمال شرق سوریه و مهار داعش می‌تواند در این زمینه اقدام کنند.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال‌های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد، اما حدود ۲ سال است که با شکست داعش به تصرف نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) درآمده است.

برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) پیشنهاد حضور و تصرف چاه‌های نفتی این کشور را به آمریکا داده‌اند.

پیش از حضور کرد‌ها در میادین نفتی در استان دیرالزور، گروه تروریستی داعش با استخراج و انتقال نفت این میادین و فروش آن با قیمت ارزان به رژیم صهیونیستی از خاک ترکیه میلیارد‌ها دلار درآمد داشت که همه را صرف کشتار مردم سوریه و عراق کرد.

آمریکا در حالی مدعی جلوگیری از کنترل مجدد میادین نفتی سوریه در استان دیرالزور توسط داعشی‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی است که خود، روش این تشکیلات تروریستی را در غارت درآمد‌های حاصل از فروش نفت این منطقه برگزیده و دقیقا پا جای پای داعشی‌ها گذاشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان