بازدید 42192
عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگو؛

اقدام زیبا و انسان دوستانه قلعه‌نویی برای شادکردن پسربچه فقیر؛ یک لیوان آب گوارای اخلاق برای کویر خشک فرهنگ درفوتبال ایران

تعریفی که یک نوجوان امروزی از چهره فوتبال در مخیله خود دارد، حاوی مفاهیمی تیره همچون تبانی، فساد، باج، رشوه، بی عدالتی، زدوبند، سیاسی کاری، فحاشی، قومیت گرایی، تبعیض و ده‌ها مفهوم منفی دیگر است. حرکت امروز قلعه نویی یا جمله اثرگذار سال گذشته دایی، به مراتب بیشتر از برنامه‌های نخ نما و پرهزینه و تکراری مدیران فرهنگی فوتبال روی نسل جوان تاثیر خواهد داشت ...
کد خبر: ۹۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 19 December 2019

سرمربی پرآوازه و خبرساز باشگاه سپاهان، امروز و پیش از بازی این تیم مقابل شاهین بوشهر، دست به اقدام جالبی زد که می‌تواند روحیه جوانمردی و پهلوانی را در جامعه فوتبال تبلیغ و احیا کند و فاصله زیاد میان ستاره‌های فوتبال و مردم را کاهش دهد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ امیر قلعه‌نویی، که طی هفته های اخیر ازسوی اغلب رسانه های ورزشی ایران بخاطر نشست های خبری پرحاشیه و اشتباهات داوری پرتعداد در بازی های سپاهان تحت شدیدترین نقدها و فشارهای رسانه ای است، امروز در مسیر رسیدن به ورزشگاه نقش جهان اصفهان، کودکی را کنار خیابان می‌بیند و دستور می‌دهد، اتوبوس تیم نگه داشته و این پسربچه را سوار کند؛ کاری که مرسوم نبوده و در فوتبال حرفه‌ای شاهد مشابه این حرکت‌ها کمتر بوده ایم؛ اقدامی که نمی‌شود آن را کپی برداری دانست و باید پای مربی نوشت که بار‌ها در نشست‌های خبری اش، گریزی به دغدغه های معیشتی و فرهنگی مردم زده است. این اقدام قلعه نویی که احتمالا توسط باشگاه سپاهان در سطح محدود نشر پیدا کرده، خیلی سریع در رسانه‌های سراسری و مکتوب کشور بازتاب داشت تا فقط اخبار منفی از این مربی و در کل از فوتبال ایران منتشر نشود.

قلعه نویی که خود نیز در دوران کودکی مثل امروز متمول نبوده و در محله‌های جنوب پایتخت بزرگ شده و رشد یافته و از زمین‌های خاکی با دست خالی و بدون سفارش و به اصطلاح پارتی به تیم ملی و کاپیتانی استقلال رسیده، در مورد رفتارش با کودکی که در میانه راه سوار اتوبوس سپاهان شد، می‌گوید: «در حال عزیمت از ورزشگاه بودیم که پسری مظلوم را در کنار خیابان دیدیم و گفتم که سوار اتوبوس شود تا بازیکنان و رختکن را از نزدیک ببیند و دلش شاد شود؛ فقط همین.»

شاید این کار در ذهن قلعه نویی چندان بزرگ و خارق العاده به نظر نیاید و او رفتار معمولی یک انسان با هم‌نوع خود را دور از بازی‌های نمایشی و دوربین، انجام داده باشد، اما در سال‌های اخیر، زندگی لوکس ستاره‌های فوتبال ـ که شاید حقشان نیز بوده است ـ با کاهش سطح رفاه اجتماعی و بروز مشکلات و کاستی‌های اقتصادی در زندگی قشر ضعیف جامعه، همزمان شده است و همین موضوع، شکافی عمیق بین مردم عادی و سوپراستار‌های ورزشی و حتی هنری ایجاد کرده که کتمان پذیر نیست.

این واقعیت البته مختص ایران نیست و در فوتبال حرفه‌ای روز جهان نیز بعضا فاصله عمیقی بین درآمد اغلب ستاره‌ها و مردم کف جامعه دیده می‌شود و دقیقا به همین خاطر، نظیر این گونه رفتار‌های برجسته اخلاقی که از قلعه نویی سر زد، در رسانه‌های ورزشی اروپا و غرب، به شدت برجسته سازی می‌شود تا بازیکنان رده‌های حرفه‌ای با الگو گرفتن از ارزش‌های اینچنینی، فضای فوتبال را به سمت فعالیت‌های بشردوستانه و تعمیق رابطه مستقیم با عامه مردم سوق دهند و جو سنگین رقابت شدید در فوتبال حرفه‌ای و نتیجه گرایی نیز تلطیف شود؛ اما معمولا رسانه ملی و اغلب خبرگزاری‌های دولتی داخلی، توجهی به چنین اقدامات فرهنگی ندارند و بیشتر، برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی را در برگزاری مراسم‌ پرهزینه و صرف مخارج هنگفت جست و جو می‌کنند و آنها را پوشش می دهند.

آخرین بار انتشار فیلمی از توصیه تاثیرگذار علی دایی به نوجوانی که می‌خواست دست او را ببوسد، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی پیدا کرد و خود در بالاترین سطح و تیراژ، پیامی ارزنده و عالی انسانی را به گوش نسل جدید رساند که با اتکا به توانایی‌های خود و ممارست و جدیت، می‌توانند به هر هدف والا و به ظاهر دست نیافتی، برسند و شاهد خوشبختی را در آغوش بکشند. تاثیر طرح این پیام از سوی کسی که خود با پشت سر گذاشتن سخت‌ترین دوران نوجوانی، به بالاترین سطح محبوبیت، شهرت، ثروت و مقبولیت دست یافته است، با هیچ پیام کلیشه‌ای برای آینده سازان این کشور قابل قیاس نبود.

متاسفانه جو غالب در رسانه‌های ورزشی به خصوص بین نویسندگان برجسته فوتبال ایران، روی نقد ناهنجاری ها، افشای پشت پرده بعضا زشت فوتبال و شناساندن جنبه‌های منفی زندگی برخی فوق ستاره‌های این رشته ورزشی متمرکز است که به مرور طی دو دهه اخیر، به ترور ذهنی عموم فوتبال‌دوستان منجر شده است، به نحوی که امروز تعریفی که یک نوجوان از چهره این رشته ورزشی در مخیله خود دارد، حاوی مفاهیمی همچون تبانی، فساد، باج، رشوه، بی عدالتی، زدوبند، سیاسی کاری، فحاشی، قومیت گرایی، تبعیض و ده‌ها مفهوم منفی دیگر است.

بزرگترین و پرافتخارترین بازیکنان و مربیان فوتبال ایران، امروز روی سکوهای استادیوم های ایران، لقبی زشت و تاسف آور را تحمل می کنند که به هیچ وجه سزاوارش نیستند. متاسفانه برخی از ما هیچکس را برای معرفی به عنوان الگو باقی نگذاشته ایم و با صفات خارج از انصافی همچون پولکی، مافیا، پدرخوانده، سیاهباز و حتی بسیار زشت تر از این، بزرگترین ظلم را در حق جامعه ورزشی خود روا داشته ایم. همین نوشته ها و گفته های خارج از کنترل، از زبان ده ها هزار تن روی سکوها فریاد زده می شود و فضای فوتبال را دچار خشونتی می کند که فوتبال ایران امروز به صورت حاد دچارش شده است.

باید دانست که کار مدرن و فعالیت موثر در عرصه فرهنگ سازی فوتبال و در کل حوزه ورزش، بیش از سخت افزار، نیاز به تفکر و فعالیت فکری و نرم افزاری و خلق ایده دارد. همین اقدام امیر قلعه نویی می‌تواند ده‌ها و صد‌ها برابر بیشتر از برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های رنگارنگ در تالار‌ها و یا اجرای خوانندگان و گروه‌های تواشیح و مداحان در کنار زمین چمن پیش از مصاف‌های بزرگ باشگاهی و کار‌هایی از این قبیل که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سال هاست که مرسوم است، اثر و ثمر داشته باشد.

برنامه‌هایی بودجه‌بر و اغلب بی فایده برای نسل جوان که زبان صحبت با آن‌ها را مدیران به اصطلاح فرهنگی ما نمی‌دانند و هنوز با همان دست فرمان سه دهه قبل در پی جذب عمده مخاطبان فوتبال یعنی جوان‌ها هستند. چهره‌های معتبر و تاثیرگذار فوتبال داخلی از قلعه نویی گرفته تا علی دایی و فردوسی پور و علی کریمی و فرهاد مجیدی و ...، ظرفیت‌های دست نخورده و نامحدودی برای حمل پیام‌های فرهنگی مدرن برای جامعه بحران زده امروز ایران دارند، ولی افسوس که از این منبع سرشار که خود نیز علاقه مند به کمک در این زمینه هستند، استفاده‌ای نمی‌شود و متولیان فرهنگی در چرت چند دهه‌ای خود، شاید باز هم ریشه مشکلات را در بیرون از مرز‌ها جست و جو می‌کنند.

رفتار جوانمردانه قلعه‌نویی برای شادکردن پسربچه فقیر

نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
شما چرا تبلیغات چی شدید برای امیرخان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سبك مغز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
ای بسوزه پدر حسادت
اکبر
| United States of America |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
گاها اگه هیچ حرف خوبی برای گفتن نداری بهتره حرف نزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
ظرفیت داشته باش اگر استراماچونی یا کالدرون این کار را میکردند خبر خوبی بود حالا که به مربی ایرانی اینکار را کرده شده طرفداری و تبلیغات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
تبلیغ انسانیت این مرد بزرگ است
در این ماتمزده سرای وطن گرفتار فقر و فساد و نابرابری
از کجا میدونید ریا نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
حتی اگه ریا باشه، مگه ریا برای تشویق مردم به کار خیر بده؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
لاتی یعنی همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
تو از کجا می دانی که ریا هست! پس لطفا خموش
اکبر
| United States of America |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
سرکار عالی از کجا میدونید ریا هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
ازکجا بدونیم کار تو حسادت نیست؟؟؟؟؟؟
خويي
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
معمولا ادمهاي شكاك ريا كار هستند
ناشناس
| - |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
آخه کجاش ریاست
آفرین حرکت خیلی خوبی انجام دادن
حرکت خوبی بود
حرف‌های شعاری زدن و شعار دادن با واقعیات اجتماعی تطبیق ندارد.

«ما یک شکاف عمیق طبقاتی بین مردم داریم یک نفر آن قدر دارد که نمی داند چه بکند و یکی آن قدر ندارد که نمی داند چه بکند.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
بدتر از آن اینکه این وضعیت مهندسی شده است. یعنی هر سه قوه در بوجودآمدن آن کوشا بوده اند.
چه خوب است كه كار خوب و نيكو صورت بگيرد ولو به ريا
هر زمان با اتومبیل شخصی خودش این کار رو کرد باید تحسینش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
ای آدم کم مقدار
این حرکتی بوده که یکهو به ذهن این مربی رسیده و انجام داده
خودش تنها بود بچه چه ذوقی می تونست بکنه
افرین شما هم اتوبوس رو نگه دارید این فکرایی که دارید تهش دره است
کار خوب را تحسین کنید برادر از هر کس که باشد
بابت نظراتي كه فكر مي كنند هر كسي كه كار خوبي انجام مي دهد جهت ريا است متاسفم . هزاران هزار نيكوكار در اين كشور هستند كه نام و نشاني از انها در جايي نيست و فقط و فقط براي دلشان اين كار را مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
هر کس نه! اونی که تظاهر بلکه ظاهر میکنه ریا کاره. اونی که مخفی کاره که اجرش محفوظه پیش خدا.
یادمه سالها پیش قبل از گرانی ها فقط یکی از ویلاهای 33 میلیارد قیمت گذاری شده بود. اینها اگه دلشون واسه بچه فقیر می سوخت همه منابع کشور رو نمی کشیدن سمت خودشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
خیلی ربط داشت. احتمالا اگه به جای امیر خان دیوید بکام بود، وضع فرق می‌کرد.
توی ایران فلان فرد و یا فلان نهاد داره پول بیت‌المال رو چپاول می‌کنه و در کنارش کمی هم به فقرا و مستمندان و آن هم برای تبلیغات و ریاکاری کمک می‌کند.
حتی تبلیغات این افراد و نهادها هر از گاهی در همین سایت تابناک پخش می‌شود.
این پسربچه و همه مردم ایران به کمک افرادی مثل قلعه‌نویی و یکسری نهادهای خاص نیازی ندارند.همین که دستشان از بیت‌المال کوتاه شود، بزرگترین خدمت به مردم است.
من سی ساله که فوتبال می بینم و فکر می کنم که یه ادراکی از فوتبال دارم
آقای قلعه نویی شاید شاید تنها مربی هست که 20 ساله در اوج داره مربیگری می کنه اگه یه استقلال رویایی بود مربوط به دور اول مربیگری اون بود که عنایتی سیدعباسی میثم بائو و... رو داشت
یه سپاهان توفانی هم ساخته بود که در آسیا همه تیم ها رو پنج تایی می کرد با ابراهیم توره و بقیه
بر خلاف خیلی ها که بهشون اسطوره می گن و فقط ماه رمضان که همه جا شلوغه دیده میشن اون همیشه از حق دفاع کرده و اغلب هم بدون شلوغ کاری بوده
یادمه در برنامه نود زمانی که همه خودشون رو به نداری میزدن در جواب صحبت های محمد مایلی کهن گفت که بله من بنز سوار میشم زحمت کشیدم از پول حلال خودمه و منکر نشد و هزار بهانه جورواجور سر هم نکرد به نظر من ذاتا آدم صادقی هست کارهاش رو هم از همین منظر می بینم و تحسینش می کنم
تاسف برای هموطنان ساده واندکی هم...
بسیار اقدام خوب و ارزنده ای بود . جای این گونه کارهای زیبا و اثرگذار در فضای اجتماعی ایران امروز واقعا خالی است.
امیرخان، از این کارها زیاد کرده و هیچ وقت هم منعکس نشده است. ایشان کفش‌های ورزشی برای مدارس تهیه می‌کرد و با دست خودش به بچه‌ها می‌داد. دخترم در یکی از این دبستان‌ها درس می‌خواند. وقتی امیرخان می‌خواست به او هم کفش بدهد، دخترم گفت ما فقیر نیستیم، من کفش دارم. ایشان به او گفت: اشکالی نداره دخترم! من که فقط برای فقرا کفش نیاوردم. او مرد خوب و دوست داشتنی است و به سبب نتایج عالی در سپاهان، عده‌ای از او متنفرند. اما ای کاش به همه شهروندان این مملکت و به همۀ تیم‌های ورزشی، به چشم یکسان نگاه می‌کردیم و فقط شعر جناب فردوسی «همه جای ایران سرای من است» را تکرار نمی‌کردیم، در حالی که قلبا، از عوارضی تهران به بعد برای ما کشور دیگری بود. با احترام
بعنوان یه پرسپولیسی قدیمی تبریک میگم به امیرخان پرافتخارترین مربی ایران
قومیت گرایی عملی است که نماد انجام آن، سایت تابناک در حمایت کورکورانه از اکراد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
تو واقعا باید یه دکتر خودتو نشون بدی!!
سلبریتی ها خیلی می تونند برای جامعه سون مفید باشند اگر دنبال خودنمایی و خودخواهی و فقط تو چشم بودن نباشند. واقعا دلسوز جامعه باشند و هر کدوم یک قدم مثبت بردارند. ولی اکثرا با کارهای خلاف و تاتو کردن و رفتارهای نامناسب و با پورشه سواری و غیره ، مسیر اشتباهی به حوانها نشون میدن.
با سلام واقعا متاسفم که همه بدیها و شخصیت منفی ایشان را ندیدی و چسبیدی به این حرکت ریا کرانه این مرفه پر ادعا
آفرين به جناب قلعه نويي ، كار زيبا و جوانمردانه اي انجام دادين
سرمربی پراوازه ، نامبرده یکی از بنیانگذاران فوتبال پاک در ایرانه و تمام بحثهایی که در مورد فساد فوتبال هست مبتکرش شخص دیگری هست و ایشان همیشه با فساد مبارزه کرده همه ی فوتبالی ها اینو میدونن مخصوصا آقای واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق تیم استقلال در زمان زمامداری ایشان در استقلال
به راستی امیرخان صفت مردانگی را با تمام وجود داره. یه مرتبه بچه مظلومی دیده دلش سوخته اگر ما جای اون بچه بودیم چه حسی داشتیم. همیشه حرف حق زده قلعه نوعی .منم در یک محله فقیر نشین تهران با چشم خودم دیدم کلی لباس و کفش داشت تنهایی توزیع می کرد.متاسفانه حسود و دشمن زیاد داره اما خدا با توست ژنرال.....
درود بي پايان به نويسنده مطلب جناب آقاي كوهستاني. قلم زيباي شما هم مانند كار قشنگ اسطوره هاي جوانان تاثير گذار است. البته من جواني را پشت سر گذاشتم و در حال حاضر ميان سال هستم , ولي كاش معلمان اخلاق ما به قول شما به جاي تشكيل سميناهارها ( لفظ واقعي كه از آن به عنوان سمينار ياد مي شود ) اين درس هاي عملي را به جوانان آموزش مي دادند. درس هائي چون حقيقت گوئي ها و يكرنگي هاي علي گريمي, تعصب, پشتكار و جديت و تلاش هاي بي وقفه علي دائي , ايستادگي و پايداري هاي در برابر تمامي نامهرباني هاي امير قلعه نوئي و ساير افراد تاثيرگذار كه موازين انساني اصول زندگي آنهاست. من عشق فوتبالي ام را با تيم استقلال و مرحوم ناصرخان حجازي شروع كردم و در حال حاضر هم بعد از تيم هاي اميرخان قلعه نوئي آرزوي موفقيت استقلال را دارم. تيم هاي قلعه نوئي را به خاطر شاخصه هاي او دوست دارم كه به نطرم موازد زير هستند:
1- توكل قلعه نوئي به خداي متعال و توسل به انسانهاي برگزيده اي همچون ائمه اطهار كه زندگي آنها سراسر درس زندگي براي همه انسانها علي الخصوص ما به اصطلاح شيعيان است
2- تخصص و تبحر وي به رشته كاري اش كه قطعا موفقيت هاي او با تيم هاي متفاوت و در مقاطع مختلف شاهد بر اين مدعاست
3- پايداري در مقابل كليه هجمه هاي نابجا و دفاع از حق و حقوق مجموعه اي كه مسئوليتش را عهده دار شده . هر چند بعضي وقت ها انسان ممكنه از دامنه اخلاقيت خارج بشه ولي متاسفانه در اين جامعه پرهيائو اگر اين خصلت را نداشته باشي خودت و مجموعه ات را تخريب مي كنند و از بين مي برند
4- آشنا بودن با دردهاي جامعه. متاسفانه بعضي از افراد. (اصطلاحا نوكيسه ) وقتي به يك جايگاهي مي رسند يادشان مي رود قبلا چه كسي بوده اند و در چه وضعيتي به سر مي برده اند
چه خوبه بدونيم اگر عزتي براي ما حاصل ميشه فقط به خاطر لطف و عنايت خداست و مهمتر اينكه بدونيم در اين شرايط مسئوليت مان در قبال خلق خدا و همنوعانمون بيشتر مي شه و در حقيقت در ميدان بزرگي از آزمايش الهي قرار مي گيريم كه غفلت از آن روسياهي در روز موعود را به همراه خواهد داشت. صدالبته كه اگر در مسائلي هم عليرغم تلاش انسان توفيقي حاصل نميشه قطعا حكمت و مسئلت باري تعالي است و سبك بال بودن در دادگاه عدل او
اين بهتربن عافيت را هم در حق همه هموطنان عزيزم مي نمايم :
خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي ما رستگار
عوام فریب ...پوپولیست

و همچنین رسانه تبلیغات چی
بسیار مسخره است که در جامعه ای هستیم که هشتاد درصد مرد زیر خط فقر نسبی هستند و مابقی بیست درصد که قریب به اتفاق ب صورت ناحق پولدار شده اند منابع ثروت و قدرت رو چنان جذب کرده اند ک چیزی برای بقیه نگداشته اند.
کاری ب ایشون نداریم ولی اگر همه چی سر جایش بود احتیاج ب این بذل و بخشش ها نبود.
ب جای این کارها اگر راست میگویید سیستم رو درست کنید.
ایشون اگر ادم پاکی است چرا علیه فساد در فوتبال کشور قیام نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
خود تو چرا در محله ات یا شهرت علیه فساد شورا یا شهرداری قیام نمی کنی؟؟
چرا ایشوم علیه فساد بسیار زیاد در سیستم فوتبال ایران قیام نمیکند
طاهرا ب بعصیها خوب پول داده ک برایش تبلیع کنند
قابل توجه کامنت بنویس های ساندیس خور....
ریاکارانه عمل ریا را تشویق میکندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
دیگه ببین چقدر بیماری اونهایی که نظر خودشون
نوشتن رو هم متهم به پول گرفتن می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اشتباهيمثبت دادم... ناشناس13:21.. حتما برو دكتر
اینقدر جامعه ما سوت وکور نیکوکاری شده که .....
تابي جان عالي بود، هرچند چندماه پيش با تفسيري
اميرخان رو تخريب كردي
این کاری بسیار خوب است ولی .... این کار چه نقشی در رفع بدبختی های مردم به شکل عام و این کودک به طور خاص دارد؟ شما بنویسید تا ما بفهمیم چون ظاهرا شما چیزهای بیشتری را میدانید.
ولی... با روند کنونی و قلعه نویی هایی که از طبقه فقیر به طبقه ابرثروتمندان پیوسته اند، انقدر فاصله طبقاتی زیاد و آنقدر توی سر صاحبان حرفه های کلیدی زده شده است که امکان توسعه اقتصادی و اجتماعی و رشد کودکانی مانند این کودک وجود ندارد و عاقبت انسانها در فقر یکراست به سوی نابودی و فقر است.
ستایش از قلعه نویی در این مورد کاری بسیار بسیار شایسته و به جاست اگر... قصدتان سرپوش نهادن بر آینده تیره و تار حتمی این کودک و غالب مردم نباشد
وقت فراخ دستی ؛ دستی بگیر ز دستی .
تا دست تو بگیرند ؛ هنگام تگدستی .
صد سال ره مسجد و بتخانه بگیری / عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری .
بشنو سخنی نغز ؛ تو از پیر طریقت / هر دست که دادی ؛ ز همان دست بگیری .
باسلام واحترام کاش تموم مسئولین با ریا دل مردم را شاد می کردند.
کار خوب خوبه . مردم خودشون بهتر از هرکس دیگه ای میتونن تشخیص بدن که ریا کاریه یا نه . آدم ریاکار خبث نیتش تو کارش معلومه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان