بازدید 3708

آمریکا نمی‌تواند تکمیل خط لوله کرملین -اروپا را متوقف کند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند تکمیل خط لوله کرملین ا روپا را متوقف کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 19 December 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، آخرین تحریم‌های آمریکا خط لوله نورد استریم روسیه را هدف قرار گرفته که این خط لوله قرار است گاز طبیعی را از روسیه به آ‌لمان منتقل کند اما سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این تحریم‌ها به هیچ عنوان نخواهد توانست تکمیل این پروژه را متوقف سازد. 

وی در جمع خبرنگاران زمانی که از وی سوال شد آیا تحریم‌های آمریکا ظرفیت ایجاد خلل در تکمیل این پروژه یا معلق نگه داشتن آن را د ارد گفت: «ما می‌گوییم نورداستریم 2 تکمیل خواهد شد» اظهارات پسکوف پس از ‌آن صورت گرفته که سنای آمریکا پیشنهاد داده شرکت‌های مرتبط با ساخت نورداستریم 2 تحریم‌ شود و انتظار دارد که این پیشنهاد آخر هفته توسط دونالد ترامپ تصویب شود. 

در این پیشنهاد آ‌مده است شرکت هایی که در پروژه نورداستریم 2 کار می‌کنند 30 روز مهلت دارند تا فعالیت‌های خود را متوقف کنند. این تحریم‌ها همچنین افراد دخیل در این پروژه را نیز تحریم می‌کند. شرکت‌های اروپایی دخیل در این پروژه شرکت انرژی آلمان، فرانسه و شرکت‌های وینترشال و یونیپر ، داچ‌شل و OMV اتریش است. 

سخنگوی کرملین اینگونه تحریم‌ها را نقض مستقیم قوانین بین‌اللملی خواند و  نمادی از  رقابت ناعادلانه و غالب بودن تصنعی آنها در بازارهای اروپا عنوان کرد. 

وی گفت: واشنگتن باعث می‌شود که مصرف کنندگان اروپایی محصولات را گرانتر خریداری کنند و یک نارقابتی در تولید ایجاد شود که از جمله آن گاز طبیعی را گرانتر خواهند خرید. پروژه نورداستریم بارها توسط مقامات آمریکا به باد انتقاد گرفته شده و آمریکا می‌خواهد گاز طبیعی مایع آمریکا را به شهروندان اروپا بفروشد. 

هیکومس وزیر امور خارجه آلمان هشدار داده که آمریکا نمی‌تواند در سیاست انرژی اروپا دخالت کند. وی در توئیتر خود نوشت «سیاست انرژی اروپا توسط خود اروپایی‌ها اتخاذ می‌شود نه در آمریکا» . نورداستریم 2 که از ساحل بالتیک روسیه به آلمان ادامه دارد قرار است 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را سالانه به مشتریان خود در اروپا منتقل کند. براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این پروژه بزرگ تا اواسط سال آینده  تکمیل شود. که کشورهایی که در مسیر این خط لوله قرار دارند نظیر روسیه،‌فنلاند، سوئد،‌دانمارک و آلمان همگی با اجرای پروژه موافقت کرده اند. 

براساس این گزارش بیش از 50 درصد عرضه گاز روسیه اروپا از طریق اکراین و نورداستریم 2 انجام می‌شود که در حقیقت ثبات انرژی را در اروپا تضمین می‌کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل