بازدید 14790
پیمانه اقتصادی؛

جدیدترین خبر از زمان و نحوه اجرای رمز دوم پویا/ عوامل سرنوشت‌ساز قیمت دلار در ۳ ماه آخر سال/ نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید/ پیشنهاد یک نماینده: دولت یارانه خرید خودرو پرداخت کند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس ۳۵۰ هزار واحدی در پایان هفته، چرا بورس‌های جهان امروز به هم ریخت؟، قیمت دلار و یورو در پنجمین روز هفته، قیمت سکه طرح جدید ۲۷ آذر ۹۸، سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات توافق آمریکا و چین، کاهش قیمت نفت به علت افزایش آمار غیررسمی ذخایر نفت آمریکا و خرما در یک قدمی ورود به بورس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 18 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس ۳۵۰ هزار واحدی در پایان هفته، چرا بورس‌های جهان امروز به هم ریخت؟، قیمت دلار و یورو در پنجمین روز هفته، قیمت سکه طرح جدید ۲۷ آذر ۹۸، سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات توافق آمریکا و چین، کاهش قیمت نفت به علت افزایش آمار غیررسمی ذخایر نفت آمریکا و خرما در یک قدمی ورود به بورس را در بر دارد.

بورس ۳۵۰ هزار واحدی در پایان هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هفتم آذرماه 98)، با افزایش 3451 واحدی معادل یک درصد به رقم 350 هزار و 322 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 3 واحدی به رقم 4 هزار و 531 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 924 واحدی معادل 1 درصد به رقم 93 هزار و 823 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 663 واحدی معادل 0.6 درصد، عدد 110 هزار و 906 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 443 واحدی معادل 0.6 درصد به رقم 74 هزار و 90 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4306 واحد افزایش معادل 1.05 درصد را رقم زد و به سطح 415 هزار و 795 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2675 واحد افزایش معادل 1.08 درصد به رقم 250 هزار و 444 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6269 واحد افزایش معادل 0.86 درصد همراه بود و عدد 731 هزار و 189 واحد را به نمایش گذاشت.

جدیدترین خبر از زمان و نحوه اجرای رمز دوم پویا/ عوامل سرنوشت‌ساز بر قیمت دلار در ۳ ماه آخر سال/ نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید

چرا بورس‌های جهان امروز به هم ریخت؟

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن بدون تغییر نسبت به روز قبل و در سطح ۷۵۱۱.۲۸ واحد باقی ماند، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۰۷ درصدی در سطح ۵۹۷۲.۲۲  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۱۲  درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۲۷۱.۴۰  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۶ درصد پایین رفت و به ۹۶۴۱.۰۲ واحد رسید.

از سوی دیگر اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص ها عملکرد مختلفی داشتند تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۵۵ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۹۳۴.۴۳ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۱۵ درصدی به ۲۷ هزار و ۸۸۴.۲۱  واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۰.۲۲ درصدی در سطح ۴۰۳۲.۷۸  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۶ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۸۵۱.۴۲  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

معاملات روز چهارشنبه بازارهای سهام جهان به مانند روزهای قبل کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به حوزه چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت.

جدیدترین خبر از زمان و نحوه اجرای رمز دوم پویا

بانک مرکزی که پیش از این به دفعات از غیرفعال شدن رمز ایستا در تراکنش‌های بدون کارت از اول دی صحبت به میان آورده بود، امروز با صدور اطلاعیه‌ای، از اجرای مرحله‌ای این طرح در بانک‌ها خبر داد. در اطلاعیه تازه بانک مرکزی آمده است: با توجه به ایام پایانی مهلت فعال‌سازی رمز دوم پویا، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع هموطنان می‌رساند، هر چه سریع‌تر نسبت به پویاسازی رمز دوم کارت‌های مورد استفاده برای پرداخت‌های اینترنتی اقدام نمائید. همچنین به‌منظور رفاه حال مشتریان محترم بانکی و ایجاد فرصت بیشتر برای انجام کار، از ابتدای دی‌ماه اجرای طرح رمز دوم پویا بصورت مرحله‌ای در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طی چند روز انجام خواهد شد. بدین ترتیب از ابتدای دی‌ماه با اعمال تغییرات لازم در درگاه‌های پرداخت اینترنتی، امکان درخواست رمز دوم پویا و دریافت آن از طریق پیامک به تدریج و طی چند روز برای مشتریان بانک‌های مختلف فراهم خواهد شد.

قیمت دلار و یورو در پنجمین روز هفته

در معاملات امروز بازار ارز، در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12800 تومان از مردم خریداری و به قیمت 12900 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود. که نسبت به روز گذشته، 100 تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت 14100 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار، 100 تومان گران تر از روز گذشته است. این در حالی است که در بازار آزاد، امروز دلار به نرخ 13100 تومان در میانه روز رسید. یورو نیز در معاملات بازار آزاد، 14585 تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت سکه طرح جدید ۲۷ آذر ۹۸

قیمت سکه طرح جدید امروز، ۲۷ آذر ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵۱ هزار و ۳۱۱ تومان است.

سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات توافق آمریکا و چین

سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات بیشتر در مورد توافق تجاری امریکا و چین هستند، در نتیجه قیمت طلا تا حد زیادی تغییر نکرده است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.78 دلار افزایش 1478.00 دلار فروخته شد. وارن پرترسون، تحلیلگر آی‌ان‌جی گفت: «طلا در وضعیت ایستا قرار دارد و یکی از دلایلی این وضعیت این است که چشم‌انداز کوتاه مدت در مورد توافق تجاری مثبت است و این مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا می‌شود.» «اما موضوع اصلی این است که آنها هیچ چیز قابل توجهی در مورد پشتوانه و جزئیات این توافق نمی‌گویند و عنصر بی‌ثباتی وجود دارد.»

کاهش قیمت نفت به علت افزایش آمار غیررسمی ذخایر نفت آمریکا

پس از اینکه آمارهایی از یک افزایش غیرمنتظره در ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما انتظارات برای تقاضای بیشتر در سال آینده مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. این کاهش قیمت پس از افزایش یک درصدی قیمت‌ها در روز گذشته اتفاق افتاد. هر بشکه نفت با 28 سنت کاهش 65.82 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 1.2 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده و به 66.10 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز با 39 سنت کاهش 60.55 دلار فروخته شد.

خرما در یک قدمی ورود به بورس

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به حضور پررنگ واسطه‌ها در بازار خرما گفت: در شروع عرضه این محصول در بورس نمی‌توان واسطه‌ها را حذف کرد، اما با ورود خرما به رینگ بورس و آشنایی کشاورزان با قیمت‌های واقعی بازار، به‌ تدریج نقش واسطه‌ها کمرنگ‌ خواهد شد. /ایرنا

عوامل سرنوشت‌ساز قیمت دلار در ۳ ماه آخر سال

«یورو نیوز» در گزارشی نوشت: نرخ فروش دلار در بازار آزاد همچنان به نوسان خود حول نرخ ۱۳ هزار تومان ادامه می‌دهد. تحلیل‌گران بازار ارز ایران معتقدند تعیین تکلیف لایحه بودجه دولت، تصمیم نهایی ایران برای الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی نهاد ویژه اقدام مالی (FATF) برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نحوه تامین کسری بودجه دولت در ماه‌های پایانی سال خورشیدی، تاثیرگذاری بحران عراق بر مبادلات تجاری و مالی ایران، سرنوشت انتخابات اسفندماه مجلس، نتایج سفر حسن روحانی به ژاپن و افت و خیز مستمر بحران‌های اقتصادی و سیاسی جامعه ایران مجموعه عواملی است که سرنوشت نرخ ارز را تاپایان سال جاری خورشیدی رقم خواهد زد.

نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید

ایرنا: با اتمام ۶ مرحله از ثبت‌نام مسکن ملی در بیش از ۲۸ استان تا روز جمعه، ثبت‌نام هفتمین فاز از مسکن ملی برای مردم استانهای تهران، قزوین و البرز از روز شنبه ۳۰ آذر آغاز می‌شود. مردم پایتخت می‌توانند از روز شنبه ۳۰ آذر با ورود به سامانه https://tem.mrud.ir/ در این طرح ثبت نام کنند. سایت مسکن ملی فعلا برای مردم تهران، شهرهای پرند و پردیس را به عنوان محل ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی معرفی کرده است اما این احتمال وجود دارد که در شهرهای اندیشه ،دماوند، اسلامشهر و شهریار نیز مسکن ملی ثبت نام شود. خانه‌های مسکن ملی در شهر تهران ساخته نخواهد شد و پروژه تهرانسر که با حضور رئیس‌جمهوری در شهریور ماه امسال افتتاح شد به صورت مشارکتی ساخته می‌شود. پروژه‌هایی که اکنون از متقاضیان خانه تحت عنوان مسکن ملی ثبت نام می‌شود بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده‌آل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله از متقاضیان ثبت نام می‌شود و برای دهک های متوسط است. پروژه مسکن تهرانسر به صورت مشارکتی ساخته می‌شود و باید سهم دولت و بخش خصوصی به عنوان سازنده این واحد تعیین شود و نهایتا نحوه واگذاری برای دهکهای یک تا ۳ مشخص خواهد شد. در  طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

انگلیس، شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را تحریم کرد!

یک منبع مطلع در دفتر نخست وزیری انگلیس به رویترز اطلاع داده است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شرکت وزیران این کشور در اجلاس ماه آینده مجمع جهانی اقتصاد را منع کرده است. این منبع آگاه به رویترز گفته که تمرکز ما روی عمل به وعده ها به مردم است نه خوش گذارانی در کنار میلیاردرها.

پیشنهاد یک نماینده: دولت یارانه خرید خودرو پرداخت کند

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت پراید در هفته‌های اخیر، گفت: دولت توجهی به تولید خودرو متناسب با توان مالی اقشار آسیب پذیر جامعه مانند کشاورزان، کارگران، کارمندان، افراد تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) و.. ندارد این در حالی است که باید در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی به منظور حمایت از این افراد یارانه خرید خودرو پرداخت شود. وی افزود: در صورتی که ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تولید خودروهای خاصی که جامعه هدف آنها قشر کم درآمد جامعه است، اختصاص یابد، امکان تامین مواد اولیه با نرخ ارز ترجیحی فراهم شده و قطعه سازان و خودروسازان می توانند خودروی ارزان قیمت برای طبقه ضعیف جامعه تولید کنند در نتیجه کارگران نیز می توانند خودرو بخرند. وی یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو را وزارتخانه‌های دفاع و کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: شرکت های پتروشیمیِ این وزارتخانه‌ها بدون توجه به شرایط موجود قیمت محصولات پلیمری خود را افزایش دادند، در پی این امر قیمت قطعات موردنیاز برای تولید خودرو افرایش پیدا کرد و قطعه سازان و خودروسازان آسیب دیده و بهای چارچرخ‌ها روز به روز بیشتر شد. /خانه ملت

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
چرا رمز دوم اختیاری نیست؟ قبض ها را با بهانه های مختلف حذف کردند عوارض اتوبان ، جریمه ها ، عوارض طرح های مختلف ترافیکی ........ حالا باید برای پرداخت قبض و یا هر پرداخت اینترنتی گوشی هوشمند با انواع برنامه های مختلف بانکی داشته باشیم. چرا هر روز با بهانه های مختلف زندگی را برای مردم سخت تر می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
مسئله اون اپلیکیشن هایی هست که شما مجبور میشی نصب کنی!!!!!

آره عزیزم!
یارانهٔ خودرو ،؟ برای افراد تحت حمایت کمیتهٔ‌امداد ؟‌ به یک جک بی مزه میماند ؟،، بهتر نیست یارانهٔ‌خودرو هم به مؤسسهٔ خیریهٔ کهریزک داده شود ؟
بزرگترین پارادوکس دنیا
ثروتمندترین کشور دنیا ایران است از دید
تمام صاحب نظران اروپا و آمریکا آسیا و آفریقا و نوابغ ایران و جهان
ولی الان فقیرترین مردم دنیا مردم ایران هستند
چرا؟!!!!!
با این همه ثروت و نفت و گاز و طلا و نقره و مس و آلومینیوم و فولاد و سنگ آهن و فیروزه
گنچ های زیر خاکی و آثار باستانی و منطقه گردشگری
جوانان نابغه خاص و نایاب در جهان و منابع انسانی عظیم منابع ناشناخته ایران که فقط آمریکا می داند و مسئولان در خواب و منطقه استراتژیک و منطقه چهار فصل و وصل به آبهای آزاد و بهترین منطقه هوایی و معادن دست نخورده و کشاورزی خاص و پول ساز در ایران (زعفران و پسته و برنج و...)
ایده های ناب و دست نخورده و هزران...و ...
ایران باید آمریکا و جهان را تحریم می کرد !!!!
نه اینکه تحریم روی او اثر بگذارد
اصلا خدا ایران را ضد تحریم قرار داده و اگر تحریم روی ایران اثر داره مقصر فقط و فقط مسئولان هستند
معلوم است که ثروتمندترین کشور دنیا دشمنان زیادی دارد و طبیعی است
ولی داشتن اینچنین مسئولان عجیب و غریب در کشور
خیلی خیلی خیلی و بی نهایت خیلی عجیب است
کدوم يارانه خريد خودرو؟ خودروي لگنته پژو را به قيمت بنز آلمان به مردم مي فروشند بعد مي گويند يارانه بدهيد پول اينهمه خودرو به حساب کدام قدرتمند انحصارگر واريز شده و به انگليس مي رود؟
یارانه برای خرید خودرو . خخخخخخخ

چه نماینده های پرتی داریم . واقعا اولویتها را چطور تشخیص می دهند .
جناب قاضی پور دولت با کدام منبعی یارانه برای خودروهای مورد نظر شما پرداخت نماید اگر دولت چنین توانی داشت نمی آمد یک شبه قیمت بنزین را سه برابر کند که دچار این همه هجمه و التهاب شود در ثانی این خودروها به جز هدر دادن منابع کشور و مصرف و هزینه های گزاف برای خانوادها چه سودی دارند کاش به جای تفکرات این چنینی مردم اندوخته و پول خود را روی هم میگذاشتند و کار ی تولیدی و یا در سهام کارخانه ها شریک می شدند که هم شرایطی برای بیکاران بوجود میامد که جذب بازار کار بشوند و چرخ اقتصادی کشور به راه میافتاد اینهمه ماشین به جز آلوده کردن شهرها چه کاری میکنند به جای این کارها مشکلات حمل و نقل کشور حل و فصل شده که مردم هم برای مسافرتهای درون شهری و برون شهری به این کار راغب و تشویق شوند کاش چنین میشد ماشینی که بعد از پنج و یا ده سال دیگر باید دور انداخته شود و شرمایه مردهای شود که از جیب مردم میرود و عملا به جز اتلاف وقت و سرمایه کاری انجام نداده در راه درستی هزینه شود ای کاش تفکرات ما در ارتباط با این چیزها یک مقدار عوض شود و قدر سرمایه را بدانیم و کاری مثبت در زندگی پیشه کنیم که هم خود منتفع و هم به چرخ اقتصادی کشور کمکی کرده باشیم
اره وام خرید خودرو بدین تا قیمت همین اشغالا ۱۰ برابر قیمت فعلی بشن
وقتی امریکایی ها خرید اب سنگین راتحریم کردند ا شیخ حسن هم گفت اونها رو ذخیره می کنیم تابناک خط نفاق رو تا کجا می خواهی ادامه بدهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اب سنگین چهارتا پیام بالا تر بودا
یارانه خودرو بدید جیب خودرو خورها پر بشه. شما دم از محیط زیست نزنید تورا خدا
بچه گول می زنید؟ تنها عامل و تصمیم گیرنده برای بالا و پایین کردن نرخ دلار، خود دولت است
ورود خرما به بورس. مبارکه. برای حلوا هم یه فکری بکنین.
شما فکری به حال خانهای چندصد میلیونی خالی بکنید .بعدا مسکن بسازید
یارانه خرید خودرو... باور کن میدن قراره پول این جیب تو اون جیب بشه دیگه یادمه یه شرکت هواپیمایی بود تو تلویزیون نیم ساعت تبلیغ برنامه پروازها رو اعلام می کرد.
مگه همه باید ماشین داشته باشند
دولت وسایل نقلیه عمومی را فراوان و ارزان کند خدایی من ماشینم را میفروشم
اگه پولی که دولت به این خودروسازی های بی در و پیکر میده مستقیما به افراد شاغل و صنایع وابسته بده باور کنید بهتره و مقرون به صرفه تر. و مردم از شر این قراضه های وطنی راحت میشن و خودروی خارجی با کیفیت هزار برابر سوار میشن
خودروسازی که ۴۰ سال هست پیشرفت نکرده مطمئن باشید که هر روز بدتر از دیروز و بلای جان مردم میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها