بازدید 5627
۳
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس ۳۵۰ هزار واحدی در پایان هفته/ ۷ نماد با بیشترین تقاضا و عرضه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هفتم آذرماه 98)، با افزایش 3451 واحدی معادل یک درصد به رقم 350 هزار و 322 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 3 واحدی به رقم 4 هزار و 531 واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 18 December 2019

بورس ۳۵۰ هزار واحدی در پایان هفته/ ۷ نماد با بیشترین تقاضا و عرضه

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هفتم آذرماه 98)، با افزایش 3451 واحدی معادل یک درصد به رقم 350 هزار و 322 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 3 واحدی به رقم 4 هزار و 531 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 924 واحدی معادل 1 درصد به رقم 93 هزار و 823 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 663 واحدی معادل 0.6 درصد، عدد 110 هزار و 906 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 443 واحدی معادل 0.6 درصد به رقم 74 هزار و 90 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4306 واحد افزایش معادل 1.05 درصد را رقم زد و به سطح 415 هزار و 795 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2675 واحد افزایش معادل 1.08 درصد به رقم 250 هزار و 444 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6269 واحد افزایش معادل 0.86 درصد همراه بود و عدد 731 هزار و 189 واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 398 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 327 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 216 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 196 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 172 واحد و نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 151 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی خودرو متعلق به ايران‌ خودرو با 122 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 50 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 49 واحد، نماد بترانس متعلق به ايران‌ ترانسفو با 48 واحد، نماد خساپا متعلق به سايپا با 41 واحد و نماد ستران متعلق به سيمان‌ تهران‌ با 38 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

شاخص کل بورس

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 61 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 570 هزار و 954 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 581 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین تقاضا

به نقل از گزارش نبض بورس؛ امروز نماد شرکت های بانك پاسارگاد (وپاسار)، شیشه‌ همدان‌ (كهمدا)، سیمان‌ دورود (سدور) ، سیمان‌ شمال‌ (سشمال)،)، سرامیک‌های‌صنعتی‌اردكان‌ (كسرا)، حق تقدم فنرسازی‌زر (خزرح) و بورس كالای ایران (كالا) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند.

7 نماد با بیشترین عرضه

صندوق س با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم) صندوق س. پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس) موتورسازان‌تراكتورسازی‌ (خموتورح) صندوق س. با درآمد ثابت كیان (كیان) توليدمحورخودرو (خمحور)حق تقدم صكوك اجاره خلیج فارس (صفارس412) و صندوق س بذر اميد آفرين-سهام (بذر)

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شركت پتروشیمی پارس(پارس)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاءهیئت مدیره؛ لیزینگ ایران(ولیز)با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات منتشر شده در سایت كدال؛ تولید محور خودرو(خمحور)باتوجه به تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام و اطلاعیه منتشر شده در سایت؛ گروه دارویی بركت(بركت)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ تولید مواد اولیه داروپخش(دتماد)، داروسازی دكتر عبیدی(دعبید)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سپنتا (فپنتا1) جام‌دارو (فجام1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف و توقف نماد معاملاتی شركت ‌گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه خواهد داشت.

همچنین نماد معاملاتی شركت شكرشاهرود (قشكر1) سیمان‌هگمتان‌ (سهگمت1)بورس كالای ایران (كالا1) سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی1) بورس اوراق بهادار تهران (بورس1) سیمان‌ كرمان‌ (سكرما1سیمان‌ شرق‌ (سشرق1) شیشه‌ همدان‌ (كهمدا1) آلومراد (فمراد1‌پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ (غشاذر1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند و نماد  شركت فرآورده های نسوز پارس(كفپارس)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت  حراج شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قیمت سهام گروه سایپا در اخر سال 94 دو برابر قیمتهای امروزی بود.انموقع شاخص زیر 90هزار بود الان بالای 350.000 شده (وساپا- ورنا).همه سهامداران این دو شرکت که از انموقع سهامدارند الان ورشکسته کامل هستند.
تحلیل اقتصادی(سفارشی)
سال اینده وسالهای بعد نه مسکن جهش خواهد داشت نه ارز ونه طلا فقط بورس هست که هرسال صد برابرخواهدشد
نتیجه گیری اخلاقی: روی ارزومسکن وطلا سرمایه گذاری نکنید که قطعا ضررخواهیدکرد !!! فقط وفقط دربورس سرمایه گذاری کنیدتاسرمایه تان هرسال چندبرابرشود !!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
منظورتون هر سال دو برابر خواهد شد هست نه صد برابر دیگه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر