بازدید 7052
۳

انتقاد وزیر راه از تصادفات خونبار جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تصادفات خونبار در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، گفت: با نصب سامانه سپهتن بر روی اتوبوس ها در نوروز خانواده‌ها می توانند از مسیر حرکت مسافر خود در اتوبوس مطلع شوند.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 18 December 2019

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تصادفات خونبار در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، گفت: با نصب سامانه سپهتن بر روی اتوبوس ها در نوروز خانواده‌ها می توانند از مسیر حرکت مسافر خود در اتوبوس مطلع شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمد اسلامی شامگاه سه شنبه (۲۶ آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در جمع راهداران و رانندگان حمل و نقل جاده ای گفت: حمل و نقل شریان حیاتی در کشور است و صرفا اسباب توسعه نیست. اگر این شریان حیاتی قدرتمند و با انضباط عمل کند حتما قدرت زندگی را هم متاثر می کند. ما کشوری پهناور هستیم که در چهارراه استراتژیک دنیا قرار داریم. با استفاده از همه فرصت های ترانزیتی و نقش آفرینی حمل ونقل می توانیم این صنعت را توسعه دهیم.

وی افزود: هم کارخانه های تولیدی و صنعتی ما برای تولید وسایل حمل و نقل ظرفیت بالایی دارند و هم قابلیت فنی- مهندسی توسعه ای زیربناهای حمل و نقل ما بسیار پیشرفته است که می تواند به توسعه زیربناهای داخل و نیز صدور خدمات فنی- مهندسی کمک کند که برای کشورمان افتخار آفرین است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نکته حائز اهمیتی که داشته ایم اهتمام ویژه به سازندگی بوده و اگر چه که در دوره های مختلف نوساناتی داشته ایم، اما همواره حرکت کشور رو به جلو بوده است. بویژه در دوره اخیر علیرغم تحریم ها، تلاشی که جامعه حمل و نقل انجام داد توانست این تحریم ها را بی اثر کرده و روند توسعه را حفظ کند.

وی یادآور شد: در دولت های یازدهم و دوازدهم ۴ هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شد و اگرچه ۲۲۰کیلومتر آزادراه ساخته ایم اما ۵۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت دوازدهم اضافه می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: راه آهن نیز طی این سالها توسعه یافته و به ۵ استان کشیده شد و هزار و ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان دولت دوازدهم به خطوط ریلی افزوده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، طرح ابرار برای ساخت راه‌های روستایی که تعهد سازمان راهداری است را یادآور شد و تصریح کرد: امسال ۲ هزار کیلومتر و سال آینده ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث می‌شود. در بخش بهسازی و نوسازی راهها برای ایمن سازی حمل و نقل و بهینه شدن آن فعالیت هایی خواهیم داشت.

وی گفت: این حجم سرمایه گذاری که صرف توسعه زیربناها می‌شود اگر چه با میزان منابعی که در اختیار داریم رابطه قابل قبولی ندارد اما در فکر آن هستیم تا با استفاده از سایر منابع خصوصا بخش خصوصی برای بهبود حمل و نقل، این فرصت را فراهم کنیم.

اسلامی به موضوع اهمیت نوسازی ناوگان جاده ای در بخش اتوبوسی و کامیونی اشاره و اظهار کرد: این اقدام هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی اهمیت دارد و راندمان حمل و نقل جاده ای را افزایش می دهد. لذا نیازمندیم تا وسیله نقلیه با کیفیت برای ایمنی مسافر، رانندگان و سایر وسایل نقلیه جاده ای توأمان عملیاتی شود.

وزیر راه تصریح کرد: امیدواریم با برنامه و بسته ای که وجود داشته اما در رکود بود این روند را توسعه دهیم و چرخه نوسازی و بهبود ناوگان را با خروج ناوگان فرسوده از شبکه حمل و نقل محقق کنیم. محیط زیست را نیز باید با خروج آلاینده های غیراستاندارد بهبود ببخشید.

اسلامی به نظام نوین رقابتی کردن کسب و کار حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی نوین و هوشمند سازی برای افزایش راندمان و بهره وری از موارد مهم حمل و نقل است تا هم اقتصاد ما را رقابتی کند و هم با افزایش صادرات، به افزایش سهم درآمدی جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه اگر قدرت لجستیکی کشور را نتوانیم محقق کنیم و سهم ما از ترانزیت افزایش نیابد آیندگان، ما را نمی بخشند، گفت: سالانه ۱۰ میلیون تن ترانزیت داریم که ۸۰ درصد آن جاده ای و ۲۰ درصد ریلی است که این امر تا ظرفیت ۵۰ میلیون تن هم امکان افزایش ترانزیت را دارا است؛ اگر بتوانیم بار بین المللی را کسب کنیم این ۴۰ میلیون تن می تواند شرکت های حمل و نقلی را متاثر کند و با خواب پریشان حذف ایران از جاده ابریشم مقابله کنیم.

وی به منزلت اجتماعی شغل رانندگی اشاره کرد و گفت: باید این تصور که رانندگان چون درس نخوانده اند و هیچ شغلی نیافته اند لذا راننده شده اندباید حذف شود. در کشورهای پیشرفته افراد شاغل در حمل و نقل باید تحصیلکرده باشند. ما نیز در ایران باید این فرهنگ را حمایت کنیم.

وزیر راه موضوع مسائل رفاهی و معیشتی رانندگان یادآور شد و بیان داشت: در سال جاری تعاملات و همفکری سازمان راهداری با تشکل های صنفی رانندگان توانست کمک خوبی به رفاه رانندگان کند.

به گفته اسلامی موضوع فراخوان رانندگان در ۲۶ آذر ۶۲ در سال جاری نیز تکرار شد و با فراخوانی که به رانندگان کامیون برای حمل کالای اساسی از بندر امام دادیم روزانه از هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل کالای اساسی به ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار دستگاه افزایش حمل و نقل دادیم.

وی با تقدیر از رانندگان اتوبوس در خدمت رسانی به زائران اربعین که سبب شد هیچ زائری روی زمین نماند به وضعیت بغرنج رانندگی و فرهنگ رانندگی در کشور اشاره و تصریح کرد: تلفات جاده ای ما بالا است. وقتی جاده می سازیم می گویند آزادراه و بزرگراه بسازید تا تلفات کم شود اما در همین آزادراهها و بزرگراهها نیز تصادفات خونبار داریم. رانندگان اتوبوس باید انضباط رانندگی داشته باشند تا سرمشق سایر رانندگان بوده و کیفیت رانندگی در جاده ها ارتقا یابد.

به گفته اسلامی، در نوروز امسال سامانه سپهتن بر روی اتوبوس ها و کامیون ها نصب شده و مسافران می توانند از مسیر حرکت عزیزان خود در اتوبوس از مبداء تا مقصد با استفاده از نرم افزار مطلع شوند.

گفتنی است پیش از اظهارات وزیر راه، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعیت فعلی کشور را مانند دهه ۶۰ دانست و گفت: مانند همان سالها دشمن مشترک داریم و کشور برای پیشرفت و رفع تحریم ها نیاز به کار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دقیقا مصداق فرار رو به جلو ...
جناب آقای وزیر، کار شما انتقاد نیست شما و همکارانتون توی دولت باید یه کاری کنید نه اینکه بیایید انتقاد کنید برید برنامه ریزی و کار کنید نه فرار به جلو
با سلام
سامانه سپهتن بر روی اتوبوس ها نصب است .
بهتره برای اسایش و سلامت مسافرین به فکر تامین قطعات یدکی اتوبوسها و و تهیه لاستیک مناسب برای آنها باشند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان